Τελευταία Νέα
Οικονομία

Καταγγελίες κατά τραπεζών ότι καθυστερούν την χορήγηση βεβαιώσεων οφειλών και δανειακών συμβάσεων

Καταγγελίες κατά τραπεζών ότι καθυστερούν την χορήγηση βεβαιώσεων οφειλών και δανειακών συμβάσεων
Tα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας δέκα εργάσιμων ημερών
Το τελευταίο διάστημα έχουν κατατεθεί καταγγελίες δανειοληπτών που επιθυμούν να υπαχθούν στις διατάξεις του ν.3869/2010 και αφορούν καθυστερήσεις από μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγήσουν τις βεβαιώσεις οφειλών και τα αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων.
Αυτό ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή, όπου περιέγραψε τα βασικά θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί το Συμβούλιο το επόμενο διάστημα.
Ο ίδιος σημείωσε ότι με αφορμή τις καταγγελίες των δανειοληπτών, έχει αποστείλει προσωπικά επιστολή στο Γενικό Γραμματέα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Χρ. Γκόρτσο, με την οποία έχει ζητήσει να υπάρξει σύσταση στις τράπεζες να χορηγούν χωρίς καθυστερήσεις και ατελώς τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τη νομοθεσία.
Ειδικά για τις αναλυτικές βεβαιώσεις οφειλών, έχει επιστήσει την προσοχή στις διατάξεις του νόμου, που ορίζουν ότι τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και  εντός προθεσμίας δέκα εργάσιμων ημερών.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Παπαδεράκη, για παραβάσεις της συγκεκριμένης διάταξης οι αρμόδιες υπηρεσίες  έχουν προχωρήσει στην επιβολή διοικητικών προστίμων συνολικού ύψους  31.000,00 ευρώ, ενώ οι καταγγελίες που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Ήδη, όπως είπε, εντός του τρέχοντος μηνός έχουν αποσταλεί 40 κλήσεις  για υποβολή υπομνήματος σε πιστωτικά ιδρύματα για ενδεχόμενη παράβαση του νόμου.
Περαιτέρω, ο κ. Παπαδεράκης γνωστοποίησε ότι θα συσταθεί το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την ενημέρωση και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές-δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών και το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων.
Όπως ανέφερε, θα δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο ενημέρωσης που θα καλύπτει τις ανάγκες όλης της επικράτειας και θα αποτελείται από 30 κέντρα που θα λειτουργούν ως περιφερειακές υπηρεσίες της κεντρικής υπηρεσίας.
Τα Κέντρα αυτά θα συνεισφέρουν, επίσης και στην πρόληψη του υπερδανεισμού, καθώς θα προσφέρουν συμβουλές και στους μελλοντικούς δανειολήπτες σχετικά με το τι θα πρέπει ενδεχομένως να προσέξουν κατά τη σύναψη της σύμβασης και πώς μέσω καλύτερου ελέγχου του οικογενειακού και οικονομικού προϋπολογισμού τους να μην οδηγηθούν στην υπερχρέωση.
Μέσω της δομής αυτής», σύμφωνα με τον κ. Παπαδεράκη, «θα υλοποιείται η εκάστοτε σχεδιαζόμενη πολιτική για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού αποτελεσματικής διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους».
Επιπλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, ένα θέμα συναφές με τα παραπάνω είναι η επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας για τις Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και «σύντομα θα επεξεργαστούμε προτάσεις στην κατεύθυνση μείωσης της όχλησης και της επιβάρυνσης που προκαλείται στο δανειολήπτη».
 Ένα άλλο θέμα που αφορά τον κόσμο του εμπορίου, όπως είπε,  είναι η αναμόρφωση των Κανόνων Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών, γνωστών ως κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, πλαίσιο το οποίο θα επικαιροποιηθεί, θα εναρμονιστεί με το ενωσιακό δίκαιο, όπου αυτό απαιτείται, και όπου κριθεί ότι απαιτούνται παρεμβάσεις σε συγκεκριμένους τομείς που θα είναι προς το συμφέρον της αγοράς, αλλά και του καταναλωτή, θα νομοθετηθούν.
Ένα πολύ σημαντικό έργο για τον κόσμο του εμπορίου θα είναι το Εθνικό Παρατηρητήριο Εμπορίου, το οποίο όπως ανέφερε, βρίσκεται στο τελικό στάδιο παραλαβής του και αποτελείται κατά κύριο λόγο από μία σειρά μελετών που αφορούν το εμπόριο, μία βάση δεδομένων με οικονομικά στοιχεία εμπορικών επιχειρήσεων, μία βάση γεωγραφικής καταγραφής και απεικόνισης της εμπορικής δραστηριότητας και μία διαδικτυακή πύλη (portal).
Σημειώνεται ότι σήμερα συνεδρίασε, ύστερα από 5 χρόνια, το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προτάξει την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών και την καλύτερη ρύθμιση της αγοράς.
Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών, ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει ήδη λάβει η κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση:
-καθιέρωση Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών
- δημιουργία ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση της περιουσίας των οφειλετών
- ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου πληροφόρησης δανειοληπτών
- θεσμοθέτηση ενός από τα αυστηρότερα ρυθμιστικά πλαίσια για την αγορά δανείων στην Ευρώπη
Αμέσως μετά, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, που προεδρεύει του Συμβουλίου, περιέγραψε τα βασικά θέματα που θα με τα οποία θα ασχοληθεί το Συμβούλιο το επόμενο διάστημα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης