Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΕΛΤΑ, μια κρατική εταιρεία που σκέπτεται και δρα με τη λογική του ιδιωτικού τομέα

tags :
ΕΛΤΑ, μια κρατική εταιρεία που σκέπτεται και δρα με τη λογική του ιδιωτικού τομέα
«Όπου δεν υπάρχει απαγόρευση θα είμαστε παρόντες», τονίζει ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ, Κωστής Μελαχροινός
Τα ΕΛΤΑ, με δομές δημοσίου, σχεδιάζουν και επεκτείνονται σαν ιδιωτική επιχείρηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Κωστής Μελαχροινός λέει «όπου δεν υπάρχει απαγόρευση θα είμαστε παρόντες».
Τα ΕΛΤΑ και ο Ταχυδρόμος με την παραδοσιακή τσάντα που μοιράζει γράμματα είναι μία εικόνα από το παρελθόν η οποία υπάρχει και σήμερα.
Όμως το μέλλον των ΕΛΤΑ συνεχίζεται και εισέρχεται στην Ενέργεια στην αγορά των Logistics και την ίδια στιγμή ενισχύει την παρουσία του στις παραδοσιακές δραστηριότητες τους.
Η νέα πρωτοβουλία της διοίκησης είναι η ένταξη των ΕΛΤΑ στην αγορά ενέργειας.
Ο Κωστής Μελαχρινός προσδοκά έσοδα 300 εκατ. ευρώ με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο των ΕΛΤΑ την επόμενη πενταετία.
Το μεγαλεπήβολο σχέδιο των ΕΛΤΑ να ενταχθεί στην αγορά ενέργειας αναμένεται να αλλάξει την πορεία των εσόδων της κρατικής εταιρείας καθώς προσδοκά να πάρει μερίδιο αγοράς από τη ΔΕΗ.
Άλλωστε ο μνημονιακός στόχος για μείωση της πελατείας της ΔΕΗ στα επίπεδα του 50% μέχρι το 2020, αφήνει πολλά περιθώρια για τους ιδιώτες.
Έτσι τα ΕΛΤΑ μπορεί να γίνουν ένας σημαντικός «παίχτη» στην υπο-διαμόρφωση αγορά της ενέργειας.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ είπε ότι ένας μέρος της κερδοφορίας θα επιστρέφει στην κοινωνία ενισχύοντας το Ασφαλιστικό Σύστημα της χώρας και την ανάπτυξη της εγχώριας Οικονομίας.
Τα ΕΛΤΑ έχουν καταθέσει το φάκελο στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και ζητά την αδειοδότηση για την υλοποίηση του έργου.
Μέχρι σήμερα, είπε ο κ. Μελαχροινός, δεν έχουν διατυπωθεί ενστάσεις ή παρατηρήσεις και αναμένεται η έγκριση.
Η μονάδα θα είναι δυναμικότητας 350 MW και θα απευθυνθεί σε καταναλωτές χαμηλής.
Αποφεύγεται η εκχώρηση μιας ολόκληρης περιοχής ή μεγάλης κατηγορίας πελατών συγκεκριμένης κατανάλωσης, με ό,τι επιπτώσεις έχει αυτό και για τους παραγωγούς και για τους πελάτες.
Την ίδια στιγμή, θα υπάρχει η βεβαιότητα στους πελάτες, υποστήριξε ο κ. Μελαχροινός πως «τα ΕΛΤΑ στους 3 αιώνες που βρίσκονται και δραστηριοποιούνται δεν πρόκειται να εξαφανιστούν».
Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ ανακοίνωσε ακόμη πως η εταιρία πρόκειται να συμμετάσχει σε κοινοπραξία που θα διεκδικήσει το νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο κ. Κωστής Μελαχροινός αναφέρθηκε και στη συμφωνία συνεργασίας με τα κινεζικά ταχυδρομεία China Post για τη διακίνηση δεμάτων και μικροδεμάτων στην Ευρώπη.
Η συμφωνία με τους Κινέζους προβλέπει ότι τα εμπορεύματα και τα δέματα που θα φθάνουν στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος θα τα αναλαμβάνει στη συνέχεια τα ΕΛΤΑ τα οποία θα καταλήγουν στον προορισμός στις ευρωπαϊκές χώρες.
Τα ΕΛΤΑ νοικοκυρεύονται καθώς μειώνει δαπάνες και πολλές εργασίες δίνονται σε ιδιωτικές εταιρείες.
Οι δαπάνες μειώθηκαν επιπλέον έως 6% το 2015 διαμορφώνοντας συνθήκες κερδοφορίας για την κρατική επιχείρηση για τη χρονιά που πέρασε.
Ωστόσο τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να κλείσουν την «μαύρη τρύπα» των ζημιών ύψους 220 εκατ. ευρώ που δημιουργήθηκε από την απώλεια των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου το οποίο απορροφήθηκε από τη Eurobank και το PSI.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο αριθμός των υπαλλήλων έχει μειωθεί σε 6.500 άτομα και το κόστος μισθοδοσίας ανέρχεται στα επίπεδα του 12% των συνολικών εσόδων.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης