Επιχειρήσεις

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ρίχνει» ευθύνες στους παραγωγούς για την άνοδο της τιμής του ελαιολάδου!

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ρίχνει» ευθύνες στους παραγωγούς για την άνοδο της τιμής του ελαιολάδου!
Πού… πάει η τιμή των αλεύρων γιατί δεν πέφτει η τιμή του ψωμιού
Σχετικά Άρθρα
Αδικαιολόγητη η παραμικρή αύξηση στο ψωμί και σε παράγωγα προϊόντα που έχει ως βάση το αλεύρι λένε στελέχη της αγοράς που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της αρτοποιίας.
Η διαπίστωση προήλθε από έλεγχο της ΔΙ.ΜΕ.Α η οποία ρίχνει πρόστιμο σε αλευροβιομηχανία διότι  δεν πέρασε όλη τη μείωση στο αλεύρι και κράτησε ένα μικρό μέρος για το «εαυτό» της.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης σε έλεγχο ανακάλυψε ότι η ποσοστιαία μείωση στο αλεύρι έπρεπε να ήταν στο -2,5% και η μείωση σταμάτησε στο -2%.
Η βάση του ελέγχου στηρίχθηκε στη μεταβολή του μεικτού περιθωρίου κέρδους.
Το πρόστιμο διαμορφώθηκε χαμηλότερα από το ποσό των 50.000 ευρώ με αποτέλεσμα το όνομα της εταιρείας να μη δοθεί στη δημοσιότητα όταν η πολική ηγεσία του ΥΠΕΝ προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις.
Ωστόσο το εύρημα του ελέγχου αποκαλύπτει ότι αν συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών της πρώτης ύλης που είναι το αλεύρι θα πρέπει και τα αρτοποιία σταδιακά να διαμορφώσουν νέα χαμηλότερη τιμή για το ψωμί.
Ωστόσο οι αρτοποιοί λένε ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν βγει από την  κρατική επιδότηση  των τιμολογίων ρεύματος με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να διατηρεί τη σχετική χρηματοδότηση νοικοκυριά και στους αγρότες. Τα επαγγελματικά τιμολόγια των παρόχων κυμαίνονται από τα 0,18 έως 0,20  λεπτά του ευρώ ανά KWh.

Η ακρίβεια στα τρόφιμα τρέχει με 9,4%
 
Το θέμα των ανατιμήσεων παραμένει στην αγορά όταν στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του Σεπτεμβρίου η αγορά των τροφίμων παρουσιάζει άνοδο κατά 9,4% σε ετήσια βάση ,σημειώνοντας μικρή αποκλιμάκωση σε σχέση με τον περασμένο Αύγουστο που ήταν στο 10,7%. Όμως η ακρίβεια παραμένει στο προσκήνιο και αδειάζει το πορτοφόλι  των νοικοκυριών εν ριπή οφθαλμού.
 
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έτοιμη να τιμωρήσει τους σιωπηλούς ελαιοπαραγωγούς.....
 
Την ίδια στιγμή η Επιτροπή Ανταγωνισμού με καθυστέρηση 22  μηνών με ανακοίνωσή της ενημερώνει την αγορά για τα δικαιώματα που έχει ως  Ανεξάρτητη Αρχή για τον έλεγχο του ελεύθερου ανταγωνισμού. Το ενδιαφέρον της εστιάζεται Προς  Παραγωγούς και Επιχειρήσεις στον αγρο-διατροφικό τομέα όπως λέει και ο τίτλος  της ανακοίνωσης.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η πρόσκληση σε απαγορευμένη σύμπραξη και ανακοίνωση μελλοντικών προθέσεων τιμολόγησης προϊόντων και υπηρεσιών μεταξύ ανταγωνιστών κατ’ εφαρμογή των ειδικότερα οριζόμενων στο άρθρο 1Α του ν. 3959/2011.
Χρησιμοποιεί ως παράδειγμα: σε γενική συνέλευση ένωσης παραγωγών, το μέλος Α προσκαλεί τα λοιπά μέλη να αυξήσουν από κοινού τις τιμές ή να παρακρατήσουν ποσότητες προκειμένου να προκληθεί τεχνητή αύξηση τιμών.  
Αν τα λοιπά παριστάμενα μέλη απορρίψουν δημοσίως την πρόσκληση και ενημερώσουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το μέλος Α εξακολουθεί να ευθύνεται για παραβίαση του άρθρου 1Α ν. 3959/2011.  Προσοχή: αν τα παριστάμενα μέλη παραμείνουν σιωπηλά και δεν αντιδράσουν, τότε δύναται να θεωρηθεί ότι συμφώνησαν σιωπηρώς, και θα είναι συνυπεύθυνα βάσει του άρθρου 1 του ν. 3959/2011. 
Η επισημαίνεται  στην ανακοίνωση ότι η  παράβαση των ανωτέρω κανόνων επιφέρει αυστηρές διοικητικές (πρόστιμα έως και 10% του κύκλου εργασιών των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων), αλλά και ποινικές κυρώσεις (χρηματικές ποινές).  

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έστω και με καθυστέρηση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου  για  συμφωνίες ή εναρμονισμένες πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων ή αποφάσεις ενώσεως επιχειρήσεων που έχουν ως αντικείμενο ή αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ανταγωνισμού, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 ή/και του άρθρου 101 της ΣΛΕΕ.[1]
Παράδειγμα: συμφωνία μεταξύ παραγωγών να αυξήσουν τις τιμές πώλησης των προϊόντων τους ή η συμφωνία μεταξύ μεταποιητών να αγοράσουν προϊόντα από τους παραγωγούς σε συγκεκριμένη τιμή (ή να μειώσουν τις τιμές αγοράς).
Καταχρηστική εκμετάλλευση από μία ή περισσότερες επιχειρήσεις της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 του ν. 3959/2011 ή/και του άρθρου 102 ΣΛΕΕ.
Παράδειγμα: η υπερτιμολόγηση προϊόντων, εφόσον (α) η υπερτιμολόγηση εφαρμόζεται από επιχείρηση με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, και (β) η τιμή πώλησης είναι δυσανάλογη προς την οικονομική αξία της προσφερόμενης παροχής, η δε δυσαναλογία αυτή εκτιμάται βάσει συγκεκριμένων και αυστηρών κριτηρίων που έχει θεσπίσει η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης