Εντός του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία με την Ελλάκτωρ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.
Ωστόσο, δεν αναμένεται ενοποίηση στα φετινά αποτελέσματα.
Σήμερα η Motor Oil έχει 84 MW σε διάφορα στάδια υλοποίησης σε ΑΠΕ και εξετάζει νέες ευκαιρίες.
Μετά την ολοκλήρωση του deal με Ελλάκτωρ θα έχει 772MW και θα δώσουν 130 εκατ. ευρώ στα EBITDA, ενώ θα έχει 2,3GW σε διάφορα στάδια υλοποίησης
Αναφορικά με κάποιες πληροφορίες για IPO της δραστηριότητας ΑΠΕ ο κ.Τζαννετάκης δε σχολίασε σημειώνοντας πως γράφονται αρκετά το τελευταίο διάστημα.
Ο κ.Τζαννετάκης δεν έδωσε εκτίμηση για το ύψος του δανεισμού σε σύγκριση με τα EBITDA, καθώς εξαρτάται από την πορεία των ταμειακών ροών και τις ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης, που στο πρώτο τρίμηνο ήταν υψηλές.
Ανέφερε όμως πως οι επενδύσεις υποχωρούν και ίσως μετά την ολοκλήρωση του deal να έχει αφήσει πίσω τον υψηλότερο επίπεδο.
Η διοίκηση διατήρησε την εκτίμηση για επενδύσεις 175 εκατ. ευρώ το 2022, που είναι κάπως χαμηλότερες από αυτές του 2021.
Ιστορικά υψηλά
Η κερδοφορία της Motor Oil στο πρώτο τρίμηνο ανήλθε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, με τα περιθώρια διύλισης να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη και να απορροφούν την αύξηση του ενεργειακού κόστους.
Ο κ.Τζαννετάκης σημείωσε πως από τον Οκτώβριο του 2021 δεν χρησιμοποιεί φυσικό αέριο, όπως είχε ενημερώσει στην προηγούμενη τηλεδιάσκεψη και συνεχίζει την ίδια πολιτική και παρακολουθεί η διοίκηση της εναλλακτικές λύσεις και αναλόγως αποφασίζει το καύσιμο που θα χρησιμοποιήσει.
Βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες εταιρείες λιανικής για τοποθέτηση φορτιστών, σε συνέχεια της συμφωνίας με τα MyMarket, ενώ εξετάζει και τους οικιακούς φορτιστές.
Στο δεύτερο τρίμηνο παραμένουν υψηλά τα περιθώρια διύλισης και βελτιώνεται η εικόνα στα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα.
Το ενεργειακό παραμένει υψηλό, αλλά η πορεία του ομίλου το αντισταθμίζει.
Όπως είπε ο κ.Τζαννετάκης η πορεία στις εξαγωγές αναμένεται πιο αδύναμη μετά την ισχυρή άνοδο που κατέγραψε πέρυσι και περιμένει σημαντική αύξηση σε αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα, σημειώνοντας όμως και πάλι τον κίνδυνο στους επόμενους μήνες λόγω πληθωρισμού.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankinngews.gr
Τζαννετάκης (Motor Oil): Εντός του 2022 ολοκληρώνεται το deal με Ελλάκτωρ - Στα ύψη τα περιθώρια διύλισης
Απέφυγε να απαντήσει στις πληροφορίες για εισαγωγή (IPO) της δραστηριότητας ΑΠΕ στο μέλλον
Σχόλια αναγνωστών