Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οι προειδοποιήσεις Σκρέκα, τα νέα μέτρα για την ακρίβεια και οι φτωχές επιδόσεις των ελέγχων για αθέμιτη κερδοφορία

Οι προειδοποιήσεις Σκρέκα, τα νέα μέτρα για την ακρίβεια και οι φτωχές επιδόσεις των ελέγχων για αθέμιτη κερδοφορία
Μόνο 48 σε σύνολο 5.401 παραβάσεων αφορούν  τη αθέμιτη κερδοφορία
Σχετικά Άρθρα
Η  «αισχροκέρδεια» καλπάζει στην αγορά τροφίμων αλλά τα πρόστιμα που έχουν  επιβληθεί σε επιχειρήσεις με την επισήμανση της αθέμιτης κερδοφορίας ανέρχονται μόλις  σε 48 σε σύνολο ελέγχων 5.401. Το ύψος των προστίμων αθέμιτης κερδοφορίας ανέρχεται μόλις σε 712.812 ευρώ μέσα στο 2023, όταν το σύνολο των προστίμων ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ.
 Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σε ενημέρωση των δημοσιογράφων που καλύπτουν το ρεπορτάζ του υπουργείου είπε με έμφαση ότι «Όποιος παρανομήσει θα το πληρώσει ακριβά»  ενώ η φράση που χρησιμοποιήσει για να περιγράψει τα όσα συμβαίνουν στην αγορά ήταν η «ακρίβεια» αναγνωρίζοντας ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νοικοκυριά κηρύσσοντας τη μάχη κατά της ακρίβειας.
Ανακοίνωσε ότι θα εφαρμοστούν 4 νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών το ένα από τα τέσσερα θα φέρει μείωση της τιμής κατά 5%  
Πάντως τα κόμματα της μείζονος και της ελάσσονος Αντιπολίτευσης ασκούν σκληρή κριτική στην κυβέρνηση κάνοντας λόγο για αισχροκέρδεια αλλά το μόνο μέτρο που προτείνεται είναι η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε κατηγορίες προϊόντων αλλά η κυβέρνηση το έχει απορρίψει διότι πιστεύει ότι δεν θα περάσει στις τελικές τιμές των προϊόντων.
 
Έρχονται «καμπάνες» στη Βιομηχανία Τροφίμων


Ο  υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε μετά από επίμονη ερώτηση του ΒΝ ότι έρχονται  «καμπάνες» στη βιομηχανία τροφίμων η οποία για περισσότερο από ένα χρόνο ήταν  μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αφού το βάρος των ανατιμήσεων σήκωναν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.          
Σύμφωνα με πληροφορίες τα πρόστιμα θα είναι σε επίπεδα που θα επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση του ονόματος της εταιρείας που πιάστηκε να παραβιάζει τη διάταξη για τη αθέμιτη κερδοσκοπία.
 
 Το νέο «όπλο» Σκρέκα
 
Επιβάλλει τη σήμανση σε προϊόντα που θα έχει μειωθεί η τιμή τους κατά 5% και διατηρείται χαμηλή η τιμή της για έξι μήνες. Ο υπουργός θεωρεί ότι οι αλυσίδες θα  προσέλθουν σε αυτή την  επιλογή διότι ο καταναλωτής θα βλέπει την ταμπέλα με τη μειωμένη τιμή και θα συγκρίνει το διπλανό προϊόν χωρίς να διαθέτει τη σχετική  επισήμανση.
Ο κίνδυνος για την  επιτυχία ή την αποτυχία του μέτρου είναι ότι σε 25.000 κωδικούς που διαθέτει ένα συνοικιακό κατάστημα μιας  αλυσίδας θα  εμφανίζεται  η σήμανση σε μικρό αριθμό προϊόντων.
 Ο καταναλωτής φεύγοντας από το κατάστημα  που ψώνισε  θα  συνειδητοποιήσει ότι τα προϊόντα με σήμανση είναι μικρός ενώ ο κύριος όγκος των προϊόντων που δεν θα διαθέτει τη σήμανση θα σηματοδοτεί ότι η τιμή τους αυξήθηκε ή παρέμεινε σταθερή.
 Η τελική εικόνα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ μπορεί να είναι φτωχή , μέτρια  ως  ικανοποιητική. Το μέτρο  αναμένεται να εφαρμοστεί προς τα τέλη Δεκεμβρίου.     
Σύμφωνα με τον υπουργό, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αλυσίδες  να εφαρμόσουν  το  νέο μέτρο , το οποίο σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες δεν έχει  σχέση με τις προσφορές που κάνει η βιομηχανία ή σε συνεργασία των δύο.     
Τα άλλα μέτρα που επιστρατεύει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι η ενημέρωση των τιμών στα οπωροκηπευτικά και θα αναρτώνται στο e-katanalotis, οι αλυσίδες θα αποστέλλουν τους τιμοκαταλόγους στο υπουργείο που θα αναφέρουν τις ανατιμήσεις της βιομηχανίας τροφίμων.
Το τελευταίο μέτρο είναι η βελτίωση και ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού ελέγχων αναζητώντας ως σύμμαχο τον καταναλωτή ο οποίος με τις καταγγελίες του θα ενισχύσει τον ελεγκτικό μηχανισμό.   
Την ίδια  στιγμή ο επικεφαλής του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ βουλευτής Δωδεκανήσου και τ. υφυπουργός Πολιτισμού Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης σχολίασε  τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας για τη μείωση της Ακρίβειας,  τα οποία  αποτελούν ξαναζεσταμένο πιάτο και μάλιστα αποτυχημένα από το 2008. Τα είχε πρωτοπαρουσιάσει ο τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας, ο οποίος δύο μήνες μετά, ομολόγησε την αποτυχία τους. Το μόνο «πυροτέχνημα» που ανακοινώθηκε ως μέτρο, είναι τα… ταμπελάκια με τις μειώσεις τιμών, που αποτελούν μία ακόμη απέλπιδα απόπειρα του υπουργείου Ανάπτυξης να «αναστήσει» το εξίσου αποτυχημένο «Καλάθι του Νοικοκυριού».

Νίκος Θεοδωρόπουλος  
ntheo@bankingnerws.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης