Μπαίνουν οι Κινέζοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο, οι Ρουμάνοι έχουν στο μικροσκόπιο τους τη Θεσσαλονίκη

Μπαίνουν οι Κινέζοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο, οι Ρουμάνοι έχουν στο μικροσκόπιο τους τη Θεσσαλονίκη
Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics αναμένεται να γίνει η τρίτη σιδηροδρομική εταιρεία που μπορεί να ενεργοποιηθεί στο δίκτυο με την ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης των έξι μηχανοδηγών της
To χρονικό μιας αναμενόμενης εξαγοράς που ετελέσθη τις προηγούμενες ημέρες, προδήλως υποδηλώνει αλλά και σηματοδοτεί την έκρηξη των ανά μεταφορών στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την εξαγορά του 60% της εταιρείας Pearl (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την COSCO εξέλιξη που ανάβει το πράσινο φως για την δια τραίνου αλλά και όχι μόνο, ανάπτυξη των logistics από τον Κινεζικό Κολοσσό με εφαλτήριο το λιμάνι του Πειραιά.
Την ίδια ώρα το ρουμανικών συμφερόντων με ισχυρούς δεσμούς στις ΗΠΑ σχήμα Grampet Group έχει βάλει στο μικροσκόπιο του το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όλα δείχνουν ότι και με την πιθανολογούμενη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ελευσίνας με το Θριάσιο η αναρρίχηση των μεγεθών των εμπορευματικών μεταφορών την προσεχή 5ετία δύναται να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις.
Μετά την ιδιωτική πια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics Goldair (κοινοπραξία της ελληνικής Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων), η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PΕΑRL), πλέον σιδηροδρομικός βραχίονας της Cosco, πολύ σύντομα αναμένεται να γίνει η τρίτη σιδηροδρομική εταιρεία που μπορεί να ενεργοποιηθεί στο δίκτυο με την ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης των έξι μηχανοδηγών της.
Η PEΑRL διαθέτει ισχυρούς δεσμούς με τους κινέζους στον ΟΛΠ καθώς μέχρι σήμερα εκτελεί χρέη μεσάζοντα για την διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων της, συνάπτοντας συνεργασίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και αντίστοιχα σιδηροδρομικά δίκτυα των γειτονικών μας χωρών.
Λίαν προσφάτως στα γραφεία του PIRAEUS CONTAINER TERMINAL, η εξαγορά του 60% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας PEARL από την OCEAN RAIL LOGISTICS η οποία είναι εταιρία που ανήκει 100% στον όμιλο της COSCO Shipping.
Παρόντες στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας, ήταν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνης Γεωργιάδης εκ μέρους της Ελληνικής κυβέρνησης και ο Πρόεδρος του COSCO SHIPPING GROUP Capt. Xu Lirong.
Από πλευράς του COSCO SHIPPING GROUP την συμφωνία υπέγραψε ο κ. Lin Ji, πρόεδρος του ΔΣ της COSCO SHIPPING EUROPE GMBH, ενώ από πλευράς της PEARL, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παναγόπουλος Αντώνιος.
Εκτός από την Cosco, στο πελατολόγιό της ανήκει επίσης και η Transcombi, εταιρεία Logistics. Πέρυσι η PEΑRL διακίνησε 580 block trains (εμπορικά τρένα με containers) ανά κατεύθυνση, ενώ για φέτος ο αντίστοιχος αριθμός προβλέπεται να φτάσει τα 672 block trains ανά κατεύθυνση.
Την ίδια στιγμή, το ρουμανικό ενδιαφέρον για είσοδο στις εμπορευματικές μεταφορές με πύλη αρχικά τη Βόρεια Ελλάδα έχει αναθερμανθεί.
Οι ενδιαφερόμενοι τοποθετούνται στρατηγικά στη Θεσσαλονίκη όχι μόνο εποφθαλμιώντας τα φορτία του ΟΛΘ, αλλά και με την προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Θεσσαλονίκης – Καβάλας -Αλεξανδρούπολης με τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε.
Η ρουμανική κάθοδος στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αν και «πάγωσε» σε σχέση με τις αρχικά δηλωθείσες προθέσεις για έναρξη στο πρώτο τρίμηνο του 2019, για τις συγγενικές Grup Feroviar Roman (GFR) και TEF Logistica Feroviara, κάνει επανεκκίνηση.
Οι δύο εταιρείες βρίσκονται υπό την ομπρέλα του Grampet Group που με δραστηριότητα σε Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία, Αυστρία, Σερβία, Ουκρανία, Μαυροβούνιο, αλλά και Γερμανία, μεταφέρει περί το 20% των εμπορευμάτων που διακινούνται στην Ευρώπη.
Η GFR έχει υποβάλει αίτημα αδειοδότησης στο one-stop-shop για να φέρει δύο μηχανές από τη Ρουμανία.
Επίσης, έχει υποβάλει στη ΡΑΣ φάκελο για Πιστοποιητικό Ασφαλείας, με την εφαρμογή για πρώτη φορά του one stop-shop και σε αυτή τη διαδικασία.
Απομένει η έγκριση από το Υπουργείο Μεταφορών-Υποδομών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς οι μηχανές που θέλει να χρησιμοποιήσει είναι παλαιότερης τεχνολογίας.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και με δεδομένη την γραφειοκρατία σε Αθήνα και Βρυξέλλες, δεν αναμένεται πριν τον Φεβρουάριο 2020 να λάβει άδεια.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα, η Eurocert ολοκλήρωσε την πιστοποίηση δύο σιδηροδρομικών μηχανών Ρουμανικής κατασκευής, σύμφωνα με τους τεχνικούς κανόνες της Ελλάδας.
Ειδικότερα, η πιστοποίηση αφορά στον έλεγχο της τεχνικής συμβατότητας των μηχανών αυτών με το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου να εκτελέσουν δρομολόγια εντός αυτού.
Η ομάδα επιθεώρησης της Ελληνικού Οργανισμού Πιστοποίησης, που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 25 χώρες παγκοσμίως, μετέβη στην Ρουμανία και στην Βουλγαρία για να εκτελέσει τις στατικές και δυναμικές δοκιμές στα οχήματα.
Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση της εκτίμησης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 402/2013 για την είσοδο των νέων αυτών τύπων μηχανών στο Ελληνικό δίκτυο.
Eν τω μεταξύ την είσοδό του σε επτά ακόμη ευρωπαϊκές χώρες εξετάζει ο όμιλος Grampet, στον οποίο ανήκει η Grup Feroviar Roman.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρουμανικά μέσα ενημέρωσης, ο ρουμανικός όμιλος μελετά την είσοδό του σε Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία, Σλοβακία, Τσεχία, Βέλγιο και Ολλανδία.
Αυτή τη στιγμή, η Grampet δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών σε Ελλάδα, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Μολδαβία, Κροατία, Αυστρία και Γερμανία.
Βάσει των τελευταίων οικονομικών στοιχείων, ο όμιλος παρουσίασε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 344 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ απασχολεί 6.340 συνολικά εργαζόμενους.
Σχετικά με την Ελλάδα, η GFR έχει εκδηλώσει αίτημα στην ΡΑΣ για την χρησιμοποίηση δυο μηχανών έλξης από την Ρουμανία.
Ωστόσο, επειδή το συγκεκριμένο τροχαίο υλικό είναι παλαιό, απαιτούνται συγκεκριμένες πιστοποιήσεις και εγκρίσεις από το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και την ΕΕ.
Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία για την μίσθωση 1 ηλεκτράμαξας από την ΓΑΙΑΟΣΕ.
Οι δυο εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.

Χάρης Ντιγριντάκης
Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS