Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

BofA Merrill Lynch: Η επιβολή δασμών στο αμερικανικό αργό πετρέλαιο θα ζημιώσει την Κίνα

BofA Merrill Lynch: Η επιβολή δασμών στο αμερικανικό αργό πετρέλαιο θα ζημιώσει την Κίνα
Η Κίνα ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι θα επιβάλλει δασμούς 5% στο πετρέλαιο αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου
Την εκτίμηση ότι η Κίνα θα υποστεί ακόμα μεγαλύτερες συνέπειες από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ εκφράζει η Bank of America Merrill Lynch.
Η αμερικανική τράπεζα υποστηρίζει ότι το σχέδιο της Κίνα να επιβάλλει δασμούς στο αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ, δείχνει ότι η χώρα είναι έτοιμη να δεχθεί περισσότερο οικονομικό πόνο στον εμπορικό πόλεμο από ό,τι αναμένουν κάποιοι στις αγορές.
«Βλάπτουν τους εαυτούς τους στο εσωτερικό μέτωπο, καθιστώντας πιο δύσκολο για τα εγχώρια διυλιστήρια να κερδίζουν χρήματα.
Βλάπτουν τους εαυτούς τους στο διεθνές μέτωπο καθιστώντας τα διυλιστήρια τους λιγότερο ανταγωνιστικά» επισημαίνει στην ανάλυση του ο Francisco Blanch.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι η Κίνα θα πρέπει να καταβάλλει υψηλότερες τιμές σε άλλες χώρες, όπως συνέβη και με την αγορά σόγιας.
Ειδικότερα, η Κίνα σταμάτησε να αγοράζει σπόρους σόγιας από τις ΗΠΑ αλλά αναγκάστηκε να πληρώνει περισσότερα για να τους αγοράζει από τη Βραζιλία.
«Σίγουρα δεν είναι πολύ λογικό.
Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποσοτικά, διότι δεν είδαμε την πλήρη έκταση της εφαρμογής του IMO 2020» επισημαίνεται στην ανάλυση της BofA Merrill Lynch.
Ωστόσο, ο κανόνας επηρεάζει περίπου 3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από βαρέα καύσιμα, τα οποία τα πλοία πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ή να χρησιμοποιούν με φίλτρα.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι θα επιβάλλει δασμούς 5% στο πετρέλαιο αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου.
Τώρα, οι ΗΠΑ εξάγουν περισσότερα από 2,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, ενώ παράγει περισσότερα από 12 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Ο Blanch υποστηρίζει ότι η Κίνα δεν είναι μεγάλος αγοραστής αμερικανικού αργού και έχει ήδη περιορίσει τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι εισήγαγε 120.000 βαρέλια την ημέρα για το πρώτο εξάμηνο του 2019, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά το πρώτο τρίμηνο.
Στον αντίποδα, οι εισαγωγές της Κίνας αργού από τη Σαουδική Αραβία αυξάνονται και φτάνουν στο 1,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Ο Blanch εκτιμά ότι το περιθώριο κέρδους ανά βαρέλι για την Κίνα από τους δασμούς θα ήταν περίπου 3 δολάρια, εάν η Κίνα εισήγαγε και διύλιζε αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ.
Τα μέσα περιθώρια διυλισμού σε όλο τον κόσμο είναι 5 έως 7 δολ..

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης