Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Nέα εμπόδια για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού - Στον αέρα ο διαγωνισμός

Nέα εμπόδια για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού - Στον αέρα ο διαγωνισμός
Προς το τέλος του 2018 οι δεσμευτικές προσφορές, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ
Στον αέρα βρίσκεται ο διαγωνισμός για την 40η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς να θέτουν εν αμφιβόλω αν τελικά αυτός θα πραγματοποπιηθεί.
Την ίδια στιγμή η Εγνατία Οδός έχει γίνει το μπαλάκι ευθυνών μεταξύ του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του ΤΑΙΠΕΔ, για τον τρόπο και το μοντέλο και του μοντέλου που επέλεξε για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Από την άλλη πλευρά πηγές του ΤΑΙΠΕΔ διέρρεαν ότι την ευθύνη για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την τιμολογιακή πολιτική φέρει ο Υπουργός Υποδομών.
Να σημειωθεί ότι προ ημερών η DG Move, η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. για τις μετακινήσεις, έστειλε στο ΤΑΙΠΕΔ έγγραφο με το οποίο ζητά να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των διοδίων, ιδιαίτερα για τα φορτηγά, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινοτικές οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες η χρέωση εξαρτάται από τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.
Οι απαντήσεις πρέπει να υποβληθούν ώς τις 15 Οκτωβρίου, η παρέμβαση του ωστόσο ακυρώνει την κατασκευή 26 νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών σε όλο το μήκος του έτοιμου αυτοκινητόδρομου.
Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.
Η αίτηση ακύρωσης, που κατατέθηκε στο ΣτΕ, έρχεται ως αντίδραση της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη χωροθέτηση επιπλέον σταθμών διοδίων από τους ήδη υπάρχοντες, τόσο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, όσο και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και στους κάθετους άξονες.
Η Περιφέρεια όμως δεν αντιδρά μόνο στη χωροθέτηση νέων σταθμών, αλλά προσφεύγει και κατά της υπέρμετρης αύξησης του ύψους των τελών διοδίων (αντίτιμο διέλευσης), που προβλέπεται να εισπράττεται και η οποία φτάνει ως το 100% (διπλασιασμός) σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
Η προσφυγή στρέφεται κατά του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που έχει ως αντικείμενο τη χωροθέτηση σταθμών διοδίων και τον καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες αυτής.

ΤΑΙΠΕΔ: Προς το τέλος του 2018 οι δεσμευτικές προσφορές

Προς το τέλος του 2018 αναμένονται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την τεσσαρακονταετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με προοπτική ο ανάδοχος να έχει αναδειχτεί εντός του πρώτου τριμήνου του επόμενου έτους, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, υποστηρίζουν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.
Στόχος είναι πριν από τη λήξη του 2019 να έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα στάδια της διαδικασίας, ήτοι ο δεύτερος γύρος κατάθεσης βελτιωμένων προσφορών, η αξιολόγησή τους από τους νομικούς του ΤΑΙΠΕΔ και η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ωστόσο, το όλο εγχείρημα είναι σύνθετο και τα στάδια πολλά, ενώ υπάρχουν και εκκρεμότητες, σε σχέση π.χ., με τις αδειοδοτήσεις των σταθμών διοδίων.
Σε κάθε περίπτωση, ο διαγωνισμός έχει μπει στη δεύτερη φάση του και "υπάρχουν επισκέψεις ενδιαφερόμενων στην εταιρεία και τον οδικό άξονα για τη συλλογή στοιχείων και συναντήσεις με τη διοίκηση".
Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, θα ξεκινήσει η διαβούλευση της διοίκησης και των στελεχών του Ταμείου με τους υποψήφιους διαχειριστές της οδού επί του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης, ώστε στη συνέχεια να κατατεθούν, όπως προναφέρθηκε οι δεσμευτικές προσφορές.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης