Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πρόστιμο 70 ευρώ καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές αν ακυρώσουν αίτηση φορητότητας στην κινητή τηλεφωνία

Πρόστιμο 70 ευρώ καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές αν ακυρώσουν αίτηση φορητότητας στην κινητή τηλεφωνία
Αρκετοί χρήστες κινητής τηλεφωνίας πληρώνουν το ποσό των 70 ευρώ διότι για να κινηθεί δικαστικά απαιτούνται διπλάσια και τριπλάσια έξοδα
«Το αίτημα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας του αριθμού σας (6987……) είναι εκπρόσθεσμο.
Η αίτηση θα προχωρήσει για την υλοποίηση του αιτήματος που είχε γίνει στο κατάστημα το περασμένο Σάββατο 29 Νοεμβρίου2014.

Το μήνυμα κλείνει με την υπογραφή της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας VODAFONE.»
Εκατοντάδες είναι τα περιστατικά ανάμεσα στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Ο αρχικός σκοπός είναι να κερδίσουν τον πελάτη και σε δεύτερη φάση είναι η είσπραξη του ποσού των 70 ευρώ διότι η εταιρεία στη συνέχεια επικαλείται ως δικαιολογία το γεγονός ότι έκανε έξοδα και πρέπει να πληρωθεί μετά την ακύρωση του αιτήματος.
Η υπόθεση ξεκινά με την «καλή» προσφορά που έκανε η VODAFONE στο νέο πελάτη για να μιλά 25 ώρες το μήνα προς όλα τα δίκτυα.
Επιπλέον το πρόγραμμα έχει 1500 μηνύματα και Iντερντετ 2GB. Το κόστος του προγράμματος ξεπερνούσε τα 40 ευρώ ενώ χωρίς την προσφορά το μηνιαίο κόστος έφθανε τα 70 ευρώ.
Η εταιρεία και συγκεκριμένα η COSMOTE έδωσε καλύτερη προσφορά στον «δικό» της πελάτη που έφευγε.
Η τελική τιμή του ίδιου πακέτου διαμορφώθηκε στα 36 ευρώ.
Η επιλογή ήταν εύκολη και ο χρήστης παρέμεινε στην εταιρεία που ήταν προχωρώντας σε ανανέωση του συμβολαίου.
Μέχρι εδώ όλα καλά αφού λειτούργησε ο ανταγωνισμός με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να δίνουν τη μάχη για να κρατήσουν η να κερδίσουν πελάτες.

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Το πρωτοφανές για τον χρήστη κινητής τηλεφωνίας είναι ότι η φυσική του παρουσία στο κατάστημα για την υποβολή αιτήματος μεταφοράς φορητότητας δίνει πολλά δικαιώματα στην εταιρεία αφού το αίτημα έχει τη μορφή συμβολαίου που δεν μπορεί να ακυρωθεί.
Το επιχείρημα αυτό προήλθε ως απάντηση σε ερώτημα του bankingnews.gr στη διεύθυνση καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.
Η VODAFONE νομιμοποιείται να απαιτήσει το ποσό των 70 ευρώ διότι το αίτημα έγινε γραπτώς ενώ δεν θα υπήρχε καμία ποινή όταν το αίτημα γίνει εξ αποστάσεως δηλαδή τηλεφωνικά.
Στην περίπτωση αυτή η νομοθεσία δικαιώνει τον πελάτη και όχι τη εταιρεία.
Η διερεύνηση του θέματος ανέδειξε ότι μία συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών που δεν περιγράφει παράνομες ενέργειες μπορεί να ακυρωθεί μόνο με δικαστική απόφαση.
Δηλαδή αν περιγράφονται και άλλες οικονομικές απαιτήσεις από τη μία πλευρά η άλλη δεν μπορεί να υπερασπίσει τη θέση της
Σύμφωνα με την διεύθυνση καταναλωτή αρκετοί χρήστες κινητής τηλεφωνίας πληρώνουν το ποσό των 70 ευρώ διότι για να κινηθεί δικαστικά απαιτούνται διπλάσια και τριπλάσια έξοδα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο όταν καταγγελθεί η συμφωνία ως καταχρηστική ακυρώνεται το συμβόλαιο και η οικονομική απαίτηση.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις και ειδικότερα η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ χρειάζεται επώνυμη καταγγελία για να προχωρήσει στο επόμενο βήμα και να λάβει Δικαστική απόφαση που να κηρύσσει τη συγκεκριμένη συμφωνία καταχρηστική.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης