Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η αύξηση του παραγωγικού έργου της Hellenic Train αιτία των ατυχημάτων, λέει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

Η αύξηση του παραγωγικού έργου της Hellenic Train αιτία των ατυχημάτων, λέει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εστιάζει στους σημαντικούς δείκτες ασφάλειας...
Την «Hellenic Train» φωτογραφίζει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στα πεπραγμένα της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου για το 2021 σημειώνοντας, ότι «ο αριθμός των προδρόμων ατυχημάτων κατά την διάρκεια του 2021, συγκρινόμενος με τον αντίστοιχο του 2020, εμφανίζει αύξηση της τάξεως του 53,6%, που σχετίζεται με την αύξηση του παραγωγικού έργου συγκριτικά με αυτό που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο έτος.
Μία παράγραφος από την πολυσέλιδη έκθεση της Ρ.Α.Σ. για τα ατυχήματα, τα δυστυχήματα που σημειώθηκαν σε όλο το δίκτυο, αναδεικνύει ως μία πιθανή αιτία για τη πυκνότητα των ατυχημάτων, την αύξηση του παραγωγικού έργου.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εστιάζει στους σημαντικούς δείκτες ασφάλειας.
Σημειώνει ότι το 2021 ο αριθμός των σημαντικών ατυχημάτων ήταν 14 (αυξημένος συγκριτικά με το 2020 – 9 ατυχήματα), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 17 ατυχήματα.
Για το 2021 εμφανίζεται αυξημένος κατά 55,6% συγκρινόμενος με τα συμβάντα του 2020 και μειωμένος κατά 17,6% συγκριτικά με το μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας. Επισημαίνεται ότι κατά το 2021, σημειώθηκαν 6 θάνατοι (2 θάνατοι το 2020), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 11, σχεδόν διπλάσιος. Και αυτός ο δείκτης εμφανίζεται αυξημένος κατά 83% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος και μειωμένος κατά 54,5% συγκριτικά με το μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

Η Ελλάδα δεν έχει Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Η Ελλάδα ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχει κατορθώσει να συστήσει Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή.
Οι πρώτες προσπάθειες έγιναν το 2014 αλλά δεν καρποφόρησαν παρότι συστάθηκε με τα νόμο 4313/2014 για την εκτέλεση των καθηκόντων του Εθνικού Φορέα Διερεύνησης το άρθρου 22 της Οδηγίας (ΕΕ 2016/796. Η συγκεκριμένη Επιτροπή δεν δραστηριοποιείται προς το παρόν επισημαίνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η Hellenic Train προνομιακός συνομιλητής του Πρωθυπουργού.

Στο «απυρόβλητο» παραμένει η Hellenic Train με τη διοίκηση να συμμετέχει σε συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τραίνων. Τη ίδια στιγμή οι δικηγόροι τω θυμάτων των Τεμπών θέτουν καίρια ζητήματα όπως το περιεχόμενο της εμπορικής αμαξοστοιχίας η οποία συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία.
Πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο φάκελος της τραγωδίας από «αναρμόδιους» με βάση την ελληνική νομοθεσία. Η Δικαιοσύνη αναζητά τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος αφού η χώρα δεν διαθέτει Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων σύμφωνα με την οδηγία της Ε.Ε. Οι διορισμένες Επιτροπές σε ρόλο «καλοθελητή» θα εστιάσουν την έρευα προς την πιο ευάλωτη πλευρά λένε στο ΒΝ άνθρωποι του Σιδηροδρόμου.

Οι αποζημιώσεις ως προκαταβολή της Hellenic Train στις οικογένειες των θυμάτων

Την τελευταία ημέρα της προθεσμίας που δίνει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 2021/782 για τα δικαιώματα των επιβατών του σιδηροδρόμου επέλεξε να ανακοινώσει η Hellenic Train το ύψος των αποζημιώσεων που να σημειωθεί είναι διπλάσιο από αυτό που ορίζει ως αποζημίωση . Συγκεκριμένα αναφέρεται:
Αποζημίωση σε Περίπτωση Τραυματισμού ή Θανάτου σε Περίπτωση Σιδηροδρομικού Ατυχήματος Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί σε σιδηροδρομικό ατύχημα, η σιδηροδρομική επιχείρηση υποχρεούται, εντός 15 ημερών, να προκαταβάλλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων αναγκών του θύματος ή των προσώπων που εξαρτώνται από αυτό - ποσά που ανέρχονται σε 21.000 ευρώ τουλάχιστον ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου. Η προκαταβολή δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης και μπορεί να αντισταθμιστεί με οποιοδήποτε άλλο ποσό καταβληθεί στη συνέχεια αλλά δεν επιστρέφεται, εκτός εάν η ζημία που προκλήθηκε οφείλονταν σε σφάλμα ή αμέλεια του επιβάτη ή εάν ο αποδέκτης της προκαταβολής δεν ήταν ο δικαιούχος της αποζημίωσης. Περισσότερες πληροφορίες περιέχονται στο Κεφάλαιο ΙΙΙ (Άρθρα 13,14,15,16,27 και στο Παράρτημα Ι, Τίτλος IV – Άρθρα 26 - 31) του Κανονισμού 782/ 2021.

Τι ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη 15 Μαρτίου

Η Hellenic Train θα καταβάλει προκαταβολή στις οικογένειες των θυμάτων και των επιβατών που τραυματίστηκαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στις 28 Φεβρουαρίου 2023 για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών τους.
Αναλυτικότερα, αποφασίστηκε να διαμορφωθούν οι προκαταβολές ως εξής:
1. Στις οικογένειες των θανόντων επιβατών προκαταβολή ύψους 42.000 ευρώ
2. Ανεξάρτητα από τη σοβαρότητα των τραυματισμών, 10.000 € στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία ή κλινικές και 5.000 € στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και δεν νοσηλεύονται πλέον σε νοσοκομεία ή κλινικές.
Επιπλέον, στις οικογένειες των θανόντων, των τραυματιών και των άλλων επιβατών που βρίσκονταν στο τρένο τη στιγμή του ατυχήματος, αποζημίωση 300 € για τις αποσκευές, συμπεριλαμβανομένων των χειραποσκευών, των προσωπικών αντικειμένων και των ζώων.
Στην ανακοίνωσή της, η διοίκηση της Hellenic Train γνωστοποίησε απλοποιημένες διαδικασίες για την άμεση καταβολή των παραπάνω προκαταβολών, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ειδικών ομάδων για τη συλλογή και διεκπεραίωση των απαιτήσεων και την άμεση επικοινωνία με τους δικαιούχους.
Με την προκαταβολή αυτή, χωρίς αυτό να συνιστά σε καμία περίπτωση αποδοχή ευθύνης από την πλευρά της εταιρείας, η Hellenic Train υπερβαίνει τα προβλεπόμενα του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τους επιβάτες ως ελάχιστη συμβολή στην αντιμετώπιση των δεινών που προκλήθηκαν από το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό της ΕΕ ήταν υποχρεωμένη η εταιρεία να ανακοινώσει έως 15 ημέρες μετά το θανατηφόρο δυστύχημα της αποζημιώσεις. Ωστόσο από την ανακοίνωση δεν προκύπτει ο τελικός αριθμός των θυμάτων και των οικογενειών που θα λάβουν τις σχετικές αποζημιώσεις.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης