Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Δ. Ρέπας (Ποτάμι): Το τέλος των δημοσκοπήσεων;

tags :
Δ. Ρέπας (Ποτάμι): Το τέλος των δημοσκοπήσεων;
Άρθρο του κ. Δημήτρη Ρέπα, υποψήφιου ευρωβουλευτή με το Ποτάμι
Παρακολούθησα πρόσφατα (24/5/2019) τηλεοπτική συζήτηση που έγινε μεταξύ κομματικών στελεχών και εκπροσώπου μεγάλης εταιρίας δημοσκοπήσεων.
Αναφέρθηκε ότι οι δημοσκοπήσεις γίνονται με τηλεφωνικές κλήσεις σε σταθερά τηλέφωνα. Με δεδομένο ότι η πλειονότητα των Ελλήνων σήμερα χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά κινητά τηλέφωνα, εγείρονται επιφυλάξεις για την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος.
Ειδικότερα,

- Αυτοί που απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις (όχι απαραίτητα και στις ερωτήσεις) είναι όσοι βρίσκονται στα σπίτια τους κατά τις εργάσιμες ώρες. Ας αναλογιστούμε ποιοι μπορεί να είναι αυτοί. Μιλάω για εργάσιμες ώρες γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι οι εταιρίες δημοσκοπήσεων απασχολούν τους συνεργάτες τους στις 6 το πρωί ή στις 10 το βράδυ. (συχνά πρόκειται για εξωτερικούς συνεργάτες που διαθέτουν τη σχετική υποδομή σε τεχνικό και ανθρώπινο δυναμικό).
-  Αυτοί που τολμούν να απαντούν σε άγνωστους ή με απόκρυψη αριθμούς προφανώς δεν έχουν οφειλές σε τράπεζες.
-  Αυτοί που απαντούν στις κλήσεις είναι και κάποιοι που έχουν μικρές ατομικές επιχειρήσεις και βρίσκονται στα γραφεία ή στα καταστήματά τους κατά τις εργάσιμες ώρες.

Φαίνεται ότι από το δείγμα απουσιάζουν άνθρωποι της πραγματικής οικονομίας που βρίσκονται από το πρωί μέχρι το βράδυ στους δρόμους και οι εργαζόμενοι σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα, αλλά και οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Έτσι πρέπει να εκπλησσόμαστε μάλλον εάν μια δημοσκόπηση προσεγγίσει το τελικό αποτέλεσμα.
Ασφαλώς, δεν λέω κάτι άγνωστο στους επαγγελματίες των δημοσκοπήσεων. Όμως, ύστερα από τις αλλεπάλληλες αστοχίες των «παραδοσιακών» εκλογικών δημοσκοπήσεων, οφείλω να είμαι επιφυλακτικός, αν όχι να τις αγνοώ.
Το φαινόμενο δεν είναι μόνο Ελληνικό. Μόλις εχθές (23/5/2019) είχαμε παταγώδη διάψευση των δημοσκοπήσεων στην Ολλανδία.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝ!
Υπάρχουν πολλές εταιρίες και οργανισμοί που με διάφορα προσχήματα έχουν καταφέρει να έχουν στη διάθεσή τους βάσεις δεδομένων που μπορούν να είναι χρήσιμα εργαλεία στις δημοσκοπήσεις. Επειδή (υποθέτω) το κόστος απόκτησης αυτών των δεδομένων είναι υψηλό, οι εταιρίες δημοσκοπήσεων (πάλι υποθέτω) δυσχεραίνονται να τα αποκτήσουν. Έτσι, ενώ υπάρχει πράγματι η δυνατότητα για ακριβείς δημοσκοπικές προβλέψεις, φαίνεται ότι επί του παρόντος οι ακριβείς δημοσκοπικές προβλέψεις είναι …ακριβές.
Στις μέρες μας, οι μόνοι ίσως που μπορούν να προβλέψουν τις επιθυμίες πληθυσμιακών ομάδων είναι οι ψηφιακοί γίγαντες που ξέρουν τα πάντα για τις ζωές μας. Ευτυχής όποιος μπορεί έχει πρόσβαση στα δεδομένα τους!..

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΑΣ, Αρχιτέκτονας Ε.Μ.Π.
Υποψήφιος Ευρωβουλευτής με το Ποτάμι
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης