Ο στόχος των νέων μέτρων είναι να μειωθούν οι αρχικές και να ανέβουν οι τελικές των προσφορών
Το colpo grosso της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας έχει ως παράπλευρη απώλεια την εξαφάνιση των προσφορών από τα ράφια των σούπερ μάρκετ που θα πλήξει άμεσα τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα που τις περιμένουν πως και πώς για να αγοράσουν κυρίως απορρυπαντικά πλυντηρίου και καθαριστικά σπιτιού, αφού τα μέτρα έχουν στόχο να ρίξουν τον πληθωρισμό.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με τη νέα μαθηματική εξίσωση αναμένει να ξεκλειδώσει την πτώση των τιμών σε προϊόντα που είναι ακριβά σε σχέση με αντίστοιχες χώρες όπως είναι τα απορρυπαντικά τα καθαριστικά σπιτιού, οι οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες αφού βάζει κόφτη στις προσφορές στο 30% από 40% έως 50% που είναι μέχρι σήμερα.
Η αποκάλυψη των τιμών με το νέο καθεστώς των προσφορών
Οι αριθμοί αποκαλύπτουν το τέχνασμα της κυβέρνησης και την απόφασή της να ταχθεί με τα νοικοκυριά με «χοντρό» πορτοφόλι.
Το νοικοκυριό με οικονομική άνεση με την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα θα μπορούν να αγοράζουν ένα απορρυπαντικό πλυντηρίου με 70 μεζούρες κατά 3 ευρώ πιο φθηνά αφού η λιανική τιμή χωρίς προσφορά από τα 25,95 ευρώ που είναι σήμερα θα μειωθεί στα 22,914 ευρώ με τους νέους υπολογισμούς.
Το υπουργείο Ανάπτυξης λέει η εταιρεία θα είναι σε θέση στη συνέχεια να κάνει προσφορά στα επίπεδα που επιθυμεί.
Όμως στο ενδεχόμενο η εταιρεία να κάνει προσφορά 25% στην τιμή των 22,91 ευρώ η τιμή του προϊόντος μετά την προσφορά θα διαμορφωθεί στο ράφι στα 17,19 ευρώ.
Πριν τα μέτρα του υπουργού Κώστα Γκρέκα το ίδιο προϊόν με αρχική τιμή τα 25,95 ευρώ και με ποσοστιαία προσφορά του 39% η τελική τιμή έπεφτε στα 15,88 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς η τελική του προϊόντος με προσφορά του 25% θα σταματήσει στα 17,19 ευρώ.
Την ίδια στιγμή μια οδοντόκρεμα με προσφορά στο ράφι των 3 ευρώ και το ποσοστό της προσφοράς στο 30% η αρχική τιμή είναι τα 3,9 ευρώ με την παρέμβαση Σκρέκα θα μειωθεί στα 3,63 ευρώ αλλά η προσφορά πιθανόν να μειωθεί ακόμη και να εξαφανιστεί από το ράφι.
Τα νοικοκυριά που περίμεναν την προσφορά για να την αποκτήσουν με το νέο καθεστώς θα πληρώσουν πιο ακριβά διότι τα 3 ευρώ με την προσφορά δεν θα υπάρχει στο ράφι. Η προσφορά του 1+1 μπορεί να γίνει παρελθόν διότι η εταιρεία δεν θα μπορεί να τη χρηματοδοτήσει με το νέο καθεστώς.
Τελειώνει η προσφορά του 1+1 στα απορρυπαντικά
Στέλεχος της αγοράς λέει στο BN ότι η εταιρεία με τις γενναίες προσφορές δεν έγραφε ζημιά όπως και οι νέες μικρότερες προσφορές δεν θα δημιουργούν ζημιά στην εταιρεία αλλά θα χαθούν οι χαμηλές τιμές που διαμόρφωνε το προηγούμενο καθεστώς.
Το υπουργείο Ανάπτυξης για να «κλειδώσει» το στόχο του απαγορεύει τις εταιρείες να κάνουν προσφορές για τρεις μήνες όταν νωρίτερα έκανε ανατίμηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ έκαναν προσφορές ύψους 200 εκατ ευρώ στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 , σημειώνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με τα αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πηγές της αγοράς λένε ότι διαμορφώνεται νέο τοπίο στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην κατηγορία των απορρυπαντικών αφού στα υπόλοιπα προϊόντα θα συνεχίσουν να λειτουργούν με το παλιό καθεστώς.
Τα κατεψυγμένα όπως και πλήθος προϊόντων θα έχουν προωθητικές ενέργειες με παροχές που θα φτάνουν στο 50%.
Τα σούπερ μάρκετ θα δουλεύουν σε δύο ταχύτητες όταν τα ράφια με τα απορρυπαντικά θα έχουν «καθαρές» τιμές έναντι των καταναλωτών και στα υπόλοιπα ράφια με προσφορές που φτάνουν στο 50% θα νοούνται ως fake news στα μάτια των καταναλωτών.
Τέλος να σημειωθεί ότι τα μέτρα κατά ακρίβειας του υπουργού Κώστα Σκρέκα θα είναι στη Βουλή σήμερα Παρασκευή για να ψηφιστούν άμεσα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με τη νέα μαθηματική εξίσωση αναμένει να ξεκλειδώσει την πτώση των τιμών σε προϊόντα που είναι ακριβά σε σχέση με αντίστοιχες χώρες όπως είναι τα απορρυπαντικά τα καθαριστικά σπιτιού, οι οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες αφού βάζει κόφτη στις προσφορές στο 30% από 40% έως 50% που είναι μέχρι σήμερα.
Η αποκάλυψη των τιμών με το νέο καθεστώς των προσφορών
Οι αριθμοί αποκαλύπτουν το τέχνασμα της κυβέρνησης και την απόφασή της να ταχθεί με τα νοικοκυριά με «χοντρό» πορτοφόλι.
Το νοικοκυριό με οικονομική άνεση με την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα θα μπορούν να αγοράζουν ένα απορρυπαντικό πλυντηρίου με 70 μεζούρες κατά 3 ευρώ πιο φθηνά αφού η λιανική τιμή χωρίς προσφορά από τα 25,95 ευρώ που είναι σήμερα θα μειωθεί στα 22,914 ευρώ με τους νέους υπολογισμούς.
Το υπουργείο Ανάπτυξης λέει η εταιρεία θα είναι σε θέση στη συνέχεια να κάνει προσφορά στα επίπεδα που επιθυμεί.
Όμως στο ενδεχόμενο η εταιρεία να κάνει προσφορά 25% στην τιμή των 22,91 ευρώ η τιμή του προϊόντος μετά την προσφορά θα διαμορφωθεί στο ράφι στα 17,19 ευρώ.
Πριν τα μέτρα του υπουργού Κώστα Γκρέκα το ίδιο προϊόν με αρχική τιμή τα 25,95 ευρώ και με ποσοστιαία προσφορά του 39% η τελική τιμή έπεφτε στα 15,88 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς η τελική του προϊόντος με προσφορά του 25% θα σταματήσει στα 17,19 ευρώ.
Την ίδια στιγμή μια οδοντόκρεμα με προσφορά στο ράφι των 3 ευρώ και το ποσοστό της προσφοράς στο 30% η αρχική τιμή είναι τα 3,9 ευρώ με την παρέμβαση Σκρέκα θα μειωθεί στα 3,63 ευρώ αλλά η προσφορά πιθανόν να μειωθεί ακόμη και να εξαφανιστεί από το ράφι.
Τα νοικοκυριά που περίμεναν την προσφορά για να την αποκτήσουν με το νέο καθεστώς θα πληρώσουν πιο ακριβά διότι τα 3 ευρώ με την προσφορά δεν θα υπάρχει στο ράφι. Η προσφορά του 1+1 μπορεί να γίνει παρελθόν διότι η εταιρεία δεν θα μπορεί να τη χρηματοδοτήσει με το νέο καθεστώς.
Τελειώνει η προσφορά του 1+1 στα απορρυπαντικά
Στέλεχος της αγοράς λέει στο BN ότι η εταιρεία με τις γενναίες προσφορές δεν έγραφε ζημιά όπως και οι νέες μικρότερες προσφορές δεν θα δημιουργούν ζημιά στην εταιρεία αλλά θα χαθούν οι χαμηλές τιμές που διαμόρφωνε το προηγούμενο καθεστώς.
Το υπουργείο Ανάπτυξης για να «κλειδώσει» το στόχο του απαγορεύει τις εταιρείες να κάνουν προσφορές για τρεις μήνες όταν νωρίτερα έκανε ανατίμηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ έκαναν προσφορές ύψους 200 εκατ ευρώ στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 , σημειώνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με τα αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πηγές της αγοράς λένε ότι διαμορφώνεται νέο τοπίο στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην κατηγορία των απορρυπαντικών αφού στα υπόλοιπα προϊόντα θα συνεχίσουν να λειτουργούν με το παλιό καθεστώς.
Τα κατεψυγμένα όπως και πλήθος προϊόντων θα έχουν προωθητικές ενέργειες με παροχές που θα φτάνουν στο 50%.
Τα σούπερ μάρκετ θα δουλεύουν σε δύο ταχύτητες όταν τα ράφια με τα απορρυπαντικά θα έχουν «καθαρές» τιμές έναντι των καταναλωτών και στα υπόλοιπα ράφια με προσφορές που φτάνουν στο 50% θα νοούνται ως fake news στα μάτια των καταναλωτών.
Τέλος να σημειωθεί ότι τα μέτρα κατά ακρίβειας του υπουργού Κώστα Σκρέκα θα είναι στη Βουλή σήμερα Παρασκευή για να ψηφιστούν άμεσα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών