γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Οι παραγωγοί ενέργειας ως οι άνθρωποι της δουλειάς που ήξεραν καλύτερα από τον καθένα την αγορά του ρεύματος παρέδωσαν τα κλειδιά της δικής τους δουλειάς στους εμπορικούς διευθυντές οι οποίοι για το χατίρι του marketing επέλεξαν να τις … βάλουν φωτιά.
Τα στελέχη με θεωρητική κατάρτιση στο marketing και με την … άδεια των ανθρώπων της παραγωγής ή τον παραγκωνισμό τους από τις διοικήσεις των εταιρειών έπαιξαν τα τιμολόγια του ρεύματος στα ζάρια δημιουργώντας σύγχυση στους καταναλωτές που ακόμη και σήμερα δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν απλά και γρήγορα πόσο κοστίσει μία kwh.
Η εφεύρεση της ρήτρας αναπροσαρμογής με τον ενισχυτικό ρόλο των διευθύνσεων marketing οδήγησαν την αγορά της ενέργειας σε vertigo.
Όμως στην πρώτη αναποδιά που ήταν η εκτίναξη της τιμής του φυσικού αερίου δεν πτόησε τους αρμόδιους της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών δεν άλλαξαν εμπορική πολιτική που να προσαρμόζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς.
Πωλούσαν ενέργεια με την ονομαστική τιμή της Kwh
Τα παραμύθια για χαμηλές χρεώσεις ανά Kwh στους λογαριασμούς ρεύματος για την προσέλκυση πελατείας συνεχίστηκαν με τα εξειδικευμένα στελέχη να διαμορφώνουν νέες εμπορικές πολιτικές προώθησης των προγραμμάτων με πιο επιθετικές πολιτικές μειώνοντας την ονομαστική τιμή της Kwh αλλά δεν έλεγαν τίποτα για τη ρήτρα αναπροσαρμογής.
Τα 7 εκατομμύρια των καταναλωτών « έφαγαν» το παραμύθι που τους πουλούσε το marketing των προμηθευτών ενέργειας σαν τους παλιούς παπατζήδες που δούλευαν γύρω από την Ομόνοια έχοντας ως ασφάλεια τους τσιλιαδόρους που θα τους ειδοποιούσαν όταν θα πλησίαζαν οι πολισμάνοι .
Μόνο μία εταιρεία προς τιμήν της η watt and volt έβγαλε πρόγραμμα που έλεγε στον καταναλωτή πληρώνεις όσο καταναλώνεις με το πρόγραμμα watt and volt Zer0 χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής.
Σχεδόν η πλειονότητα των προμηθευτών ενέργειας διατήρησαν την παγία εμπορική τους πολιτική δίνοντας μία ονομαστική τιμή της Kwh στα συμβόλαια όπως είναι τα 0,060 ευρώ για να φέρουν στη συνέχεια με τη ρήτρα αναπροσαρμογής με την τιμή της kwh να εκτινάσσεται στα 0,30 λεπτά του ευρώ.
Το ΥΠΕΝ δεν έκοψε μαχαίρι το παραμύθι
Ο ρυθμιστής της αγοράς η ΡΑΕ αλλά και το ΥΠΕΝ αντί να δέσουν «χειροπόδαρα» τους ευφυέστατους παραμυθατζήδες του marketing άφησαν το παιχνίδι να εξελιχθεί σε βαθμό που παγίδεψαν ακόμη και τον ΣΥΡΙΖΑ και τον πρόεδρο Αλέξη Τσίπρα που υπολόγισε τα κέρδη των εταιρειών στο 1,4 δισ ευρώ ενώ πρόκειται για έσοδα και κόστη στην παραγωγή ενέργειας.
Τη ίδια στιγμή η κυβέρνηση εγκλωβισμένοι από την δυσαρέσκεια των καταναλωτών για το φούσκωμα των λογαριασμών αντί να καθιερώσει με το καλημέρα στα συμβόλαια μια τιμή της Kwh κοντά στο πραγματικό κόστος έπεσε και αυτοί με τη σειρά της στην παγίδα της επικοινωνίας που έφτιαξαν οι απόφοιτοι με περγαμηνές στο marketing
Η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη με την νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής διατηρώντας τα κλειδιά της αγοράς ενέργειας σε αυτούς που την έκαναν μπάχαλο διότι δεν ήθελαν να που την αλήθεια στους καταναλωτές.
Η πολυπλοκότητα της υπόθεσης αποτυπώνεται και στις συλλογικές αγωγές στη Δικαιοσύνη για κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής η οποία το μόνο που κάνει είναι να τιμολογεί το πραγματικό κόστος της ενέργειας αλλά κάποιοι δεν ήθελαν το πουν στα ίσια τον καταναλωτή.
Τέλος να σημειωθεί ότι τα κύρια στοιχεία μάρκετινγκ είναι τα λεγόμενα 4 P που προκύπτουν από τις αγγλικές λέξεις: Product, Price, Place, Promotion (δηλ. προϊόν, τιμή, τόπος, προώθηση). Τα 4 P σχηματίζουν το μείγμα μάρκετινγκ (marketing mix).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών