Μέσα από την απόκτηση των 11 πλοίων μεταφοράς LNG που θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027, η εταιρεία δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς
Σε φάση μετασχηματισμού μπαίνει η Capital Product Partners (CPLP), η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία θα ενισχυθεί με 11 νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG από τον ιδιωτικό στόλο του εφοπλιστή -μέσω της Capital Maritime- συνολικής αξίας 3,13 δισ. δολαρίων.
Μέσα από την απόκτηση των 11 πλοίων μεταφοράς LNG που θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027, η εταιρεία δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς. «Η ναυτιλιακή καθίσταται έτσι η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Παράλληλα στρέφεται σε πιο ενεργειακά αποδοτικούς τρόπους πρόωσης των πλοίων, στο πλαίσιο της παγκόσμιας πράσινης μετάβασης.
Ακόμη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μετονομάζεται σε «Capital New Energy Carriers L.P.» (ticker:CNEC). Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της συμφωνίας με την Capital Maritime & Trading Corp, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν σε πλοία LNG καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να γεμίσει τις αποθήκες της ως εναλλακτική λύση αντί των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου.
Οι ΗΠΑ ανέκτησαν την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ.
«Είμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε τα ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία της βιομηχανίας LNG... αναμένουμε τα συμβατικά έσοδά μας να αυξηθούν κατά 87% στα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (μετά το κλείσιμο της συμφωνίας)», δήλωσε ο CEO της Capital Product Partners, Τζέρυ Καλογηράτος.
Η χρηματοδότηση της συμφωνίας
Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.
Ακόμη, η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, με έναρξη στις 27 Νοεμβρίου 2023 και κλείσιμο στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 $ - 14,50$ ανά ολόκληρη μονάδα.
Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.
Παράλληλα, εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Άρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας («VLACs») και δύο πλοίων υγρού CO2 («LCO2s») που έχουν παραγγελθεί από την CMTC.
www.bankingnews.gr
Μέσα από την απόκτηση των 11 πλοίων μεταφοράς LNG που θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027, η εταιρεία δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς. «Η ναυτιλιακή καθίσταται έτσι η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Παράλληλα στρέφεται σε πιο ενεργειακά αποδοτικούς τρόπους πρόωσης των πλοίων, στο πλαίσιο της παγκόσμιας πράσινης μετάβασης.
Ακόμη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μετονομάζεται σε «Capital New Energy Carriers L.P.» (ticker:CNEC). Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της συμφωνίας με την Capital Maritime & Trading Corp, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν σε πλοία LNG καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να γεμίσει τις αποθήκες της ως εναλλακτική λύση αντί των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου.
Οι ΗΠΑ ανέκτησαν την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ.
«Είμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε τα ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία της βιομηχανίας LNG... αναμένουμε τα συμβατικά έσοδά μας να αυξηθούν κατά 87% στα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (μετά το κλείσιμο της συμφωνίας)», δήλωσε ο CEO της Capital Product Partners, Τζέρυ Καλογηράτος.
Η χρηματοδότηση της συμφωνίας
Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.
Ακόμη, η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, με έναρξη στις 27 Νοεμβρίου 2023 και κλείσιμο στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 $ - 14,50$ ανά ολόκληρη μονάδα.
Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.
Παράλληλα, εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Άρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας («VLACs») και δύο πλοίων υγρού CO2 («LCO2s») που έχουν παραγγελθεί από την CMTC.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών