γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Στα οικονομικά τους όρια έχουν φτάσει τα νοικοκυριά που πλήττονται την ακρίβεια που σαρώνει το καλάθι της νοικοκυράς όπως και της ενέργειας που παρότι η τιμή της Kwh είναι φθηνότερη κατά 50% σε σχέση με πέρυσι χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις, οι λογαριασμοί δεν αποπληρώνονται.
Ο πιο ισχυρός προμηθευτής ενέργειας η ΔΕΗ με μερίδιο αγοράς στο 64% διαπιστώνει την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στους λογαριασμούς ρεύματος, που για τη ΔΕΗ είναι μια «βόμβα» στα θεμέλια της επιχείρησης.
Η διοίκηση του Γιώργου Στάσση ανακοίνωσε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών από 500 έως 3000 ευρώ.
Η ΔΕΗ με το νέο πρόγραμμα θεωρεί ότι στέκεται δίπλα στους πελάτες της, με τις διευκολύνσεις πληρωμών σε όσους πελάτες δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στην εξόφληση των λογαριασμών τους κατά τη δύσκολη αυτή περίοδο της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης.
Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου οι αιτήσεις ρύθμισης οφειλών
Οι πελάτες με ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με τα προγράμματα διακανονισμών της ΔΕΗ.
Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου δίνεται επιπλέον η δυνατότητα να ενταχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμού 6 δόσεων, λαμβάνοντας ως επιβράβευση την επιστροφή της προκαταβολής κατά την εξόφληση του διακανονισμού.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πελάτες της ΔΕΗ με οφειλή από 500 έως και 3.000 και η προκαταβολή εξαρτάται από το ύψος της οφειλής.
Συγκεκριμένα:
Η συγκεκριμένη μορφή διακανονισμού ισχύει για τους πελάτες που θα διακανονίσουν τις οφειλές τους και θα πληρώσουν την προκαταβολή έως 10 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ενέργειας, το πρόγραμμα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα διότι ένα νοικοκυριό με οφειλές άνω των 1000 ευρώ θα πρέπει να πληρώνει ανά μήνα 200 ευρώ για τους λογαριασμούς ρεύματος και πάνω από 2000 ευρώ η μηνιαία δόση θα εκτιναχθεί στα 300 ευρώ.
Ο ρόλος του Ε9
Αξίζει να αναφερθεί ότι αρκετά καταστήματα της επιχείρησης ζητούν το Ε9 για να εντάξουν ένα νέο πελάτη στο χαρτοφυλάκιο της, το οποίο εκ προοιμίου αποκτά πρόσβαση στα περιουσιακά στοιχεία του πελάτη ενώ την ίδια στιγμή δεν διαμορφώνει ένα πιο φθηνό τιμολόγιο για την κατηγορία των πελατών που έχει προσκομίσει το Ε9.
Η παρουσία του Ε9 με τον πελάτη να έχει δικό του ακίνητο εξασφαλίζει την επιχείρηση για τις τυχόν οφειλές που θα δημιουργηθούν στο μέλλον.
Η ΔΕΗ όμως συνεχίζει να τιτλοποιεί χρέη πελατών της για την εξεύρεση ρευστότητας και με την παρουσία του Ε9 η ΔΕΗ εξασφαλίζει υψηλότερη αξία για το χαρτοφυλάκιο προς πώληση διότι ο αγοραστής μπορεί να προστατεύσει τα έσοδα του ενώ ο πελάτης που προσκομίζει το έντυπο δεν αντιλαμβάνεται ότι ο πιστωτής έχει πρόσβαση στην περιουσία του η οποία κάλλιστα για οφειλές άνω των 2000 ευρώ μπορεί να βγει στον πλειστηριασμό.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών