Μετά από το πρόστιμο των 2 εκατ. ευρώ που έχει καταλογιστεί στις θυγατρικές της Ελλάκτωρ για το φιάσκο της Αττικής οδού, δεν υπάρχουν πλέον αμφιβολίες.
Η σημερινή διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ βλάπτει την εταιρεία.
Το σημαντικότερο όμως δεν είναι το μεγάλο πρόστιμο, ούτε ότι θα καταβάλλει επιπλέον 10 εκατ. περίπου σε αποζημιώσεις των οδηγών που παγιδεύτηκαν στον παγωμένο δρόμο λες και δεν υπήρχαν αποθέματα αλατιού!
Το χειρότερο είναι ότι η διοίκηση του μεγάλου, κάποτε, ομίλου, εμφανίστηκε σε πλήρη αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, με ανταλλαγές ανακοινώσεων, επίσημες δηλώσεις και ανεπίσημες υβριστικές για υπουργούς αναρτήσεις.
Ουσιαστικά δρομολόγησαν οικειοθελώς τα χειρότερα.
Σε λίγο καιρό (20 Απριλίου) θα γίνει ο νέος διαγωνισμός για την παραχώρηση της λειτουργίας της Αττικής οδού.
Μια εταιρεία που επιδιώκει να συνεχίσει την διαχείριση, προκαλεί κρίση στις σχέσεις της με την κυβέρνηση που θα αποφασίσει;
Είναι ποτέ δυνατόν να πιστέψει η επενδυτική κοινότητα ότι «έκαναν πόλεμο» με την κυβέρνηση για την Αττική οδό ενώ σε λίγους μήνες θα αποφασίσει αν θα συνεχίσουν να την διαχειρίζονται;
Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα.
Το πρώτο είναι να είναι εντελώς ηλίθιοι, πράγμα που αποκλείουμε.
Εφόσον όμως δεν είναι βλάκες, είναι δόλιοι.
Σκόπιμα προκάλεσαν κρίση με την κυβέρνηση για να διευκολυνθεί η επιλογή του καρτέλ να δοθεί σε άλλη εταιρεία η διαχείριση της Αττικής οδού.
Άλλωστε δεν είναι η πρώτη περίπτωση που εμφανίζονται εξελίξεις που καταρχήν φαίνονται παράλογες.
Μόλις στις 22 Φεβρουαρίου 2022 αποκαλύψαμε άλλο ένα παράλογο γεγονός, ότι δηλαδή για πρώτη φορά γίνονται ταυτόχρονα πολλές δημοπρασίες έργων, ώστε η διανομή έργων να μην διαταραχθεί. Ποια συστοιχία πλανητών επέτρεψε να συμπίπτουν διάφοροι φορείς προκηρύσσονται δημοπρασίες την ίδια μέρα.
Μυστήριο.
Δεν είναι όμως το μόνο παράλογο που ζούμε.
Σε έργο που αφορά οδικό δίκτυο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. εμφανίζεται ένας μόνον υποψήφιος κι αυτό θεωρείται λογικό.
Κανείς δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται γιατί χάθηκε ο ανταγωνισμός και προφανώς θα επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι.
Το πιο αστείο όμως είναι ότι ο μοναδικός ενδιαφερόμενος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ!
Γιατί οι «κολοσσοί» της κατασκευαστικής αγοράς κάνουν κοινοπραξία για ένα απλό οδικό έργο;
Ποιες τεχνικές εμπειρίες θέλει να αξιοποιήσει η μία εταιρεία από την άλλη;
Γιατί τα «θηρία» των κατασκευαστικών αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους;
Πολλά τα παράλογο που έχουν συσσωρευτεί και προφανώς παύουν να είναι παράλογα, είναι η λογική της κολληγιάς, είναι ο διαμερισμός κονδυλίων που με κόπο συγκεντρώνει το υπερχρεωμένο κράτος.
Η δική μας απορία είναι πότε θα ξυπνήσει η Greenhill, αντιδρώντας στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του χαρτοφυλακίου της.
Αν νομίζει ότι κάποτε θα σταματήσει ο κατήφορος μάλλον θα αποδειχθούν λάθος οι εκτιμήσεις αυτές καθώς μαζεύτηκαν πολλά «παράλογα».
Και η μεν εταιρεία των Δ. Μπάκο και Γ. Καϋμενάκη, είναι ιδιωτική επιχείρηση που… έχει δικαίωμα να χάσει.
Το κρίσιμο ερώτημα όμως τι κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού που έχει ως αποστολή να προστατεύει τις συνθήκες ανταγωνισμού.
Σωστά ασχολήθηκε με την παραβίαση των συνθηκών ανταγωνισμού από τον Φαρμακευτικό σύλλογο της Καρδίτσας, αλλά μοιάζει ανέκδοτο το γεγονός ότι αποφεύγει την ενασχόληση με το καρτέλ των κατασκευών που πληρώνεται από τους φορολογούμενους.
Επειδή αντιλαμβάνεται την κατάσταση καθώς στο παρελθόν ασχολήθηκε με τον τομέα, υποθέτουμε ότι φοβάται τις όποιες αντιδράσεις.
Δεν θα έπρεπε γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο να επέμβουν οι ευρωπαϊκές αρχές, οπότε τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα για το εθνικό συμφέρον.
www.bankingnews.gr
Αυξάνονται τα «παράλογα» από την δράση του καρτέλ των κατασκευών - Επικίνδυνη η διοίκηση Ελλάκτωρ ήδη ζημίωσε με 10 εκατ τον όμιλο
Σε έργο που αφορά οδικό δίκτυο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. εμφανίζεται ένας μόνον υποψήφιος κι αυτό θεωρείται λογικό
Σχόλια αναγνωστών