Η επικοινωνία της ΡΑΣ γίνεται με την υπηρεσιακή αλληλογραφία η οποία πάντα αφήνει περιθώρια για απαντήσεις στο επόμενο έγγραφο.
Η διοίκηση του ΟΣΕ Α.Ε. ποιεί τη νήσσα όταν σε έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων από τον περασμένο Μάρτιο δεν έχει δώσει σαφείς απαντήσεις.
Η επικοινωνία της ΡΑΣ γίνεται με την υπηρεσιακή αλληλογραφία η οποία πάντα αφήνει περιθώρια για απαντήσεις στο επόμενο έγγραφο.
Η διοίκηση του ΟΣΕ Α.Ε. ξεγλιστράει σαν το χέλι από τον Ελεγκτικό Μηχανισμό και όχι μόνο.
Η τύχη είναι με το μέρος του Οργανισμού αφού αναβλήθηκε η σημερινή ακρόαση για τις 22 Ιουνίου από τη Ρ.Α.Σ. ενώ δεν αποκλείεται να μετατεθεί η προκαθορισμένη ακρόαση.
Η αναβολή έγινε διότι στην Ελλάδα καταφθάνει κλιμάκιο από την Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, ύστερα από αίτημα της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη το οποίο υποβλήθηκε μετά το δυστύχημα των Τεμπών.
Ο γραφειοκρατικός χρόνος και η προετοιμασία της τετραμελής αρμόδιας Επιτροπής στη οποία θα συμμετέχει ένας Έλληνας έχει ως αποστολή να αποτυπώσει την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με πληροφορίες το πλαίσιο της έρευνας θα γίνει με συνεντεύξεις των εκπροσώπων των φορέων όπως είναι ο ΟΣΕ , η Τραινοσε , ο ΕΡΓΟΣΕ , ΓΑΙΑΟΣΕ η Ρ.Α.Σ. δηλαδή όσοι εμπλέκονται στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία του δικτύου.
Ο χρόνος παραμονής της Επιτροπής στην Αθήνα είναι για 15 ημέρες.
Ο κύκλος της έρευνας θα κλείσει στις αρχές Σεπτεμβρίου η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως μία τελευταία συνάντηση με τους εκπροσώπους των Φορέων για να ακολουθήσει στη συνέχεια μια έκθεση για όσα διαπίστωσαν για την ασφαλή λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Οι αρμόδιοι λένε ότι η έκθεση θα αξιοποιηθεί από το επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών έτσι ώστε να μηδενιστούν οι πιθανότητες για θανατηφόρα δυστυχήματα από τη σύγκρουση δύο τρένων.
Η εκπαίδευση του προσωπικού στο σιδηρόδρομο
Πάντως για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ο φάκελος της εκπαίδευσης του προσωπικού είναι ψηλά στην ατζέντα της ασφάλειας αλλά οι διαδικασίες ελέγχου ορίζονται από την ελληνική νομοθεσία που δίνει άπλετο χρόνο στους φορείς που εποπτεύονται από τη Ρ.Α.Σ. να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Τον περασμένο Μάρτιο η Ρ.Α.Σ. υποχρέωσε τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΟΣΕ ΑΕ» να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων ασφάλειας το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι μετείχαν στην, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο ανωτέρω ιστορικό της παρούσας, «Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (Σταθμάρχες)» με κωδ. 22075 και 22076.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankignew.gr
Σχόλια αναγνωστών