Oι ανακοινώσεις της Μotor Oil για ένα κερδοφόρο πρώτο τρίμηνο δίνουν τον τόνο για μια αναστροφή
Αναστροφή στην συνεχή πτώση της εγχώριας αγοράς καυσίμων υποδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία του Μαρτίου, και εν όψει του ανοίγματος της αγοράς τον Μάιο και συνεπακόλουθα του Τουρισμού, αναμένεται περαιτέρω βελτίωση.
Άλλωστε, οι ανακοινώσεις της Μotor Oil για ένα κερδοφόρο πρώτο τρίμηνο με αύξηση των όγκων πωλήσεων - και έμφαση στις εξαγωγές - δίνουν τον τόνο για μια αναστροφή στα εγχώρια διυλιστήρια, ύστερα από την εφιαλτική χρήση του 2020.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου για το πρώτο τρίμηνο, η κακή εικόνα στα καύσιμα διατηρείται με τα αεροπορικά καύσιμα να προηγούνται στις απώλειες, καταγράφοντας πτώση 69,2% καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει και την υψηλότερη πτώση εξαιτίας της απουσίας πτήσεων και τουριστικών αφίξεων.
Κυριολεκτικά, τα διυλιστήρια περιμένουν την... απογείωση των αεροπλάνων για να εξομαλυνθεί η αγορά και ήδη από τον Μάρτιο παρατηρείται βελτίωση.
Αντίβαρο, επίσης, για τη νέα χρονιά θα αποτελέσουν οι εξαγωγές καθώς το σταδιακό άνοιγμα των οικονομιών, αλλά και τα στοιχεία από τον Διεθνές ινστιτούτο υποδεικνύουν υψηλότερη ζήτηση.
Περιορισμός των απωλειών τον Μάρτιο
Οι αυξημένοι όγκοι πωλήσεων που επικράτησαν στο περσινό πρώτο δίμηνο, πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία, σε σύγκριση με την άσχημη εκκίνηση της χρονιάς συνεχίζουν να δίνουν μια κακή εικόνα.
Ειδικότερα, τα αεροπορικά καύσιμα ξεκίνησαν με πτώση 72% τον Ιανουάριο, 75,5% τον Φεβρουάριο ενώ το Μάρτιο η πτώση περιορίζεται στο 55,1%.
Αντίθετα, σταδιακή βελτίωση εμφανίζουν τα ναυτιλιακά καύσιμα (fuel oil) σημειώνοντας πτώση 2,8% στο σύνολο τρίμηνο.
Στο σύνολο της εγχώριας αγοράς η πτώση κινείται στο 13,6% με αυξομειώσεις στις επιμέρους κατηγορίες (Πίνακας 1)
ΜΟΗ: Η αναστροφή της εικόνας
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Μotor Oil στα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 παρά τις αντίξοες συνθήκες του 2020 και παρά το ζημιογόνο αποτέλεσμα η διοίκηση εκτιμά ότι, η Εταιρία και ο Όμιλος διαθέτουν επαρκείς πόρους που διασφαλίζουν την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους ως “Βιώσιμη Οικονομική Μονάδα”.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα οι τιμές του πετρελαίου και των προϊόντων έχουν σχεδόν επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επίσης, οι συνθήκες της αγοράς καθίστανται ευνοϊκότερες ενώ τα περιθώρια διύλισης και οι όγκοι πωλήσεων έχουν αυξητική τάση. Eπίσης, όπως επισημάνθηκε στην ενημέρωση με τους αναλυτές έχουν πραγματοποιηθεί και κέρδη από τα αποθέματα.
Μάλιστα, η διοίκηση εκτιμά ότι το πρώτο τρίμηνο του 2021 βρίσκεται σε κερδοφόρο πορεία ενώ έχουν εξασφαλίσει νέες πρόσθετες γραμμές χρηματοδότησης και μάλιστα με ευνοϊκότερα επιτόκια.
Χαρακτηριστικό είναι τονίζεται ότι, “η χρηματιστηριακή αξία της εταιρίας εξακολουθεί να είναι περίπου διπλάσια από την αξία της καθαρής της θέσης”
Επιπρόσθετα, τα “ ενσώματα περιουσιακά στοιχεία αλλά και τα δικαιώματα χρήσης παγίων τόσο του διυλιστηρίου όσο και των εμπορικών εταιριών βρίσκονται σε πλήρη παραγωγική λειτουργία καθώς και το διυλιστήριο λειτουργούσε και εξακολουθεί να λειτουργεί στη μέγιστη δυναμικότητά του”.
Τέλος, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας εξελίσσεται κανονικά στο σύνολό του, όπως είχε σχεδιασθεί έχουν εξασφαλισθεί οι απαραίτητοι πόροι.
Από την πλευρά των Ελληνικών Πετρελαίων, σύμφωνα με πηγές, η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε ιδιαίτερο ξεστοκάρισμα των αποθεμάτων δεδομένης της χαμηλής ζήτησης, ωστόσο της οικονομίας και του τουρισμού εκτιμάται ότι, θα ισορροπήσει τις απώλειες τους πρώτους μήνες της χρονιάς.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών