σύμβολα :
JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η Jumbo “σπάει” το φράγμα του 1 δισ. τζίρου με άνοδο κερδών 15%
Όταν ο επιχειρηματίας κ. Α. Βακάκης προειδοποίησε για αναπόφευκτο αποπληθωρισμό εξαιτίας του χάσματος των τιμών των προϊόντων και των εισοδημάτων, αντιμετωπίστηκε ως «γκρινιάρης», ωστόσο στο τέλος της ημέρας οι μειώσεις τιμών στις αλυσίδες τροφίμων ήλθαν είτε με πρόστιμα, είτε εκ των υστέρων μετά την έκρηξη ακρίβειας.
Και όπως θα δούμε, δημιούργησε τον “χώρο” στις πωλήσεις ώστε η εταιρεία να καταβάλλει ετήσια καθαρή μερισματική απόδοση 18% (2,80 ευρώ ανά μετοχή ) με τον τίτλο να σημειώνει άνοδο 56% από 1/1.
Διαβλέποντας μια σχεδόν σίγουρη μείωση του τζίρου – ο οποίος επηρεάζεται και από αστάθμητους παράγοντες (καιρός, πυρκαγιές, πλημμύρες κα ) η Jumbo ξεκίνησε τις μειώσεις τιμών και από τον Σεπτέμβριο του 2023 αυτό γινόταν καθημερινά σε 150 προϊόντα.
Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής αποτυπώθηκαν χθες στις πωλήσεις καθώς η Jumbo διατηρεί διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων 15% ως όμιλος και 15% στην Ρουμανία – η οποία αποτελεί και την δυναμικότερη αγορά στο εξωτερικό.
Και η εταιρεία είναι βέβαιη ότι, η κερδοφορία του 2023 θα διαμορφωθεί σύμφωνα με την καθοδήγηση, δηλαδή κατά 15% ή 286 εκατ. ευρώ – παρόλο που τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά πραγματοποιείται το 30% των ετήσιων πωλήσεων.
Και οι προβλέψεις της Jumbo πιθανότατα να αποδειχθούν συντηρητικές καθώς το 2023 η εισηγμένη θα σπάσει το “φράγμα” του 1 δισ. πωλήσεων και στα κέρδη να πλησιάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των τιμών πρόλαβε την πτώση στον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων
Η στρατηγική μείωσης των πωλήσεων δεν ήταν απλώς επικοινωνιακό τέχνασμα.
Αποδεικνύεται από τα στοιχεία των πωλήσεων καθώς η Jumbo ανακοινώνει μηνιαία τις πωλήσεις της.
Μετά την θεαματική άνοδο στο πρώτο τρίμηνο όπου ο ρυθμός αύξησης του τζίρου κυμάνθηκε μεταξύ 35-45%, ενώ στο πρώτο τετράμηνο ο ρυθμός αύξησης μειώθηκε στο 25%.
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του εξαμήνου, ο ρυθμός μειώθηκε στο 20% - όταν η εταιρεία ανακοίνωσε την τρίτη χρηματική διανομή μικτού μερίσματος 1,47 ευρώ ανά μετοχή.
Ακολούθησε νέα μείωση στο 9μηνο και 10μηνο με 17% άνοδο και 16% αντίστοιχα.
Μετοχή : 18% καθαρό μέρισμα και άνοδο 95% στην μετοχή
Όσοι μέτοχοι- συνεταίροι της jumbo (όπως αποκαλεί ο κ. Βακάκης τους μετόχους) είχαν σπεύσει να αγοράσουν στις αρχές του χρόνουτην μετοχή, θα σημείωναν μια καθαρή μερισματική απόδοση 18% !
Στις αρχές του χρόνου, η μετοχή κινούνταν στα 15,61 ευρώ.
Συνεπώς οι 1000 μετοχές κόστιζαν 15610 ευρώ.
Μέσα σ ένα χρόνο η JUMBO μέσω έκτακτων χρηματικών διανομών και μερίσματος έχει αποδώσει στους μετόχους 2,8004 ευρώ ανά μετοχή μετά
φόρων.
Μετά τις πληρωμές η τιμή κτήσης μειώθηκε στα 12,81 ευρώ και σήμερα ο τίτλος βρίσκεται 95% υψηλότερα από τη νέα τιμή κτήσης έχοντας πραγματοποιήσει υψηλό 52 εβδομάδων στα 29,20 ευρώ.
Κι οι προαναφερόμενες αποδόσεις πραγματοποιήθηκαν δίχως αγορά ίδιων μετοχών, δίχως τα γενναιόδωρα προγράμματα stock option των υπόλοιπων εισηγμένων εταιρειών ενώ απέχουν μακράν από το 0,46% των τραπεζικών καταθέσεων.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Και όπως θα δούμε, δημιούργησε τον “χώρο” στις πωλήσεις ώστε η εταιρεία να καταβάλλει ετήσια καθαρή μερισματική απόδοση 18% (2,80 ευρώ ανά μετοχή ) με τον τίτλο να σημειώνει άνοδο 56% από 1/1.
Διαβλέποντας μια σχεδόν σίγουρη μείωση του τζίρου – ο οποίος επηρεάζεται και από αστάθμητους παράγοντες (καιρός, πυρκαγιές, πλημμύρες κα ) η Jumbo ξεκίνησε τις μειώσεις τιμών και από τον Σεπτέμβριο του 2023 αυτό γινόταν καθημερινά σε 150 προϊόντα.
Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής αποτυπώθηκαν χθες στις πωλήσεις καθώς η Jumbo διατηρεί διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων 15% ως όμιλος και 15% στην Ρουμανία – η οποία αποτελεί και την δυναμικότερη αγορά στο εξωτερικό.
Και η εταιρεία είναι βέβαιη ότι, η κερδοφορία του 2023 θα διαμορφωθεί σύμφωνα με την καθοδήγηση, δηλαδή κατά 15% ή 286 εκατ. ευρώ – παρόλο που τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά πραγματοποιείται το 30% των ετήσιων πωλήσεων.
Και οι προβλέψεις της Jumbo πιθανότατα να αποδειχθούν συντηρητικές καθώς το 2023 η εισηγμένη θα σπάσει το “φράγμα” του 1 δισ. πωλήσεων και στα κέρδη να πλησιάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των τιμών πρόλαβε την πτώση στον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων
Η στρατηγική μείωσης των πωλήσεων δεν ήταν απλώς επικοινωνιακό τέχνασμα.
Αποδεικνύεται από τα στοιχεία των πωλήσεων καθώς η Jumbo ανακοινώνει μηνιαία τις πωλήσεις της.
Μετά την θεαματική άνοδο στο πρώτο τρίμηνο όπου ο ρυθμός αύξησης του τζίρου κυμάνθηκε μεταξύ 35-45%, ενώ στο πρώτο τετράμηνο ο ρυθμός αύξησης μειώθηκε στο 25%.
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του εξαμήνου, ο ρυθμός μειώθηκε στο 20% - όταν η εταιρεία ανακοίνωσε την τρίτη χρηματική διανομή μικτού μερίσματος 1,47 ευρώ ανά μετοχή.
Ακολούθησε νέα μείωση στο 9μηνο και 10μηνο με 17% άνοδο και 16% αντίστοιχα.
Μετοχή : 18% καθαρό μέρισμα και άνοδο 95% στην μετοχή
Όσοι μέτοχοι- συνεταίροι της jumbo (όπως αποκαλεί ο κ. Βακάκης τους μετόχους) είχαν σπεύσει να αγοράσουν στις αρχές του χρόνουτην μετοχή, θα σημείωναν μια καθαρή μερισματική απόδοση 18% !
Στις αρχές του χρόνου, η μετοχή κινούνταν στα 15,61 ευρώ.
Συνεπώς οι 1000 μετοχές κόστιζαν 15610 ευρώ.
Μέσα σ ένα χρόνο η JUMBO μέσω έκτακτων χρηματικών διανομών και μερίσματος έχει αποδώσει στους μετόχους 2,8004 ευρώ ανά μετοχή μετά
φόρων.
Μετά τις πληρωμές η τιμή κτήσης μειώθηκε στα 12,81 ευρώ και σήμερα ο τίτλος βρίσκεται 95% υψηλότερα από τη νέα τιμή κτήσης έχοντας πραγματοποιήσει υψηλό 52 εβδομάδων στα 29,20 ευρώ.
Κι οι προαναφερόμενες αποδόσεις πραγματοποιήθηκαν δίχως αγορά ίδιων μετοχών, δίχως τα γενναιόδωρα προγράμματα stock option των υπόλοιπων εισηγμένων εταιρειών ενώ απέχουν μακράν από το 0,46% των τραπεζικών καταθέσεων.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών