Τελευταία Νέα
Οικονομία

Βρυξέλλες: Στο 2,3% η ανάπτυξη της Ελλάδας το 2020 - Πιάνει τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,5% για το 2019 και το 2020

tags :
Βρυξέλλες: Στο 2,3% η ανάπτυξη της Ελλάδας το 2020 - Πιάνει τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,5% για το 2019 και το 2020
Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο η συζήτηση για την χρήση των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα να πάρει αναβολή για το 2020
Οι οικονομικές προβλέψεις που θα ανακοινώσει αύριο Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φαίνεται να επηρεάζουν τον σχεδιασμό που έχει κάνει η κυβέρνηση με τον προϋπολογισμό του 2020 και ιδιαίτερα σε ότι αφορά  το «πακέτο» των φορο ελαφρύνσεων και των άλλων θετικών μέτρων συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από το νέο έτος.
Αυτό τονίζουν αξιωματούχοι από τις Βρυξέλλες  αφήνοντας να εννοηθεί ότι στο Eurogroυp της 4ης Δεκεμβρίου, όπου θα εξεταστεί η 4ης έκθεση αξιολόγησης των θεσμών και θα κρίνει την εκταμίευση των κερδών  από τα ελληνικά ομόλογα ANFAs, SMPs,  το κλίμα θα είναι θετικό για την Ελλάδα.
Στην συγκεκριμένη Υπουργική Σύνοδο αναμένεται να επισφραγισθεί το γεγονός ότι η Ελλάδα επιτυγχάνει τους στόχους του 3,5% του ΑΕΠ στα πλεονάσματα, φέτος αλλά και το 2020, μολονότι η ανάπτυξη θα είναι χαμηλότερη από 2,8% που προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός.
Έτσι το πιθανότερο σενάριο είναι στην αυριανή έκθεση της Κομισιόν να διατηρηθεί η αρχική τους εκτίμηση για ανάπτυξη 2,3% το 2020.
Οι θεσμοί προτιμούν να παραμείνουν συντηρητικοί στην παρούσα φάση και, εάν τα πράγματα εξελιχθούν καλύτερα, να αναθεωρήσουν επί τα βελτίω τις προβλέψεις τους αργότερα (π.χ. τον Φεβρουάριο στις χειμερινές προβλέψεις ή τον Μάιο στις εαρινές)».
Υπενθυμίζεται ότι στις καλοκαιρινές προβλέψεις της, τον περασμένο Ιούνιο, η Κομισιόν έκανε λόγο για ανάπτυξη 2,2% τόσο φέτος όσο και το επόμενο έτος.
Την ίδια πρόβλεψη έκανε για το 2020 και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην τελευταία έκθεσή του για την παγκόσμια οικονομία τον περασμένο μήνα.
Ωστόσο, για το 2019 έβαλε χαμηλότερα τον πήχη, στο 2%, ταυτιζόμενο με τον προϋπολογισμό του 2020.              
Εντωμεταξύ ανοικτό είναι το ενδεχόμενο η συζήτηση για την χρήση των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα να πάρει αναβολή για το 2020 και να μην βρεθεί στην «ατζέντα» του Εurogroup της 4ης Δεκεμβρίου.
Το τελευταίο είναι και το πιο πιθανό σενάριο με αποτέλεσμα η Αθήνα να χάνει το πλεονέκτημα της έμμεσης μείωσης των στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα με την αξιοποίηση μέρους αυτών των κερδών για επενδυτικά σχέδια αντί για την αποπληρωμή δημόσιου χρέους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το αρχικό αίτημα της ελληνικής πλευράς προέβλεπε συνυπολογισμό των εσόδων από τα κέρδη του ευρωσυστήματος στο πρωτογενές πλεόνασμα, το οποίο στη συνέχεια τροποποιήθηκε ως εξής: τα κέρδη από τα ANFAs και τα SMPs να μετρούν ως έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ως εκ τούτου να συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα και εμμέσως να το μειώνουν.
Με βάση, βέβαια, τη συμφωνία της 21ης Ιουνίου 2018 του ΣΥΡΙΖΑ, τα λεφτά από τα ANFAs και τα SMPs «μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μειωθούν οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες ή για αναπτυξιακούς σκοπούς», απλά δεν συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα.
Η ελληνική πλευρά δεν πρόκειται να αφήσει το θέμα να περάσει έτσι και μάλιστα τη στιγμή που στην Υπουργική Σύνοδο της ευρωζώνης στις 4 Δεκεμβρίου ούτως ή άλλως θα υπάρξει συζήτηση για την επιστροφή των 730 εκατ. ευρώ από τα κέρδη των ομολόγων στη βάση των συμπερασμάτων από την 4η  έκθεση ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας.
Η έκθεση αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα βρίσκεται μαζί με την επικαιροποιημένη ανάλυση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους (DSA) στο χαρτοφύλακα του κάθε υπουργού Οικονομικών στο στρογγυλό τραπέζι του Eurogroup.        

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης