Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Με προσφορές το 65% των πωλήσεων στις αλυσίδες super market

Με προσφορές το 65% των πωλήσεων στις αλυσίδες super market
Η αγορά τροφίμων βρίσκει σταδιακά τα πατήματά της
Σχετικά Άρθρα
Με όχημα τον ελεύθερο ανταγωνισμό σχεδιάζουν τα επιτελεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ την πορεία τους στο δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Το λιανεμπόριο θα πάρει βαθιά ανάσα από την κατάργηση των περιοριστικών μέτρων που είχε επιβάλει ο απερχόμενος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης όπως ήταν το «καλάθι νοικοκυριού» και το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους.
Τα δύο εργαλεία περιορισμού της ακρίβειας περνούν στο παρελθόν στα τέλη Ιουνίου με την αγορά των super markets να επανέρχεται στην κανονικότητα.
Η βιομηχανία τροφίμων και οι πολυεθνικοί όμιλοι ετοιμάζονται για τη μετά «Άδωνι εποχή» στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Οι ισχυροί προμηθευτές των super markets δεν επιτρέπουν να χαθεί άλλος χρόνος και εντείνουν τις κινήσεις τους, ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά τον πήχη των προσφορών καθώς είναι ο μόνος τρόπος να αυξηθούν οι όγκοι πωλήσεων που συμβάλλουν στην άνοδο της καθαρής κερδοφορίας στην αλυσίδα της αγοράς τροφίμων.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» έδωσε το φιλί της ζωής στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ( PL).
Το 2021 πριν την εμφάνιση του πληθωρισμού το ποσοστό τους ήταν στο 14,3 % για να εκτοξευθεί τον Μάρτιο του 2023 στο 17,7 % σημειώνοντας άνοδο 23%.
Να σημειωθεί ότι τα προϊόντα PL ήρθαν στο προσκήνιο μέσα από το «καλάθι του νοικοκυριού» διότι είναι φθηνότερα σε σχέση με τα επώνυμα.
Οι προμηθευτές για να αναχαιτίσουν την ανοδική τους πορεία αύξησαν τις προωθητικές ενέργειας των επώνυμων προϊόντων από τις αρχές του έτους με σκοπό να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς .

Τα επώνυμα προϊόντα σε θέση μάχης έναντι των PL

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι προωθητικές ενέργειας συνέβαλαν στην άνοδο του όγκου πωλήσεων στο 58,5% το 2021.
Το 2022 ενισχύθηκαν στο 62,7% και το 2023 οι πωλήσεις σε ποσοστό 65,3% έγιναν μέσω των προσφορών.
Πρακτικά σημαίνει ότι το 65% των προϊόντων που διακινήθηκαν ήταν μέσα από προσφορές της βιομηχανίας και των προμηθευτών και μόνο το 35% πουλήθηκε χωρίς καμία προσφορά.
Οι αλυσίδες των super markets διαπιστώνουν στην πράξη τα θετικά αποτελέσματα των προσφορών καθώς ενισχύονται οι όγκοι πωλήσεων.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι ο Απρίλιος θα εμφανίσει θετικό πρόσημο στους όγκους πωλήσεων έναντι πτώσης που εμφάνιζε τους προηγούμενους μήνες.
Το λιανεμπόριο εμφανίζει μέχρι τις 5 Μαΐου ότι οι πωλήσεις σημειώνουν ρυθμό ανόδου κατά 9,5%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ενίσχυση των πωλήσεων προέρχεται κυρίως από τον πληθωρισμό με την αγορά των τροφίμων να κινείται σε διψήφιο ποσοστό.
Η φετινή χρονιά του λιανεμπορίου μπορεί να βρει τα πατήματά της στο δεύτερο εξάμηνο η οποία θα βελτιώσει την κερδοφορία τους με βασικό όπλο τον ανταγωνισμό.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης