Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ και οι μεγάλοι πελάτες που φεύγουν…

tags :
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ και οι μεγάλοι πελάτες που φεύγουν…
Τα ΕΛΤΑ είναι σε θέση να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους
Αγώνα δρόμου κάνει η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ να προλάβει το χρονοδιάγραμμα σύνταξης του σχεδίου αναδιάρθρωσης της επιχείρησης το οποίο κρίνεται αναγκαίο για την ένταξή της στο νέο υπέρ ταμείο.
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ Στέργιος Πιτσιόρλας σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους είπε ότι αν δεν είναι έτοιμο το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ με βάση το χρονοδιάγραμμα, θα υποχρεωθεί να το κάνει το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ.
Αξιόπιστη πηγή που μίλησε στο bankingnews ανέφερε ότι η διοίκηση των ΕΛΤΑ διαμορφώνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης της κρατικής επιχείρησης το οποίο δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στους εργαζόμενους όπως και στο δίκτυο καταστημάτων που αποτελούν την αιχμή του δόρατος για τα ΕΛΤΑ.
Οι ρυθμοί είναι εντατικοί για τη σύνταξη του σχεδίου το οποίο αναμένεται να διατηρήσει τα ΕΛΤΑ στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην αγορά.
Η ίδια πηγή ανέφερε ότι τα ΕΛΤΑ είναι σε θέση να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, ενώ θεωρεί βέβαιο ότι μπορεί να επιβιώσει και κυρίως να αναλάβει πρωτοβουλίες και δράσεις που θα καθιστούν την επιχείρηση ικανή να αντιμετωπίσει την ιδιωτική πρωτοβουλία που δραστηριοποιείται στον τομέα της αλληλογραφίας και στις ταχυμεταφορές.
Η διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα της επιχείρησης δεν αποτελούν εμπόδιο για τα ΕΛΤΑ με την προϋπόθεση όμως ότι το κράτος θα αναλάβει το κόστος.
Δηλαδή τα ΕΛΤΑ να μη μείνουν με τις «άγονες» γραμμές δίνοντας έτσι το πλεονέκτημα στους ιδιώτες.
Το κόστος μεταφοράς για τα ΕΛΤΑ κινείται στα ίδια επίπεδα με το ανταγωνισμό και διαμορφώνεται στο 7% ενώ το κόστος διανομής να σημειωθεί είναι το ίδιο για όλη την Ελλάδα, ενώ ο ιδιωτικός τομέας είναι σε θέση να διαμορφώνει ελεύθερο τιμολόγιο για όλη τη χώρα το οποίο όμως είναι υψηλότερο σε σχέση με τα ΕΛΤΑ με αποτέλεσμα η κρατική επιχείρηση να συντηρεί γραμμές αλληλογραφίας μη προσοδοφόρες και το κόστος να επιβαρύνει τους κερδοφόρους τομείς.
Πρόκειται για την αχίλλειο πτέρνα των ΕΛΤΑ και εκλαμβάνεται ως αδυναμία από τους ιδιώτες που αυξάνουν τα μερίδια αγοράς σε βάρος του.
Πρόσφατα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχασαν ένα ακόμη μεγάλο πελάτη την ΕΥΔΑΠ διότι η προσφορά που έκανε η ACS για την αποστολή της αλληλογραφίας ήταν πιο ελκυστική.
Η απώλεια για τα ΕΛΤΑ υπολογίζεται στα 5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και θα αποτυπωθεί στα οικονομικά στοιχεία του 2017.
Ο τζίρος των ΕΛΤΑ από τον τομέα της αλληλογραφίας διαμορφώνεται στα 200 εκατ. ευρώ όταν ο συνολικός ανέρχεται στα 320 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Τα ΕΛΤΑ χάνουν έναν ακόμη μεγάλο πελάτη μετά τη Wind και την Vodafone.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης