Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αποκάλυψη: Η χορογραφία του καρτέλ των κατασκευών - Πως στήνεται το παιχνίδι στους διαγωνισμούς και οι συμπτώσεις με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Αποκάλυψη: Η χορογραφία του καρτέλ των κατασκευών - Πως στήνεται το παιχνίδι στους διαγωνισμούς και οι συμπτώσεις με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Χαρακτηριστικό του τρόπου με τον οποίο έχει οργανωθεί το έγκλημα είναι ότι ξαφνικά πολλοί διαγωνισμοί πραγματοποιούνται ταυτόχρονα!
Σχετικά Άρθρα

Σαν χορογραφία πατινάζ στον πάγο κινούνται πλέον οι κατασκευαστικές εταιρείες ώστε να συμμετέχουν σε στημένους διαγωνισμούς και να πάρει η κάθε μία ότι «δικαιούται» με βάση αποφάσεις του επιτελικού κέντρου του νέου καρτέλ.
Και από μια αστρική… σύμπτωση, τελικά το μερίδιο του λέοντος το απολαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχοντας τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα αλλά όλο και βολεύονται όλοι οι υπόλοιποι ώστε να μην διαμαρτύρηθούν.
Κάθε μέρα προκύπτουν νέα στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι αποτελεί πλέον κοινό μυστικό.
Το νέο καρτέλ των κατασκευών, φροντίζει για την γρήγορη κατάληξη των υποτιθέμενων διαγωνισμών, σε βάρος φυσικά των φορολογούμενων αλλά και των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων.
Είναι σαν μια μεγάλη ληστεία σε κοινή θέα, γίνεται από αδίστακτους πρωταγωνιστές επειδή έχει εξασφαλίσει την αδιαφορία για να μην πούμε την συναίνεση όλων…
Χαρακτηριστικό του τρόπου με τον οποίο έχει οργανωθεί το έγκλημα είναι ότι ξαφνικά πολλοί διαγωνισμοί πραγματοποιούνται ταυτόχρονα!
Όλο και πιο συχνά τα έργα δημοπρατούνται την ίδια μέρα ώστε να μην γίνουν λάθη, να μην εμφανιστούν κάποιοι «πονηροί» σε διαγωνισμό που δεν «δικαιούνται», παρακάμπτοντας άλλους συμπαίκτες.

Δεν ήταν καθόλου τυχαίο ότι στις 22 Φεβρουαρίου 2022, είχαμε συρροή δημοπρασιών:

• Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα: ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΗ Περιφερειακή ενότητα Λασιθίου. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 169 εκατ. ευρώ. Μειοδότης ΑΚΤΩΡ χωρίς «αντίπαλο» αφού δεν υπήρχε άλλη προσφορά.
• Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 125 εκατ. ευρώ. Μειοδότης: ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
• Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο Τμήμα: ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ (Α/Κ ΚΥΜΗΣ) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη). Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 320 εκ ευρώ. Μειοδότης: ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρμόδιες για τις δημοπρασίες αρχές συντονίζονται ώστε οι διαγωνισμοί να γίνουν την ίδια μέρα. Η ίδια συστοιχία πλανητών υπήρχε μάλλον και στις 21 Ιανουαρίου 2022, οπότε και πάλι είχαμε μια ευλογημένη μέρα για τους κατασκευαστές.
Συνέπεσαν διαγωνισμοί και έγινε πάρτι σε βάρος των ηλιθίων που έχασαν, που είναι φυσικά οι φορολογούμενοι.
Εκείνη την μέρα έγιναν οι δημοπρασίες:

• «Ολοκλήρωση της νέα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΚΙΑΤΟ ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ» Α.Π. 5101. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 591,48 εκατ. ευρώ.
• «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ στο τμήμα από τον Κόμβο ΚΟΡΩΠΙΟΥ έως το ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ» ΑΠ5201. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 484,4 εκατ. ευρώ.
• «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ για τη σύνδεση της ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ με το υφιστάμενο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ δίκτυο» Α.Π.5202. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 383,16 εκατ. ευρώ.
• «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Νέας Σιδηροδρομικής ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚH - ΤΟΞΟΤΕΣ» Α.Π.5302. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 2,09 δισ. ευρώ.
• «Αναβάθμιση υφιστάμενης με ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ» ΑΠ5303. Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 1,33 δισ. ευρώ.
• «Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» (Α.Π. 5301). Προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 66,34 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, υπάρχει και ένα θετικό ότι πρόκειται για μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που δημόσιες υπηρεσίες συντονίζονται και εκτελούν μαζί κάποιο έργο.
Δυστυχώς πρόκειται για στημένους διαγωνισμούς σε βάρος των φορολογούμενων.

Μια άλλη διάσταση του θέματος είναι ότι οι ξένες εταιρείες που είχαν επιχειρήσει να μπουν στην ελληνική αφορά, χάθηκαν. Αυτό δεν θα ήταν (δικό μας) πρόβλημα αλλά μοιάζει απίθανο να πληρώσουν στην Ελλάδα 70 δισ. από το Ταμείο Ανάπτυξης για να «εξυπηρετηθεί» το… ελληνικό καρτέλ κατασκευών.
Είναι πιθανότερο η υπόθεση αυτή να γίνει αντικείμενο ενός ακόμα ελληνικού φιάσκο με πρωτοβουλία υποθέτουμε της ευρωπαϊκής αρχής ανταγωνισμού διότι η ελληνική φαίνεται ότι ανέχεται την κατάσταση και ασχολείται με άλλους κλάδους όσο και η Greenhill των Δ. Μπάκο και Γ. Καϋμενάκη, κοιμάται τον ύπνο του δικαίου περιμένοντας δήθεν παρέμβαση από τις υποτιθέμενες ανεξάρτητες εποπτικές αρχές.
Ευχόμαστε σε όλους τους εμπλεκόμενους καλά ξεμπερδέματα

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης