Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Jumbo, στρέφεται και σε Έλληνες προμηθευτές - «Κρεμάει» τους franchisees;

Η Jumbo, στρέφεται και σε Έλληνες προμηθευτές - «Κρεμάει» τους franchisees;
Επιστροφή ακόμα και σε Έλληνες προμηθευτές, αλλά και σε κάθε χώρα παραγωγής η οποία διαθέτει χαμηλότερο κόστος περιλαμβάνει το σχέδιο της Jumbo
Σχετικά Άρθρα

Επιστροφή ακόμα και σε Έλληνες προμηθευτές, αλλά και σε κάθε χώρα παραγωγής η οποία διαθέτει χαμηλότερο κόστος περιλαμβάνει το σχέδιο της Jumbo προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις που προκαλoύν οι αυξήσεις των πρώτων υλών, αλλά και ο δεκαπλασιασμός του κόστους μεταφοράς προϊόντων.
Ο επιχειρηματίας κ. Απ. Βακάκης προετοίμασε τους μετόχους για δυο χαμένες χρονιές- εξαιτίας των πρώτων υλών, των ανατιμήσεων στους ναύλους και τις καθυστερήσεις της παραλαβής των εμπορευμάτων, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπεύθυνοι της αλυσίδας έχουν απευθυνθεί ακόμη και σε “μικρότερους” Έλληνες προμηθευτές προκειμένου να συνεχίσουν το επιχειρηματικό μοντέλο “κάθε ημέρα σωστή τιμή”.
Όσο και αν ακούγεται παράδοξο, το κόστος παραγωγής στην Ελλάδα – για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων-δύναται να συναγωνιστεί και να συγκριθεί απέναντι στις σημερινές ανατιμήσεις των προϊόντων από τις φθηνότερες χώρες παραγωγής της Ασίας, εξαιτίας των υψηλών μεταφορικών εξόδων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές της αγοράς, η προσέγγιση των Ελλήνων προμηθευτών έχει πραγματοποιηθεί πριν ακόμα δημοσιοποιηθούν τα “παράπονα” Βακάκη για τις υπέρογκες αυξήσεις των ναύλων και τους εφοπλιστές.
Eπιπλέον, η Jumbo εκτός από τις καθημερινές ανατιμήσεις προϊόντων που αντιμετωπίζει ήδη έχει αυξημένο κόστος και εντός των καταστημάτων καθώς η διπλασιαστεί η αξία των ραφιών, εξαιτίας της αύξησης των πρώτων υλών.
Απέναντι, λοιπόν στον πόλεμο των ναύλων και την πολιτική του Γκάντι που δήλωσε ότι ακολουθεί - “Δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας” στην πραγματικότητα, “φρέναρε” κατ’αρχήν την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ένα δεύτερο σημείο της νέας εμπορικής πολιτικής, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς είναι ότι, τα καταστήματα franchise του δικτύου θα δεχθούν πιέσεις και δεν θα έχουν τους ίδιους κωδικούς που διαθέτουν τα καταστήματα του δικτύου της Jumbo.

Κερδίζει χρόνο

Ο κ. Α. Βακάκης, αν και ερώτηθηκε, απέφυγε επιμελώς - για λόγους ανταγωνισμού - να αναφερθεί στο ύψος των αποθεμάτων που διαθέτει η εταιρεία 230 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2020 ).
Οι φήμες από την αγορά κάνουν λόγο για μερικές εκατοντάδες εγκλωβισμένα containers, ωστόσο η Jumbo με την νέα εμπορική πολιτική ουσιαστικά επιχειρεί να κερδίσει χρόνο, έχοντας ως πλεονέκτημα τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα.
Τα όποια αποθέματα θα μετατραπούν σε ταμειακές ροές τα επόμενα τρίμηνα, και ταυτόχρονα η εταιρεία διαθέτει τον χρόνο προκειμένου να διαπραγματευθεί νέες εμπορικές συμφωνίες προμήθειας προϊόντων, και να συνεχίσει την νέα πολιτική αγορών που διακήρυξε ο ιδρυτής της εταιρείας.
Εξάλλου, όπως αναφέρουν έμπειροι ναυτιλιακοί brokers το πρόβλημα δεν έγκειται μόνο στις υψηλές τιμές εξαιτίας των ναύλων, αλλά στην υπερσυσσώρευση πλοίων στα λιμάνια η οποία προκαλεί τις πολύμηνες καθυστερήσεις στην παραλαβή προϊόντων προς την Ευρώπη.
Ενδεχομένως, οι καθυστερήσεις στις παραλαβές και να αποτελούν μεγαλύτερο πρόβλημα.
Αρκετοί παράγοντες της αγοράς, υπενθυμίζουν τέλος το κάλεσμα του κ. Βακάκη προς τις κυβερνήσεις “για να δουν τι γίνεται” με τις μεταφορές και τον πληθωρισμό, αλλά και την διαφωνία του με την συνέχιση των μέτρων στήριξης προς το εμπόριο.
Στο α΄ πεντάμηνο, πωλήσεις της Jumbo αυξήθηκαν κατά 17% σε επίπεδο ομίλου με την Ρουμανία να παραμένει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά.
Η διοίκηση θα συνεχίσει, πάντως, την έκτακτη χρηματική διανομή προς του μετόχους, ύψους 0,47 ευρώ, όπως είχε ανακοινωθεί, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες.
Και ως προς αυτό το σημείο η εταιρεία, αλλά και με την υφιστάμενη πολιτική αποδοχών η εταιρεία δεν επιβαρύνει τους μετόχους.
Αντιθέτως, τους επιβραβεύει για την εμπιστοσύνη τους.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης