Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Παναγιωτάκης: Όλοι πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τη ΔΕΗ, εκτός από τους μετόχους

Παναγιωτάκης: Όλοι πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τη ΔΕΗ, εκτός από τους μετόχους
«Είναι γεγονός ότι τα κέρδη μας έχουν μειωθεί και μειώνονται και οι μέτοχοί μας δεν πρέπει να είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι από αυτή την άποψη» τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης
Από την ΔΕΗ θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι οι καταναλωτές, οι εργαζόμενοι, η Πολιτεία και οι προμηθευτές μας τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μανώλης Παναγιωτάκης, επισημαίνοντας πως οι μόνοι που δεν είναι ευχαριστημένοι είναι οι μέτοχοι της ΔΕΗ αφού τα κέρδη μειώθηκαν και μειώνονται.
«Είναι γεγονός ότι τα κέρδη μας έχουν μειωθεί και μειώνονται, και οι μέτοχοί μας δεν πρέπει να είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι από αυτή την άποψη, και μάλιστα, ότι αυτό θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει.
Ωστόσο θα έλεγα ότι πρέπει να είναι ευχαριστημένοι όλοι οι άλλοι», είπε χαρακτηριστικά, κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
Ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ωστόσο ότι πρέπει να είναι ευχαριστημένοι οι καταναλωτές μας διότι έχουμε μειώσει το ρεύμα με την έκπτωση συνέπειας κατά 15% εμείς σαν ΔΕΗ, οι εργαζόμενοι μας διότι υπογράψαμε δύο συλλογικές συμβάσεις και το πρωτοπόρο σύστημα της ομαδικής ασφάλισης του προσωπικού, η Πολιτεία αλλά και η μετοχή μας διότι μειώσαμε το δανεισμό μας κατά 1,2 δισ. ευρώ από το 2015 μέχρι σήμερα και οι προμηθευτές μας, αφού μόνο φέτος προγραμματίζουμε ότι θα κάνουμε 687 εκατ. ευρώ επενδύσεις.
«Μέχρι σήμερα οι επενδύσεις μας έχουν ξεπεράσει το 1,2 δισ. από το 2015» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ.
Απαντώντας δε στα ερωτήματα που έθεσε ο τομεάρχης Ενέργειας της ΝΔ, Κώστας Σκρέκας, ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε πως όλα τα παραπάνω και το γεγονός ότι η ΔΕΗ μείωσε τις λειτουργικές δαπάνες της κατά αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ «δεν συνιστούν μια προβληματική επιχείρηση».
Σχετικώς με τα αποτελέσματα του τελευταίου εννεαμήνου, ο κ. Παναγιωτάκης είπε ότι μετά από αυτά η ΔΕΗ αναβαθμίστηκε από την SNP κατά περίπου 2 μονάδες, «πράγμα το οποίο ανοίγει το δρόμο για να βγούμε στις αγορές».
«Δεν μπορώ να πω με ακρίβεια ποια θα είναι η τελική κερδοφορία φέτος και για λόγους χρηματιστηριακούς, αλλά και γιατί ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι προβλέψεις» συμπλήρωσε.

Συνεπή τα ΕΛΤΑ στην απόδοση των ποσών από τις εξοφλήσεις λογαριασμών ρεύματος

Παράλληλα, ο κ. Παναγιωτάκης υποστήριξε ότι οι χρηματοροές από τα ΕΛΤΑ προς τη ΔΕΗ είναι πλήρως εξομαλυμένες εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, καθώς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανταποκρίνονται με συνέπεια στην απόδοση των ποσών που καταβάλλουν οι καταναλωτές για την εξόφληση των λογαριασμών ρεύματος.
Η αναφορά του επικεφαλής της ΔΕΗ έγινε στο πλαίσιο ανάθεσης των ταχυδρομικών αποστολών στα ΕΛΤΑ έως τον Μάρτιο του 2019, η οποία αποτελεί τη μία από τις τρεις συμβάσεις για τις οποίες ενημέρωσε σήμερα την Επιτροπή της Βουλής.
Οι δύο άλλες αφορούν την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω της 5ης ετήσιας δημοπρασίας της ΔΕΠΑ, καθώς και την προμήθεια υγρών καυσίμων για το τρέχον έτος.
Σχετικά με την ανάθεση των ταχυδρομικών αποστολών στα ΕΛΤΑ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ επισήμανε πως έγινε διαγωνισμός με τη συμμετοχή των Ελληνικών Ταχυδρομείων και της ACS, στο πλαίσιο του οποίου κρίθηκε ότι μόνο τα ΕΛΤΑ πληρούσαν τις προϋποθέσεις της προκήρυξης, καθώς καλύπτουν με υποκαταστήματα το 95% των Καλλικρατικών Δήμων.
Όσον αφορά την προμήθεια 1.595.145 θερμικών μεγαβατωρών (MWhth) φυσικού αερίου για το έτος 2019, μέσω της 5ης ετήσιας δημοπρασίας της ΔΕΠΑ, ο πρόεδρος της ΔΕΗ σημείωσε πως η εταιρεία αναζητά πρόσθετες πηγές τροφοδοσίας, με δεδομένο ότι είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου.
Μάλιστα, υπογράμμισε πως η ΔΕΗ πέτυχε καλύτερη τιμή από τη μακροχρόνια σύμβαση, γεγονός που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, σημείωσε πως η ΔΕΗ θα συμμετάσχει και σε επόμενους διαγωνισμούς.
Τέλος, αναφορικά με την προμήθεια υγρών καυσίμων για το τρέχον έτος, σημείωσε πως οι ποσότητες μαζούτ προορίζονται κυρίως για την ηλεκτροπαραγωγή των μη διασυνδεδεμένων νησιών. Όπως σημείωσε, διεξήχθη ηλεκτρονικός διαγωνισμός στον οποίο έλαβαν μέρος 7 εταιρείες, ενώ 5 κατέθεσαν προσφορές από τις οποίες η μόνη ελληνική ήταν η Motor Oil.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, οι τιμές που επιτεύχθηκαν είναι ακριβότερες από πέρυσι, λόγω των κοινοτικών κανονισμών για πιο καθαρά υγρά καύσιμα, οι οποίες έχουν επιφέρει αναστάτωση στη διεθνή αγορά. Παράλληλα, η ΔΕΗ θα προμηθευτεί φέτος περισσότερο μαζούτ, λόγω της έναρξης λειτουργίας του σταθμού της νότιας Ρόδου.
Όσον αφορά την προμήθεια ντίζελ, στον σχετικό διαγωνισμό συμμετείχαν η Motor Oil και η EKO, ενώ επικράτησε η δεύτερη. Φέτος η ΔΕΗ πέτυχε εξοικονόμηση 65 εκατ. ευρώ, λόγω της διασύνδεσης των Κυκλάδων. «Η τιμή που πετύχαμε είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, λόγω και πάλι των κοινοτικών κανονισμών, ωστόσο αποτελεί την τρίτη καλύτερη της τελευταίας 10ετίας», υπογράμμισε.
Η ενημέρωση της Επιτροπής διεκόπη προσωρινά λόγω της ψήφισης του νομοσχεδίου για το ΑΣΕΠ. Μετά το τέλος της ψηφοφορίας, ο κ. Παναγιωτάκης θα απαντήσεις στις ερωτήσεις που τέθηκαν από τους βουλευτές οι οποίοι έδωσαν το «παρών» στη συνεδρίαση.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης