Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Γερογιάννης (Aegean): Οι βασικές προϋποθέσεις για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Γερογιάννης (Aegean): Οι βασικές προϋποθέσεις για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
Στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι η κοινή προσπάθεια για αξιοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό, υπογράμμισε ο CEO της Aegean
Σχετικά Άρθρα
Υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και διεύρυνση της εποχικότητας, αποτελούν, τις αναγκαίες προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις τοποθετήσεις του CEO της AEGEAN κ. Δημήτρη Γερογιάννη, όπως πραγματοποιήθηκαν κατά τη συμμετοχή του στην εκδήλωση με τίτλο «Reimagine Tourism in Greece» την Τετάρτη 14 Ιουνίου στην Αθήνα.
Παρακάτω ακολουθούν συνοπτικά μερικά σημεία της τοποθέτησής του:

*Υποδομές: Αδιαμφισβήτητα το θέμα των υποδομών είναι εξαιρετικά σημαντικό, για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και της χώρας συνολικά, καθώς αποτελούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις ποιοτικής διαβίωσης τόσο για τους μόνιμους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες

*Για αυτό και τα ζητήματα των υποδομών δεν μπορούν να αναλύονται αποσπασματικά. Δε σταματάνε δηλαδή στο αεροδρόμιο ή την εναέριο κυκλοφορία. Αντίθετα αφορούν συνολικά την ενίσχυση των υποδομών σε ένα προορισμό, κυρίως στις μεταφορές, αλλά και στην ενέργεια, την ύδρευση, τη διαχείριση των απορριμμάτων, κλπ. Η ενίσχυση των υποδομών μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στις αναπτυξιακές προοπτικές του τουριστικού τομέα, αλλά κυριότερα στην ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων. Είναι υποδομές που πρέπει να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους και θα μείνουν «προίκα» στον τόπο και τον προορισμό, γιατί όταν είναι κάτι καλό για την τοπική κοινωνία, τότε είναι και για τους τουρίστες.

*Ειδικά σε ότι αφορά τον κλάδο των αερομεταφορών οι βασικές υποδομές, για τις οποίες απαιτείται συστηματική προσπάθεια και αναβάθμιση, αποτελούν η αεροναυτιλία (διαχείριση της εναερίου κυκλοφορίας) και τα αεροδρόμια και εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια δομικά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε ο κλάδος να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και για τον επιβάτη, αλλά και για τους χρήστες/αεροπορικές για να μπορεί να διαχειριστεί την περαιτέρω αύξηση της κίνησης που ο τουρισμός φέρνει μαζί του και να υποστηρίξει τις συνδυασμένες, βιώσιμες μεταφορές.

*Ειδικότερα στον τομέα της αεροναυτιλίας είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουμε στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και στην αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής, γιατί η αεροναυτιλία αποτελεί συνεργασία των ανθρώπων με την τεχνολογία. Εκεί υπάρχει περιθώριο και πρέπει να γίνουν βήματα, ώστε να μπορεί να αναβαθμιστεί σημαντικά η εμπειρία του επιβάτη μπαίνοντας και βγαίνοντας από τη χώρα.

*Εκεί που έχει γίνει ήδη σημαντική βελτίωση, χωρίς να σημαίνει ότι δεν απαιτούνται ακόμη παρεμβάσεις συνολικά, είναι στα 14 αεροδρόμια των οποίων τη διαχείριση έχει αναλάβει η Fraport και πλέον έχουμε δει μια τεράστια διαφορά ταξιδιωτικής εμπειρίας τόσο για τον επιβάτη τον ίδιο, όσο και για τους χρήστες των αεροδρομίων, όπως είναι οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης.
Όμως εξακολουθούμε να έχουμε στη χώρα και πολλά άλλα μικρότερα (ή και μεγαλύτερα) αεροδρόμια, τα οποία χρήζουν λειτουργικής και επιχειρησιακής αναβάθμισης.

*Ανθρώπινο δυναμικό: Ωστόσο, η βασικότερη ίσως υποδομή για τον κλάδο αλλά και συνολικά για τον τουρισμό είναι αυτονόητα το ανθρώπινο δυναμικό. Για εμάς στην AEGEAN αυτό ήταν από την αρχή «δόγμα», να επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, στο upskilling, στο reskilling, στο training των ανθρώπων μας με σκοπό να δώσουμε μακροπρόθεσμες προοπτικές στους ανθρώπους μας.
Αξίζει να σημειωθεί πως ξεκινήσαμε με 70 Υποτροφίες σε νέες και νέους Πιλότους το 2018, και σήμερα, έχουμε ανανεώσει το πρόγραμμα με άλλες 120 Υποτροφίες για τα επόμενα 3 χρόνια, έως το 2025. Ήδη τα 70 παιδιά από τον πρώτο κύκλο βρίσκονται στα πιλοτήρια μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι. Ενώ από πέρυσι χρηματοδοτήσαμε και ένα αντίστοιχο πρόγραμμα και για μηχανικούς και τεχνικούς αεροσκαφών με 40 υποτροφίες στη σχολή μηχανικών μας και ακόμα 120, για τα επόμενα 3 χρόνια.

*Βιωσιμότητα: Παράλληλα, με την επένδυση στο ανθρώπινο στοιχείο, βρισκόμαστε στη μέση της επένδυσης που ξεκινήσαμε το 2018, που αφορά στη νέα τεχνολογία αεροσκαφών και κινητήρων, η οποία φέρνει σημαντική μείωση στο αποτύπωμα καυσίμου, καθώς ξεπερνάει το 15% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά AIRBUS, που χρησιμοποιούσαμε. Αυτή την επένδυση ξεκινήσαμε το 2018 και τη συνεχίσαμε και μέσα στον COVID. Βρισκόμαστε περίπου στο μέσο αυτής της επένδυσης, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται στα επόμενα 2-3 χρόνια.

*Προφανώς στα θέματα βιωσιμότητας και μείωσης τους περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, πέρα από την ανανέωση του στόλου μας, προχωρήσαμε εδώ και 2 χρόνια, από το 2021 στη χρήση των Sustainable Aviation Fuels. Είμαστε η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα και μια από τις λίγες στην Ευρώπη που πραγματοποιούμε ένα συστηματικό πρόγραμμα χρήσης SAF στις πτήσεις μας, με όλες οι πτήσεις μας που αναχωρούν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης να είναι εφοδιασμένες με SAF, ενώ αναζητούμε τρόπους ώστε σύντομα αυτό να μπορεί να πραγματοποιηθεί και για άλλους σταθμούς του δικτύου μας. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα σε μια πιο ορατή λύση για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην αερομεταφορά.

*Παράλληλα, και καθώς η επικέντρωση στο στόχο της βιωσιμότητας διαπνέει το σύνολο των επιχειρηματικών μας αποφάσεων, δημιουργούμε μια νέα «πράσινη» κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στη νέα τεχνική μας βάση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για να στεγάσει με βιώσιμο τρόπο το πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα.
Δημιουργούμε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη καθώς η ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, και η εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, θα οδηγήσει στην παραγωγή καθαρής ενέργειας 3 MW ισχύος κάλυψη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των δραστηριοτήτων που θα στεγάζονται στη νέα τεχνική μας.
Δηλαδή, στο χώρο τον οποίο θα στεγάσουμε και τη σχολή εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων και την τεχνική μας βάση, την οποία πλέον επεκτείνουμε, ώστε να αναλαμβάνει εργασίες συντήρησης αεροσκαφών και πτητικών μέσων και σε τρίτους.

*Εποχικότητα: Συμπληρώνοντας, ειδική αναφορά έγινε και στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου ως μια βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που φέρνει η χρονική και χωρική συγκέντρωση του τουρισμού αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της AEGEAN για σχεδόν 25 χρόνια τώρα σε αυτή την προσπάθεια.
«Ξεκινήσαμε με μια σαιζόν διάρκειας 4 μηνών, συμβάλαμε ώστε αυτή να διευρυνθεί στους 5 μήνες, έπειτα στους 7 και πλέον καταφέραμε πέρσι να την κάνουμε 9 μήνες», σημείωσε ο κ. Γερογιάννης.
«Φέτος, ξεκινήσαμε τις πτήσεις μας αρχές Μαρτίου και θα τις τελειώσουμε τέλος Νοέμβριου. Καταφέραμε, λοιπόν, μια στενή εποχικότητα να την απλώσουμε σε μια σαιζόν 9 μηνών, αυτό είναι κάτι που το ξεκινήσαμε συστηματικά και το κάναμε σταδιακά».
Στη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα, πολλές πτήσεις καλοκαιρινές τις διατηρήσαμε και τον χειμώνα με μειωμένες συχνότητες και φέτος προσθέσαμε και άλλους προορισμούς με σκοπό να μπορέσουμε να τους κρατήσουμε, να τονώσουμε τη ζήτηση και να μειώσουμε το θέμα της εποχικότητας το οποίο ταλανίζει όλο τον τουρισμό.

*Η AEGEAN για το 2023, θα επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, από τις 10 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών μεταξύ, των οποίων και τα ολοκαίνουργια Airbus A320 and A321 neo. Ενώ θα προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλ. περισσότερες από το 2019.

*Συνέργειες: Κλείνοντας, ο κ. Γερογιάννης, αναφερόμενος στη πρωτοβουλία «Reimagine Tourism in Greece» ιδρυτικοί εταίροι της οποία αποτελούν η AEGEAN, η Attica Group, η Fraport Greece, η Τράπεζα Πειραιώς, κ.ά. επισήμανε ότι στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι η κοινή προσπάθεια για αξιοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό, για τη δημιουργία υποδομών υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και υπηρεσιών με ευρύτερο αποτύπωμα στην οικονομία, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό, που θα συνεισφέρει, αλλά και θα εισπράξει το “μέρισμα της ανάπτυξης”.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης