Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σε τρεις φάσεις οι αλλαγές στην Παιδεία - Φίλης: Μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο

Σε τρεις φάσεις οι αλλαγές στην Παιδεία - Φίλης: Μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο
Τι ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης
Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τα όσα υπογράμμισε ο πρόεδρος της Επιτροπής εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, σήμερα στη διάρκεια της πρώτης κοινής συνεδρίασης των υποεπιτροπών, στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία του αρμόδιου υπουργού, Ν. Φίλη.
Μάλιστα, ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, απηύθυνε χαιρετισμό , τονίζοντας ότι ο διάλογος δεν θα πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό, δεν σχεδιάστηκε ως πρόσχημα και για αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητο να εμπλακεί όσο το δυνατόν περισσότερο η εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτόν.
Όπως είπε, «μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό, διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση και να πεισθεί ο εκπαιδευτικός ότι οι νέες κατευθύνσεις δεν χαράζονται ερήμην του».
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, «η μεταρρύθμιση δε μπορεί να προκύψει σε δυο χρόνια, ούτε καν σε μια τετραετία».
Στο επίκεντρο της συνεδρίασης που έγινε παρουσία και της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου, του αναπληρωτή υπουργού Κώστα Φωτάκη και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Παντή, βρέθηκαν τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τον ΟΟΣΑ και τις διαβουλεύσεις των υποεπιτροπών που συγκροτούν την Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.
Σύμφωνα με όσα είπαν ο πρόεδρος της Επιτροπής εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, αλλά και ο γενικός γραμματέας, κ.Παντής, οι εργασίες που αφορούν το διάλογο μπαίνουν τρεις μήνες μετά την προκήρυξη του διαλόγου σε μία συγκεκριμένη τροχιά και σε καλύτερα καθορισμένο χρονικό πλαίσιο ως προς τις δράσεις των υποεπιτροπών, προκειμένου τον Ιούνιο να υπάρξουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Σύμφωνα με τον κ. Λιάκο οι υποεπιτροπές θα δουλέψουν σε τρία επίπεδα και συγκεκριμένα,  το βραχυπρόθεσμο που θα αφορά προτάσεις που θα αρχίσουν να τρέχουν από τον Σεπτέμβριο, το μεσοπρόθεσμο που θα είναι το νομοθετικό και το μακροπρόθεσμο, που «θα αλλάξει συνολικά το παράδειγμα της εκπαίδευσης».
Ο ίδιος σημείωσε οι επιτροπές θα πρέπει να καταλήξουν μέχρι τέλος Μαρτίου σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση, ενώ στόχος είναι μέχρι το Πάσχα «να έχουμε συγγράψει το βασικό κείμενο με τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να δώσουμε στον υπουργό και στα θεσμικά όργανα, για να τις κρίνουν, θα διαβουλευθούν και θα τις μετατρέψουν σε νομοθετικό έργο».
Ο κ. Παντής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τον ΟΟΣΑ, ενώ ανέφερε ότι οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον Ιούνιο θα αφορούν τα ακόλουθα σημεία: τον ενιαίο χώρο έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης (με κεντρικό στόχο την αναστροφή της διαρροής επιστημόνων στο εξωτερικό), το ολοήμερο σχολείο (εισαγωγή βελτιώσεων αναφορικά με τον όγκο των μαθημάτων και τη διαχείρηση του εκπαιδευτικού προσωπικού), τα οικονομικά της εκπαίδευσης (διαχείριση προϋπολογισμων με ενιαία καταγραφή δαπανών), την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την παιδαγωγική αυτοδυναμία των σχολείων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης