γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ως εμπόδιο στην εμπορική πολιτική των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αξιολογεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ κ Αριστοτέλης Παντελιάδης, τη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το «κλείδωμα» του περιθωρίου μικτού κέρδους , ενώ προέβλεψε ότι θα παραταθεί η εφαρμογή της διάταξης μέχρι τα τέλη του έτους η οποία να σημειωθεί είναι σε ισχύ μέχρι τα τέλη Ιουνίου.
Ο ανταγωνισμός
Ο κ Παντελιάδης διευκρίνισε ότι η κερδοφορία των αλυσίδων επηρεάζεται περισσότερο από το ύψος των επενδύσεων και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών ενώ ήταν κατηγορηματικός όσο αφορά τον ανταγωνισμό τονίζοντας ότι λειτουργεί δίνοντας ως παράδειγμα ότι το λιανεμπόριο δεν βάλλεται από την είσοδο πολυεθνικών ομίλων ως εξήγηση της καλής λειτουργίας του ανταγωνισμού διότι δεν υπάρχουν περιθώρια εισόδου άλλων Ομίλων.
Ο κ Παντελιάδης διευκρίνισε ότι δεν είναι μέσα στις αλυσίδες που έχουν δεχθεί πρόστιμο από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να βρεθεί υπόλογος διότι μια αλυσίδα έχει 20.000 και περισσότερους κωδικούς προϊόντων που μπορεί στην αλλαγή της τιμής να μη δοθεί η δέουσα προσοχή και με βάση τη λιανική τιμή στο ράφι να συμβεί να έχει μεταβληθεί το περιθώριο κέρδους.
Σημειώνοντας ότι η κερδοφορία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ χτίζεται κάθε μέρα και διαμορφώνεται από τους όγκους πωλήσεων ανά κωδικό προϊόντος.
Πτώση στους όγκους
Από τις αρχές του έτους οι όγκοι του λιανεμπορίου σημειώνουν σημαντική πτώση.
Σύμφωνα με πληροφορίες «αγγίζουν» διψήφιο ποσοστό ενώ το σύνολο των πωλήσεων αυξάνεται λόγω ανόδου των τιμών.
Το θέμα που «καίει» περισσότερο το λιανεμπόριο είναι το κόστος της ενέργειας σύμφωνα με τον κ Αριστοτέλη Παντελιάδη, έχει τριπλασιαστεί.
Το κόστος της ενέργειας ήταν στα 11 εκατ. ευρώ το 2020 , ανήλθε στα 19,3 εκατ ευρώ το 2021 και υπολογίζεται ότι φέτος θα φτάσει τα 26,4 εκατ. ευρώ. Ν α σημειωθεί ότι πρόκειται για το τελικό κόστος αφού έχουν αφαιρεθεί ο επιδοτήσεις.
Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ για τους λογαριασμούς ενέργειας είχε προχωρήσει σε αντικατάσταση ψυγείων στον Όμιλο διαθέτοντας το ποσό των 62 εκατ. ευρώ.
Τα βασικά μεγέθη της METRO
Αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 2,26% εμφάνισε η METRO AEBE το 2021 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ανήλθαν σε 1.36 δισ ευρώ οι καθαρές πωλήσεις.
Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA), ανήλθαν σε 57 εκατ. , έναντι 58.7 εκατ. ευρώ το 2020 (μείωση 2,90%) λόγω του αντίκτυπου της αύξησης των τιμών της ενέργειας από τον Ιούλιο του 2021 και μετά.
Τα My market διατήρησαν σταθερό το μερίδιο τους στην αγορά, με το μέσο καλάθι να εμφανίζει αύξηση 4%.
Η άρση των μέτρων εναντίον της πανδημίας, το άνοιγμα της εστίασης και η καλή τουριστική περίοδος του 2021, οδήγησαν σε σημαντική ενίσχυση των μεγεθών των METRO Cash & Carry.
Το 2021 έφερε νέα δεδομένα και σημαντικές προκλήσεις στην αγορά. Σε αυτό το κλίμα, η METRO AEBE, κατάφερε να πετύχει σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα και να αποτιμά θετικά άλλη μία χρονιά, για το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο τροφίμων.
Η METRO, με γρήγορα αντανακλαστικά στις αλλαγές που υφίσταται ο κλάδος, προσαρμόστηκε άμεσα, έθεσε νέες προδιαγραφές και ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά στις νέες προκλήσεις.
Εφαρμόζει πιστά και σε βάθος χρόνου, ένα μακροπρόθεσμο πλάνο ενεργειακής εξοικονόμησης, προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις με σαφή προσανατολισμό την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και στοχεύει στη σταθερή ανάπτυξη του δικτύου, τόσο στα φυσικά σημεία όσο και στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων, ενώ η ουσιαστική ανάπτυξη των 11.500 ανθρώπων της παραμένει προτεραιότητα!
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών