Μεταθέτει την επικύρωση του ενημερωτικού δελτίου της αύξησης κεφαλαίου των 120,5 εκατ του Ελλάκτωρ η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς της Ελλάδος, καθώς ούτε στην συνεδρίαση στις 8 Ιουλίου θα λάβει αποφάσεις.
Η Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ζήτησε ενημέρωση και επικαιροποίηση των μετόχων αλλά και ορισμένων άλλων στοιχείων.
Το βασικό ερώτημα είναι γιατί σε ένα ενημερωτικό δελτίο αυτά δεν παρουσιάζονταν και δεν θεωρούνταν προαπαιτούμενα.
Τι αποφάσισε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου;
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου («η ΕΚΚ»), ανακοίνωσε ότι, στις 29 Ιουνίου 2021, το Διοικητικό Δικαστήριο προχώρησε στην έκδοση απόφασης στις ακόλουθες συνεκδικαζόμενες υποθέσεις, απορρίπτοντας τις προσφυγές των αιτητών και επικυρώνοντας την απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου:
Αρ. 1266/2017, Ευθύμιος Μπουλούτας v. Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου,
Αρ. 1267/2017, Ελευθέριος Χιλιαδάκης v. Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου,
Αρ. 1268/2017, Μάρκος Φόρος v. Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου και
Αρ. 1269/2017, Παναγιώτης Κουννής v. Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου.
Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου;
Οι αιτητές, με την προσφυγή τους, προσέβαλαν την απόφαση της ΕΚΚ ημερομηνίας 8 Μαΐου 2017, η οποία λήφθηκε κατόπιν διερεύνησης για την επάρκεια των προβλέψεων
των δανείων στις οικονομικές εκθέσεις της εταιρείας Cyprus Popular Bank Public Co Ltd για το έτος 2010 και το εξάμηνο του 2011 (Βλ. Ανακοίνωση ΕΚΚ ημερομηνίας 22.6.2017), και με την οποία τους επιβλήθηκαν συνολικά διοικητικά
πρόστιμα ως ακολούθως:
Το Διοικητικό Δικαστήριο, στην απόφαση ημερομηνίας 29 Ιουνίου 2021, απέρριψε όλους τους λόγους που προέβαλαν οι αιτητές για ακύρωση της απόφασης της ΕΚΚ, μεταξύ των οποίων, ήταν και ο ισχυρισμός για εσφαλμένη κατάληξη της ΕΚΚ ότι οι οικονομικές καταστάσεις της Εταιρείας δεν ήταν σύμφωνες με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, αφού αυτές είχαν υποβληθεί σε έλεγχο από αδειοδοτημένους ελεγκτικούς οίκους.
Το Διοικητικό Δικαστήριο κατέληξε ότι, βάσει των προνοιών του περί των Προϋποθέσεων Διαφάνειας (Κινητές Αξίες προς Διαπραγμάτευση σε Ρυθμιζόμενη Αγορά) Νόμου (Ν. 190(Ι)/2007), ουδόλως έχει σημασία το κατά πόσον οι οικονομικές
καταστάσεις έχουν ελεγχθεί από ορκωτούς ελεγκτές, αφ’ ης στιγμής σκοπός της συγκεκριμένης νομοθεσίας, είναι η προστασία των επενδυτών και η επιβολή κυρώσεων σε πρόσωπα που, ως εκ της θέσεως τους, έχουν προσωπική υποχρέωση ανάδειξης της
αληθινής και δίκαιης εικόνας των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού του εκδότη.
Το Διοικητικό Δικαστήριο αποφάσισε συγκεκριμένα τα εξής (απόσπασμα):
«Σκοπός, επομένως, του νομοθέτη, δεν αποτελεί απλώς η δημοσιοποίηση των οικονομικών εκθέσεων μίας εταιρείας, ανά έτος και ανά εξάμηνο, στις οποίες να περιλαμβάνονται οι οικονομικές καταστάσεις μίας εταιρείας και που σε περίπτωση που
αυτές είναι ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις, από αδειοδοτημένο σώμα ορκωτών ελεγκτών, το ζήτημα τελειώνει εκεί.
Σκοπός του νομοθέτη, είναι η παροχή προς τους επενδυτές, πληροφοριών περί της αληθινής και δίκαιης εικόνας των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού του εκδότη, αλλά και της γενικότερης οικονομικής κατάστασης της εταιρείας,
συμπεριλαμβανομένου του κέρδους και των ζημιών της.
Και είναι εδώ που εμφανίζεται στο προσκήνιο η αναγκαιότητα παροχής, εκ μέρους των υπευθύνων προσώπων του εκδότη, ήτοι των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, όπως
εν προκειμένω των αιτητών, προσωπικής δήλωσης για την οικονομική κατάσταση της εταιρείας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών