Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αποκαλύψεις «φωτιά» από τα «Malta Files» για τον Τούρκο Πρωθυπουργό - Πλοία, offshore και τεράστια περιουσία

Αποκαλύψεις «φωτιά» από τα «Malta Files» για τον Τούρκο Πρωθυπουργό - Πλοία, offshore και τεράστια περιουσία
Τουρκικά μέσα ενημέρωσης κάνουν ήδη λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες και συναλλαγές
Αποκαλύψεις φωτιά φέρνει το φως της δημοσιότητας η ιστοσελίδα theblacksea.eu για τον Τούρκο πρωθυπουργό Yıldırım.
Η ιστοσελίδα επικαλείται τα «Malta Files» τα οποία κάνουν λόγο για περιουσία μαμούθ της οικογένειας του πρωθυπουργού της χώρας η οποία ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή αποτελείται από έντεκα πλοία με σημαία εξωτερικού, τα οποία βρίσκονται σε ένα δίκτυο offshore εταιρειών στη Μάλτα, τις Κάτω Χώρες και τις Ολλανδικές Αντίλλες, το Κουρασάο, tις νήσους Μάρσαλ και τον Παναμά.
Τουλάχιστον τέσσερα από τα πλοία χρηματοδοτούνται με τεράστια δάνεια από ελβετικές και τουρκικές τράπεζες, συμπεριλαμβανομένου ενός μέρους που ανήκει στο τουρκικό κράτος.
Mερικές από τις δραστηριότητες, ειδικά στους φορολογικούς παράδεισους, παραμένουν αδιαφανείς, η ιστοσελίδα αποκαλύπτει ότι ο γιος, η κόρη, ο θείος και οι ανιψιές του Yıldırım αγόρασαν επτά ακίνητα στις Κάτω Χώρες αξίας άνω των δύο εκατομμυρίων δολαρίων πληρώνοντας με μετρητά.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης πως ο Yıldırıms χρησιμοποίησε μία από αυτές τις ολλανδικές εταιρείες για να δωρίσει ανώνυμα 600.000 ευρώ (1,75 εκατομμύρια τούρκικες λιρέτες) στον δήμο Pendik, κοντά στην Κωνσταντινούπολη, για ένα τεράστιο νέο τζαμί.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τον τρόπο, με τον οποίο η ναυτιλιακή offshore της οικογένειας αναπτύχθηκε παράλληλα με την επαγγελματική ανέλιξη του Μπιναλί Γιλντιρίμ, ο οποίος έφτασε να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος άνδρας της Τουρκίας.
Η καριέρα του Γιλντιρίμ στη ναυτιλία άρχισε το 1994, όταν διοικούσε την Istanbul Fast Ferries Company. Ωστόσο, το 2000 τον απέλυσαν, όταν αποκαλύφθηκε ότι έκανε συμβόλαιο με τον θείο του για τη διαχείριση των κυλικείων.
Όπως φάνηκε στην πορεία, το σκάνδαλο δεν έβλαψε καθόλου την καριέρα του.  
Το σκάνδαλο δεν ήταν ικανό να βλάψει τη σταδιοδρομία του Yıldırım.
Αντ 'αυτού, μπήκε στην πολιτική. Από το 2001 είναι βασικό μέλος του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Recep Tayyip Erdoğan.
Όταν το νεοσύστατο κίνημα κέρδισε τις τουρκικές εκλογές του 2002, ο Yıldırım ανέλαβε τη θέση του Υπουργού Μεταφορών στο πρώτο κυβερνητικό υπουργικό συμβούλιο. Κατείχε αυτή τη θέση, με μερικές διακοπές, για σχεδόν 12 χρόνια.
Καθ 'όλη τη διάρκεια της θητείας του, υπήρξαν ερωτηματικά από τον τουρκικό Τύπο για τις επιχειρήσεις του Yıldırım.
Πολλές φορές, ο Yıldırım αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις στο κοινοβούλιο από βουλευτές της αντιπολίτευσης που του ζητούσαν να αποκαλύψει λεπτομέρειες για το πώς έκανε την περιουσία του στη ναυτιλία.
Η μόνη δημόσια δήλωσή του είναι σε έναν δημοσιογράφο από το CNN Türk τον Μάρτιο του 2013, όταν εξήγησε με έμφαση ότι πέρασε την ναυτιλιακή του δραστηριότητα στα παιδιά του όταν έγινε βουλευτής το 2002.
Πώς η οικογένεια του πολιτικού οικοδομεί ένα χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ σε διάστημα μόλις δέκα ετών;
Τα πρώτα ίχνη των υπεράκτιων περιπετειών του Yıldırıms εμφανίζονται στη Μάλτα το 1998, μέσω εταιρείας που αναφέρει την τουρκική προέλευση των μετόχων της - Tulip Maritime Limited.
Το πρώτο τους σκάφος ήταν το Silver Fish, ένα φτηνό φορτηγό πλοίο ηλικίας είκοσι ετών,.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, η ​​οιογένεια δημιούργησε άλλες εταιρείες και αγόρασε άλλα πλοία.
Μέχρι το 2009, όταν ο Yıldırım εξέφρασε τον παθιασμένο λόγο του για την προώθηση του τουρκικού εθνικισμού στην Ένωση Ιδιοκτητών Πλοίων, το πλοίο «City» 4.000 τόνων φαίνεται να είναι το μοναδικό ξένο περιουσιακό στοιχείο.
Αυτό πωλήθηκε από την Erkam δύο μήνες αργότερα στην εταιρεία του Παναμά, τη North Bulkers S.A., προτού πάει για σκραπ το 2011.
Η αξία έξι από τα έντεκα πλοία των εταιριών του κυμαίνεται μεταξύ 1,9 και 33 εκατ. ευρώ και φαίνεται να έχουν αγοραστεί χωρίς τραπεζικά δάνεια.
Εάν ισχύει αυτό τότε υποδηλώνει ότι στην ολλανδική επιχείρηση υπάρχει μια τεράστια ρευστότητα μετρητών, παρά το γεγονός ότι στον ισολογισμό της εταιρίας φαίνεται ζημιογόνος.
Τα έντεκα πλοία ανήκουν σε υπεράκτιες εταιρείες στις Κάτω Χώρες και τη Μάλτα, χώρες με ελκυστικά φορολογικά οφέλη.



www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης