Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ιταλικό colpo grosso - Σφήνα από Μeloni - Prysmian για υποβρύχια καλώδια αξίας 1,7 δισ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ

Ιταλικό colpo grosso - Σφήνα από Μeloni - Prysmian για υποβρύχια καλώδια αξίας 1,7 δισ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ
Το έργο διεκδικούν επίσης Νexans και η ελληνική Cenergy, αλλά οι Iταλοί... κερδίζουν διαγωνισμούς στην Ελλάδα
Ισχυρές πιέσεις φέρεται να ασκεί η Ιταλική κυβέρνηση, προκειμένου η ιταλική Prysmian να αποκτήσει προβάδισμα στον διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση, των Δωδεκανήσων και νησιών του Βορείου Αιγαίου με το ηπειρωτικό σύστημα, έργο προϋπολογισμού, ύψους 1,7 δισ. ευρώ.
Παρά το γεγονός, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ, ότι, κριτήριο της ανάθεσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα, από οικονομικής πλευράς, η δραστήρια ιταλική οικονομική διπλωματία, σύμφωνα με πληροφορίες, προωθεί μέσω “αρμόδιων” καναλιών την Prysmian προκειμένουη τελευταία να αναλάβει αποκλειστικά το έργο της μελέτης, προμήθειας, εγκατάστασης των υποβρύχιων και υπόγειων καλωδίων.
Άλλωστε, εσχάτως, η Ιταλίδα πρωθυπουργός G. Meloni αναδεικνύεται στην πιο δραστήρια επόπτη για τα συμφέροντα ιταλικών εταιρειών εφόσον οι τελευταίες διατηρούν την παραγωγή τους στην γειτονική χώρα.
Στις αρχές Αυγούστου ξεκίνησε η εκκίνηση της β΄διαγωνιστικής φάσης προκειμένου να επιλεγούν οι ανάδοχοι, όπως είχε τότε ενημερώσει ο ΑΔΜΗΕ.
Τελικώς, σε κατάθεση προσφορών προχώρησαν η Γαλλική Nexans, η Iταλική Prysmian και η ελληνική Cenergy και οι προσφορές αξιολογήθηκαν θετικά.
Αν και απο πλευράς ΑΔΜΗΕ δεν υπάρχει, προσώρας, χρονοδιάγραμμα για την περίοδο εξέτασης των προσφορών εντύπωση προκαλεί ότι, στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται σε ανάδοχο, αλλά σε “αναδόχους” δηλαδή προεξοφλεί μια πιθανή δημιουργία κοινοπραξίας, όπως έχει συμβεί για άλλα έργα διασύνδεσης.
Το έργο, πάντως, θα καταλήξει σε εξαετή συμφωνία - πλαίσιο εφόσον επιλεγεί ανάδοχος.

Η καραμπόλα της Nexans με την διασύνδεση Ελλάδος – Κύπρου - Ισραήλ

Oι δυο εταιρείες κολοσσοί στον κλάδο παραγωγής καλωδίων, η Ιταλική Prysmian καθώς και η Γαλλική Nexans διαθέτουν προϊστορία στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς στο παρελθόν σημειώθηκαν επίσημες καταγγελίες για την σύσταση καρτέλ σ ότι αφορά τις τιμές.
Αυτή την περίοδο, επίσης, η γαλλική Nexans επικεντρώνει το ενδιαφέρον της σ άλλο ένα έργο ευρύτερης γεωπολιτικής σημασίας, την διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, (Great sea Interconnector) συνολικού κόστους 1,9 δισ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 657 εκατ. ευρώ αποτελούν μέχρι σήμερα την μεγαλύτερη χρηματοδότηση από τον ευρωπαϊκό φορέα, ενώ τα 300 εκατ. ευρώ είναι συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και το 1 δισ. ευρώ τραπεζικός δανεισμός.
Για την γαλλική Nexans - όπως για την Ελλάδα και την Κύπρο – το έργο είναι απόλυτης προτεραιότητας διότι, πρόσφατα η Goldman Sachs υποβάθμισε την σύσταση της Nexans σε ουδέτερη αναφέροντας πως εάν δεν εκτελεστεί η διασύνδεση το τρέχον ανεκτέλεστο υπόλοιπο θα καλύπτει λιγότερο απο το 1/3 της χωρητικότητας της περιόδου 2027 – 2028.
Σ’ ό,τι αφορά την ελληνοκυπριακή πλευρά, το έργο είναι επίσης υψίστης προτεραιότητας από γεωπολιτικής και οικονομικής άποψης αφού η Τουρκία επιδιώκει διασύνδεση με τα κατεχόμενα.
Δεδομένου, ότι η Nexans επίγειται για τα οφέλη της μεγαλύτερης διασύνδεσης σε βάθος δεκαετιών η προσοχή της, προφανώς δεν επικεντρώνεται στον ελληνικό διαγωνισμό.
Από την άλλη πλευρά, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η ιταλική Prysmian στην Ελλάδα μέχρι έχει αναλάβει διάφορα έργα του ΑΔΜΗΕ, όπως το 2018, ύψους 125 εκατ. ευρώ και το 2022, ύψους 153 εκατ. ευρώ.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης