Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Κορκίδης (ΕΒΕΠ-ΠΕΣΑ): Η θαλάσσια οικονομία της Βόρειας Ελλάδας στο επίκεντρο της ΔΕΘ

Κορκίδης (ΕΒΕΠ-ΠΕΣΑ): Η θαλάσσια οικονομία της Βόρειας Ελλάδας στο επίκεντρο της ΔΕΘ
Άρθρο του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, καταβάλλοντας συνεχώς συστηματικές προσπάθειες για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας των επιχειρήσεων-μελών του, αποτελεί έναν αξιόπιστο σύμμαχο της επιχειρηματικότητας.
Κατ΄ επέκταση, συμμετέχει με δικό του Περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με στόχο να προβάλει την πειραϊκή εμπορική, βιομηχανική και ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα.
Επιπλέον παρουσιάζει και φέτος το πρώτο ελληνικό ναυτιλιακό Cluster "Maritime Hellas", εκπροσωπώντας δυναμικά τον κλάδο της Ναυτιλίας σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Παράλληλα, φιλοξενεί και συνδιοργανώνει, στο τέλος Σεπτεμβρίου, Διεθνές Συνέδριο στον Πειραιά, με θέμα: «Σύγχρονες Τεχνολογίες στη Ναυτιλιακή Βιομηχανία της Ελλάδας και της Γερμανίας» κατά την οποία γερμανικές και ελληνικές εταιρίες του κλάδου θα παρουσιάσουν τα προϊόντα, τις δυνατότητες συνεργασίας και κυρίως τις προοπτικές εφαρμογής νέων «οικολογικών» τεχνολογιών στη παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Στη Βόρεια Ελλάδα η «θαλάσσια οικονομία» έχει πολλές δυνατότητες με το επενδυτικό ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να ακολουθεί αυτό της Αλεξανδρούπολης.
Η ορθή αξιοποίηση των δύο αυτών στρατηγικών λιμένων αναμένεται να βοηθήσει γενικότερα την οικονομική ανάπτυξη των ευαίσθητων περιοχών της Μακεδονίας και Θράκης.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξελίσσεται σε αναπτυξιακό πόλο και μετατρέπεται ταχύτατα σε μεγάλο στρατηγικό λιμένα της Βόρειας Ελλάδας και των Βαλκανίων.
Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη τόσο για εισαγωγές όσο και για τις εξαγωγές, προς την Ασία.
Η μεγέθυνση του λιμανιού θα βοηθήσει την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ενώ θα δημιουργήσει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών «logistics», αλλά και τη φιλολδοξη ανάπτυξη των «ενδοποτάμιων μεταφορών».
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις θα ξεπερνούν τα 180 εκ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή τους στο τέλος του 2022 θα αλλάξουν πλήρως τη δυναμική του λιμανιού που θα μετατραπεί στο πιο βαθύ λιμάνι των Βαλκανίων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να προσεγγίζουν φορτηγά πλοία μεγάλης χωρητικότητας και πλοία κονταίνερς 18.000 TEUs.
Ο εκσυγχρονισμός επίσης προβλέπει τη λειτουργία του επιβατηγού λιμένα της Θεσσαλονίκης ως «home porting» κρουαζιέρας, δηλαδή σαν λιμάνι εκκίνησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων και όχι μόνο «transit» ως «call porting».
Με τη μελέτη του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης «Master Plan» αντιμετωπίζονται οι υφιστάμενες και μελλοντικές ανάγκες του λιμένα, ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στο λιμενικό ανταγωνισμό ως προς την ταχύτητα, την ασφάλεια και την οικονομία των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Αφετέρου, προγραμματίζεται η μελλοντική εξέλιξη και ανάπτυξη του λιμένα με γνώμονα τα τεχνοοικονομικά στοιχεία, από την άποψη τόσο της κατασκευής λιμενικών έργων υποδομής, όσο και προμήθειας κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού συστημάτων διαχείρισης φορτίων.
Οι στρατηγικοί στόχοι της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. είναι η εξέλιξή σε «smart port», καθώς και η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της γεωγραφικής θέσης του Λιμένα, με σκοπό τη δημιουργία «extended gates», για τα εμπορεύματα προέλευσης και προορισμού των Βαλκανικών χωρών.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να έχει επί του παρόντος πολλά προβλήματα, αλλά έχει και σημαντικά πλεονεκτήματα.
Η θέση, οι υποδομές και προοπτική του είναι τα πλεονεκτήματα που δεν υπάρχουν σε άλλα περιφερειακά λιμάνια.
Οι 4 αναπτυξιακοί άξονες, του Σχεδίου Χωροταξικής Οργάνωσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης «master plan» είναι η δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευμάτων σε οργανωμένες υποδομές «logistics», ο ενεργειακός κόμβος με χερσαίες και λιμενικές εγκαταστάσεις που θα φιλοξενούν τη δραστηριότητα του αγωγού ΤΑΡ, του τερματικού LNG-FSRU και του αγωγού IGB, η κατασκευή κρηπιδώματος ακτοπλοΐας, λιμενικών υποδομών προσέλευσης σκαφών αναψυχής και τέλος η δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για την οποία ο Ο.Λ.Α αναζητά χρηματοδότηση. Να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, βρίσκεται πρώτο στην λίστα ανάμεσα στα 10 προς αξιοποίηση περιφερειακά λιμάνια σύμφωνα πάντα με το μοντέλο και τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων. Είναι γεγονός ότι τα χρονοδιαγράμματα του σχεδιασμού αναβάθμισης και αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, επιβεβαιώνουν μία μέχρι σήμερα αδράνεια από όλες τις πλευρές.
Το Ε.Β.Ε.Π. είναι πάντα στη διάθεση των Επιμελητηρίων της Βορείου Ελλάδας που έχουν στη περιοχή ευθύνης τους περιφερειακά λιμάνια και επιχειρήσεις με ναυτιλιακές δραστηριότητες να συνδράμει μέσω του πανελλήνιας εμβέλειας cluster «Maritime Hellas» στο έργο τους. Η θαλάσσια οικονομία μπορεί να κλείσει αρκετές ανοικτές πληγές της οικονομικής κρίσης, αξιοποιώντας τη παγκόσμια δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και αναπτύσσοντας τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, σύμφωνα με τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής, αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης