Στη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το βασικό έργο αναβάθμισης του κρατικού αεροδρομίου της Χίου «Όμηρος».
Με απόφασή της η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων του ΥΠΟΜΕ ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο επέκτασης-βελτίωσης του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου καθώς και άλλων συναφών έργων, με προϋπολογισμό που ανέρχεται σε 23,3 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ).
Οι σχετικές πιστώσεις έχουν ήδη δεσμευθεί ενώ έχουν εγκριθεί και οι περιβαλλοντικοί όροι ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημοπράτηση του έργου το αμέσως επόμενο διάστημα.
Το «λίφτινγκ» του αεροδρομίου δεν θα εξαντληθεί όμως στο διάδρομο προσαπογειώσεων αλλά θα επεκταθεί και στις κτιριακές εγκαταστάσεις που χρήζουν επίσης ανακαίνισης. Στόχος είναι το αεροδρόμιο να εκσυγχρονιστεί στο σύνολό του, κάτι που αποτελεί άλλωστε διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Χίου.
Το συνολικό έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ) από τον περασμένο Δεκέμβριο για χρηματοδότηση ύψους 31,12 εκατ. ευρώ.
Αν όλα κυλήσουν βάσει των εκτιμήσεων ο προσωρινός ανάδοχος του έργου θα μπορούσε να αναδειχθεί μέσα στον Ιούνιο.
Υπενθυμίζεται ότι το «Όμηρος» της Χίου είναι ένα από τα 23 αεροδρόμια που βρίσκεται υπό αξιοποίηση από την ΕΕΣΥΠ, ενώ ανήκει και στο πρώτο cluster δυναμικότητας με βάση την επιβατική του κίνηση (από τα τρία cluster που έχει δημιουργήσει το Υπερταμείο), καθώς -προ κορωνοϊού- εξυπηρετούσε πάνω από 100.000 επιβάτες σε ετήσια βάση.
Αυτό σημαίνει ότι τα έργα στο αεροδρόμιο έρχονται σε μία χρονική συγκυρία που θα βοηθήσουν στην σχεδιαζόμενη αξιοποίησή του.
Στην ίδια κατηγορία συγκαταλέγονται και τα αεροδρόμια Καρπάθου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου και της Καλαμάτας, για το οποίο η ΕΕΣΥΠ έχει ήδη δρομολογήσει διαγωνισμό για την αναζήτηση συμβούλων με σκοπό τον σχεδιασμό της μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης.
Τα έργα αναβάθμισης
Τα έργα εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Χίου, περιλαμβάνουν σειρά παρεμβάσεων σε όλες τις υφιστάμενες υποδομές. Πιο αναλυτικά, όπως ορίζεται και στην τεχνική περιγραφή, προβλέπεται:
- Eπέκταση του διαδρόμου έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει συνολικό μήκος 1.799 μ και πλάτος 30 μ.
- Aναβάθμιση της αντοχής του υφιστάμενου τμήματος διαδρόμου
- Διαμόρφωση περιοχής ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (resa) μετά το πέρας του νότιου ακραίου strip του διαδρόμου σε μήκος 90 μ.
- Επέκταση της υφιστάμενης εσωτερικής υπηρεσιακής οδού του αεροδρομίου στα νέα όρια της απολλοτριωμένης περιοχής
- Εκτέλεση των απαραίτητων υδραυλικών έργων εντός του αεροδρομίου για την αποστράγγιση της περιοχής
- Εκτέλεση των απαραίτητων τεχνικών έργων (τοίχων αντιστήριξης κ.α).
- Η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο πεδίο ελιγμών στα οδικά δίκτυα, που θίγονται από τα έργα του διαδρόμου
- Επέκταση και αντικατάσταση περίφραξης τύπου ΝΑΤΟ, όπου απαιτείται
- Εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων πεδίου ελιγμών και τοποθέτηση αντίστοιχων στην επέκταση
- Κατασκευή νέου διώροφου οικίσκου σταθμού φωτοσήμανσης και υποσταθμού αεροδρομίου
- Μετατόπιση του ραδιοβοηθήματος VOR
- Μετατόπιση του υφιστάμενου πολυβολείου του Ελληνικού Στρατού και κατασκευή νέου σκεπάστρου προσωπικού ομάδας Ε.Σ.
- Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του επιβατικού αεροσταθμού με εμπορικές και μη χρήσεις. Η προσθήκη νέων χώρων θα έχει επιφάνεια 300 τ.μ. εκατέρωθεν του υφιστάμενου κτιρίου με αποτέλεσμα την αύξηση των χώρων αναχωρήσεων–αφίξεων, τη δυνατότητα διαχωρισμού περιοχών εντός και εκτός SCHENGEN, και συνολικά, τη βελτίωση της λειτουργικότητας του αεροσταθμού.
- Εκσυγχρονισμός του Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου
Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών