Η σκόπιμη αποχή της ΑΚΤΩΡ από τα νέα έργα συνεχίζεται ακάθεκτη ενώ η κατασκευαστική αγορά περιμένει με απορία την συνέχεια.
Ακόμα και στα σιδηροδρομικά έργα που σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της Ακτωρ Χ. Παναγιωτόπουλου θα είχαν έντονη παρουσία, τα αποτελέσματα είναι ανύπαρκτα.
Δεν συμμετέχουν.
Στις 8 Νοεμβρίου 2021 έγινε γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ ότι συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ήδη πραγματοποιήθηκε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού για τη Β΄ φάση ανάπτυξης του έργου για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ, με την αποσφράγιση των προσφορών που κατέθεσαν τρία σχήματα.
Μάλλον δεν πρέπει να θεωρηθεί έκπληξη ότι δεν κατέθεσε προσφορά η Άκτωρ καθώς στον διαγωνισμό συμμετείχαν:
ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ INTRAKAT - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Τ.Ε που έδωσε έκπτωση 7,50%.
ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. με έκπτωση 6,00%.
ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ - ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ με έκπτωση 5,07%.
Το έργο αφορά υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό.
Στο έργο αυτό, μειοδότης αναδεικνύεται η INTRAKAT.
Σε άλλο έργο που αφορούσε κατασκευή ηλεκτροδότησης, σηματοδότησης κλπ της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτήριου γραμμής στον σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων, ύψους 72,8 εκατ., μειοδότης είναι η ΑΒΑΞ.
Στο έργο κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 83,9 εκατ. ευρώ, μειοδότης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Φαίνεται ότι μόνον το επιτελείο της Ελλάκτωρ για κάποιο λόγο θεωρεί ότι πρέπει να απέχει από διαγωνισμούς που θεωρεί ζημιογόνους ενώ ολόκληρη η αγορά τους διεκδικεί ως κερδοφόρους.
Σε όλα αυτά τα έργα, προσφέρθηκαν από τους συμμετέχοντες συμβολικές εκπτώσεις της τάξης 5-7% αλλά τα ξεφτέρια της Άκτωρ δεν συμμετείχαν, επειδή τα θεώρησαν ζημιογόνα.
Και ξαφνικά σπεύδουν να καταθέσουν προσφορά στο έργο Πάτρα – Πύργος, προσφέροντας έκπτωση 50% που σε έναν λογικό κόσμο θα λέγαμε ότι καθιστά το έργο ζημιογόνο.
Γιατί πήρε αυτό ειδικά το έργο;
Για να μην το πάρει η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ αφού η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου προκλήθηκε προκειμένου να προηγηθεί ο Ε65 της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το Πάτρα - Πύργος που θα εντάσσονταν στην Ολυμπία.
Η απλή αλήθεια είναι ότι όσοι διοικούν την Άκτωρ φόρτωσαν στην εταιρία ένα προφανώς ζημιογόνο έργο, για να εξυπηρετήσουν καταστάσεις και το πραγματικό αφεντικό που τους διόρισε στις θέσεις που έχουν.
Το μοναδικό ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποια αρχή να ερευνήσει τα θέματα αυτά, να αποκαταστήσει την ορθή λειτουργία της αγοράς, να επιβάλλει τους κανόνες ανταγωνισμού.
Η ερώτηση εκτός από ρητορική είναι απλή: Θα δούμε.
Πάντως το bankingnews, τις επόμενες ημέρες θα προβεί σε νέες αποκαλύψεις που θα δείξουν ότι ίσως τελικά ο Ολλανδός της Reggeborgh που εξακολουθεί και έχει ποσοστό στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ακόμα και σήμερα, δεν αποεπένδυσε πραγματικά από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ερωτούμε υπάρχει συμφωνία επαναγοράς των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Reggeborgh;
Ο Χόλτερμαν της Reggeborgh, ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και άλλοι εμπλεκόμενοι έχουν συμφωνήσει στην άλωση και διάλυση της Ελλάκτωρ παρακάμπτοντας τις εύλογες αντιρρήσεις εποπτικών αρχών.
Θα την κάνουν πράξη χωρίς να χρειάζονται άδεια που ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσαν να αποσπάσουν.
Τα σχετικά έγγραφα που αποκαλύπτουν σωρεία αδικημάτων, θα κατατεθούν στις αρμόδιες αρχές αλλά και την δικαιοσύνη.
Η σημερινή διοίκηση – μαριονέτα του Ελλάκτωρ απλά βάζει την ταφόπλακα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών