Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Moody's: Credit negative για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία οι δασμοί των ΗΠΑ

Moody's: Credit negative για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία οι δασμοί των ΗΠΑ
Η Moody's επισημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτός ΗΠΑ θα πληγούν ακόμα περισσότερο από τους δασμούς σε σχέση τους αμερικανικούς
Ένας δασμός της τάξεως του 25%, που ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, εξετάζει για τις αμερικανικές εισαγωγές αυτοκινήτων και εξαρτημάτων, θα ήταν ευρέως credit negative την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προειδοποιεί με σημερινή (25/6/2018) της έκθεση η Moody's.
«Δασμοί σε εισαγόμενα οχήματα και ανταλλακτικά θα ήταν αρνητικοί για σχεδόν κάθε εταιρεία του κλάδου - αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές ανταλλακτικών, αντιπροσώπους, ακόμη και εταιρείες μεταφορών - καθώς θα υπήρχε αντίκτυπος σε όλη την παγκοσμιοποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία προβλέπουμε ότι θα παράγει περίπου 96,7 εκατομμύρια ελαφριά οχήματα αυτό το έτος», ανέφερε ο Bruce Clark, ανώτερος αντιπρόεδρος της Moody's.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Ford και General Motors είναι ευάλωτες σε δασμούς που επιβάλλονται στις εισαγωγές, καθώς και οι δύο εισάγουν έναν σημαντικό αριθμό οχημάτων στις ΗΠΑ.
Ειδικότερα, η GM εξαρτάται από τις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά για να υποστηρίξει τις αμερικανικές της δραστηριότητες (30% των πωλήσεών της σε αμερικανικές μονάδες - 20% για τη Ford) και παράγει σημαντικό μέρος των pick-ups και SUVs από αυτές τις δύο χώρες.
Παράλληλα, η Moody's επισημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτός ΗΠΑ θα πληγούν ακόμα περισσότερο από τους δασμούς σε σχέση τους αμερικανικούς.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διαθέτουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, συμπεριλαμβανομένων των Jaguar Land Rover και Volvo, θα πληγούν ιδιαίτερα.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν σημαντικό μέρος των αυτοκινήτων τους στις ΗΠΑ, όπως η Toyota (22%) και η Nissan (31%), θα πρέπει επίσης να προσαρμόσουν σημαντικά την παραγωγή τους.
Την ίδια ώρα, τα σχέδια των κορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών Hyundai και Kia Motors για αύξηση της παραγωγής των ΗΠΑ και μείωση των εισαγωγών θα είναι ανεπαρκή για να αντισταθμίσουν πλήρως τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις των δασμών.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, από την άλλη πλευρά, σημειώνουν ελάχιστες εξαγωγές και κατά συνέπεια δεν αναμένεται να επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό.
Εν τω μεταξύ, ένας δασμός 25% θα μπορούσε να πλήξει τόσο την παραγωγή αυτοκινήτων του Μεξικού όσο και την οικονομία της χώρας στο σύνολό της, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει εργοστάσια συναρμολόγησης στο Μεξικό για να εξυπηρετήσουν την αμερικανική αγορά, με αποτέλεσμα η αυτοκινητοβιομηχανία να αντιπροσωπεύει το 2,9% του ΑΕΠ του Μεξικού κατά το α’ τρίμηνο του 2018.
Επιπρόσθετα, η Moody's σημειώνει ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές εξαρτημάτων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να δυσκολευτούν για να προσαρμοστούν στις μετατοπίσεις της αλυσίδας εφοδιασμού που προκύπτουν από τους δασμούς.
Σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο, οι Αμερικανοί αντιπρόσωποι αυτοκινήτων θα πληγούν επίσης σοβαρά, επισημαίνει ο οίκος αξιολόγησης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης