Από τον πρώτο κύκλο περιοριστικών μέτρων η Αττική Οδός είχε απώλεια εσόδων 25% και από το δεύτερο κύκλο 10%
Ο λόγος που η εταιρεία έχει ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία έχει να κάνει με διαφυγόντα κέρδη από τα διόδια την περίοδο της πανδημίας.
Πρόσφατα στελέχη κατασκευαστικού ομίλου, ανέφεραν σε παρουσίαση πως το ποσό που διεκδικούν από το κράτος είναι κάπου 185 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, κύκλοι που γνωρίζουν αναφέρουν πως είναι πιθανό να κερδίσει τη δικαστική μάχη η Αττική Οδός, καθώς το κράτος λόγω της πανδημίας επέβαλε περιοριστικά μέτρα τη διετία 2020-2021, ενώ άλλοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι έχουν λάβει αποζημίωση για τη μείωση των εσόδων.
Μέσω παραχωρήσεων ιδιωτικές εταιρείες λειτουργούν μεγάλους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδός, Γέφυρα, Νέα Οδός κ.α.) και στο πρώτο εξάμηνο του 2020, στο ξεκίνημα δηλαδή της πανδημίας και στο πρώτο lockdown έλαβαν αποζημιώσεις 40 εκατ. ευρώ και οι καταβολή αποζημιώσεων συνεχίστηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 αλλά και το 2021.
Το κράτος είχε εξαιρέσει την Αττική Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα με το επιχείρημα ότι έχουν ασφαλιστικά συμβόλαια που προβλέπουν αποζημίωση από πανδημία.
Από τον πρώτο κύκλο περιοριστικών μέτρων η Αττική Οδός είχε απώλεια εσόδων 25% και από το δεύτερο κύκλο 10%.
Η Αττική Οδός είχε το 2020 έσοδα 151,5 εκατ. ευρώ και το 2021 175,7 εκατ. ευρώ με τα κέρδη να ανέρχονται στα 48,7 εκατ. ευρώ και 56 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Το 2019 τα έσοδα είχαν διαμορφωθεί στα 192,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 72 εκατ. ευρώ.
Πάντως, η Αττική Οδός είχε ένα έργο που έχει «χρυσώσει» τους μετόχους και έχει γίνει αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης με κόμματα να κάνουν λόγο για χρυσή σύμβαση που θα έπρεπε να είχε ήδη γυρίσει στο δημόσιο, ενώ αναφορικά με τη νέα σύμβαση εκτιμάται πως θα έχει μικρότερα περιθώρια.
Ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι ο όμιλος Ελλάκτωρ με 65,7% και η Άβαξ με 24,18%.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών