Ημάχη μεταξύ των τριών κοινοπραξιών που συμμετέχουν στο έργο θα είναι σκληρή για το έργο του 1,5 δισ. ευρώ.
Για τις 15 Μαρτίου οριστικοποιήθηκε η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, σύμφωνα με πηγές της κατασκευαστικής αγοράς.
Μετά από συνεχείς παρατάσεις στην ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών τελικώς η ημερομηνία αποφασίστηκε από την Αττικό Μετρό και η μάχη μεταξύ των τριών κοινοπραξιών που συμμετέχουν στο έργο θα είναι σκληρή.
Σημειώνεται ότιοι τρεις κοινοπραξίες που έχουν προεπιλεγεί από την πρώτη φάση του διαγωνισμού είναι οι εξής:
ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS”
J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STS S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA\
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,51 δισ. ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του σε 8 χρόνια.
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4 του Μετρό που θα κατασκευαστεί αρχικά, είναι το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μήκους 13 χλμ.
Το τμήμα θα περιλαμβάνει 15 νέους, υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελίκωνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 220.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και θα διαρκέσουν 8 χρόνια, μέχρι το τέλος του 2026.
Με σκοπό την συντόμευση του χρόνου διάνοιξης, θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή δυο μετροπόντικες ένας σε κάθε άκρο, ενώ αν κριθεί απαραίτητο θα χρησιμοποιηθεί και τρίτος.
Να σημειωθεί πως η νέα γραμμή δεν θα μοιάζει σε τίποτα με τις υπάρχουσες γραμμές της Αθήνας. Όπως έχει γίνει γνωστό από την Αττικό Μετρό, σε όλους τους σταθμούς -που θα έχουν μήκος 110 μέτρα- θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση και πλήρη στάση του συρμού.
Ακόμη, όλοι οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και θα κινούνται χωρίς οδηγό.
Στην Τέρνα οι πρόδρομες εργασίες του Μετρό
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της νέας γραμμής 4 του Μετρό (για το πρώτο τμήμα, Αλσος Βεϊκου – Γουδή) μετά τις δικαστικές εμπλοκές που σημειώθηκαν.
Οριστικός ανάδοχος του έργου, προϋολογισμού 39 εκατ ευρώ αναμένεται να αναδειχτεί η Τέρνα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει μέχρι το Πάσχα και περιλαμβάνει τη μελέτη και την εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους του έργου.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά λαμβάνει χώρα ανάλογος διαγωνισμός, με το αντικείμενο του οποίου προβλέπεται να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις του μεγαλύτερου δημόσιου έργου συγκοινωνιακής υποδομής, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε., προϋπολογισμού δημοπράτησης 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ για την πρώτη φάση.
Μέχρι το καλοκαίρι η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά
Μέχρι το καλοκάιρι αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, που θα πειλαμβάνει τρεις σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Συνολικά η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά περιλαμβάνει 6 σταθμούς: την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Η παράδοση του έργου όμως έσπασε στα δύο, λόγω μεγάλων δυσκολιών στην ολοκλήρωση των έργων κυρίως στον σταθμό του Πειραιά. Τα πρώτα 3,5 χλμ. θα αποδοθούν στους επιβάτες μέχρι τον Ιούνιο, ενώ τα υπόλοιπα μέχρι το 2021.
Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος που θα χρειάζεται κάποιος για να μεταβεί από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο πρώτο λιμάνι της χώρας υπολογίζεται στα 55 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να κυκλοφορούν 23.000 οχήματα λιγότερα, μειώνοντας εντυπωσιακά την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Μετά από συνεχείς παρατάσεις στην ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών τελικώς η ημερομηνία αποφασίστηκε από την Αττικό Μετρό και η μάχη μεταξύ των τριών κοινοπραξιών που συμμετέχουν στο έργο θα είναι σκληρή.
Σημειώνεται ότιοι τρεις κοινοπραξίες που έχουν προεπιλεγεί από την πρώτη φάση του διαγωνισμού είναι οι εξής:
ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS”
J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STS S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA\
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,51 δισ. ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του σε 8 χρόνια.
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4 του Μετρό που θα κατασκευαστεί αρχικά, είναι το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μήκους 13 χλμ.
Το τμήμα θα περιλαμβάνει 15 νέους, υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελίκωνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 220.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και θα διαρκέσουν 8 χρόνια, μέχρι το τέλος του 2026.
Με σκοπό την συντόμευση του χρόνου διάνοιξης, θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή δυο μετροπόντικες ένας σε κάθε άκρο, ενώ αν κριθεί απαραίτητο θα χρησιμοποιηθεί και τρίτος.
Να σημειωθεί πως η νέα γραμμή δεν θα μοιάζει σε τίποτα με τις υπάρχουσες γραμμές της Αθήνας. Όπως έχει γίνει γνωστό από την Αττικό Μετρό, σε όλους τους σταθμούς -που θα έχουν μήκος 110 μέτρα- θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση και πλήρη στάση του συρμού.
Ακόμη, όλοι οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και θα κινούνται χωρίς οδηγό.
Στην Τέρνα οι πρόδρομες εργασίες του Μετρό
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της νέας γραμμής 4 του Μετρό (για το πρώτο τμήμα, Αλσος Βεϊκου – Γουδή) μετά τις δικαστικές εμπλοκές που σημειώθηκαν.
Οριστικός ανάδοχος του έργου, προϋολογισμού 39 εκατ ευρώ αναμένεται να αναδειχτεί η Τέρνα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει μέχρι το Πάσχα και περιλαμβάνει τη μελέτη και την εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους του έργου.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά λαμβάνει χώρα ανάλογος διαγωνισμός, με το αντικείμενο του οποίου προβλέπεται να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις του μεγαλύτερου δημόσιου έργου συγκοινωνιακής υποδομής, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε., προϋπολογισμού δημοπράτησης 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ για την πρώτη φάση.
Μέχρι το καλοκαίρι η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά
Μέχρι το καλοκάιρι αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, που θα πειλαμβάνει τρεις σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Συνολικά η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά περιλαμβάνει 6 σταθμούς: την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Η παράδοση του έργου όμως έσπασε στα δύο, λόγω μεγάλων δυσκολιών στην ολοκλήρωση των έργων κυρίως στον σταθμό του Πειραιά. Τα πρώτα 3,5 χλμ. θα αποδοθούν στους επιβάτες μέχρι τον Ιούνιο, ενώ τα υπόλοιπα μέχρι το 2021.
Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος που θα χρειάζεται κάποιος για να μεταβεί από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο πρώτο λιμάνι της χώρας υπολογίζεται στα 55 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να κυκλοφορούν 23.000 οχήματα λιγότερα, μειώνοντας εντυπωσιακά την ατμοσφαιρική ρύπανση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών