Η Arriva UK Bus από τους σημαντικότερους χειριστές στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών στην Ευρώπη, με έδρα το Σάντερλαντ του Ηνωμένου Βασιλείου, αρνείται να συμμετάσχει σε διαγωνισμό που αναμένεται να διενεργήσει η ολλανδική κυβέρνηση, εξαιτίας του γεγονότος πως θα πρέπει να χρησιμοποιεί τα κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD, τα οποία θεωρεί προβληματικά.
Tα εν λόγω λεωφορεία προορίζονται για διάθεση και στην ελληνική αγορά, έπειτα από έκκληση του ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών κ Υποδομών στην οποία είχε ανταποκριθεί πρώτη η Π. Πετρόπουλος (για διάθεση ηλεκτροκίνητου λεωφορείου και δοκιμή σε διαδρομές του ΟΑΣΑ-ΟΣΥ στην Αθήνα).
Σημειώνεται πως η BYD είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών λεωφορείων και μπαταριών στον κόσμο, καθώς διαθέτει 37 εργοστάσια σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική.
Δεν συμμετέχει η Arriva
Η αιτία λοιπόν που δεν πρόκειται η Arriva να συμμετάσχει στον διαγωνισμό είναι η κακή ποιότητα των 246 λεωφορείων που έχει προμηθευτεί η ολλανδική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.gelderlander.nl, ο CEO του βρετανικού χειριστή, που έχει παρουσία σε τουλάχιστον 14 χώρες στην Ευρώπη, ανέφερε:
«Έχουμε εξετάσει τη συμμετοχή μας σοβαρά, αλλά η υποχρεωτική ανάληψη κινεζικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων όλων των συμβάσεων για εγγύηση, σέρβις και συντήρηση, το καθιστά αδύνατο για εμάς.
Δεν μας ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.
Θέλουμε να καθορίζουμε μόνοι μας από πού θα προμηθευόμαστε τον εξοπλισμό μας, με ποιους όρους και προϋποθέσεις» λέει ο Hettinga.
Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί πως σε προηγούμενο διαγωνισμό πλειοδότρια, με πλάγιους τρόπους είχε αναδειχθεί η εταιρεία μεταφορών Keolis, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί έκπτωτη.
Η Keolis χρησιμοποιούσε τα λεωφορεία του Κινέζου προμηθευτή BYD, ωστόσο οι οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν έντονα λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν.
Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να απειλήσουν με απεργίες.
Γεγονός είναι ότι δεν είχε επιλέξει τον κινεζικό εξοπλισμό λεωφορείων όπως το Keolis, αλλά τον ολλανδικό προμηθευτή λεωφορείων VDL.
Φυσικά, η Keolis διαφώνησε, χαρακτηρίζοντας τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD «τα καλύτερα διαθέσιμα αυτή τη στιγμή».
Πάντως, ακόμα κι αν τα ηλεκτρικά λεωφορεία λειτουργούσαν χωρίς προβλήματα, η Arriva δεν θα συμμετείχε στον νέο διαγωνισμό.
Ποια είναι η BYD
Η BYD λειτουργεί τρία εργοστάσια στην Ευρώπη και έχει παραδώσει εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία τα τελευταία πέντε χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Είναι market leader στην Ευρώπη με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Η παρουσία της στην Ευρώπη, είναι αξιοσημείωτα δυναμική καθώς αποτελεί market leader της αγοράς, αφού μόλις σε μια εικοσαετία έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 1400 ηλεκτρικά λεωφορεία σε πάνω από 20 Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες λειτουργώντας δύο εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ουγγαρία και στην Γαλλία όπου καλύπτουν τις ανάγκες της Ευρώπης, ενώ συνεργάζεται και με το εργοστάσιο της Alexander Denis Limited (ADL) στην Αγγλία, όπου παρέχει τις μπαταρίες, τα μοτέρ και όλη την τεχνογνωσία σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
www.bankingnews.gr
Σάλος στην Ολλανδία με τα λεωφορεία της κινεζικής BYD που «φέρνει» η Πετρόπουλος στην Ελλάδα
Η Arriva UK Bus αρνείται να συμμετάσχει σε διαγωνισμό που αναμένεται να διενεργήσει η ολλανδική κυβέρνηση, εξαιτίας του γεγονότος πως θα πρέπει να χρησιμοποιεί τα κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD
Σχόλια αναγνωστών