Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Έξυπνα αεροδρόμια: Τάσεις και προκλήσεις

tags :
Έξυπνα αεροδρόμια: Τάσεις και προκλήσεις
Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση διαφόρων σημείων ταλαιπωρίας για τους επιβάτες
Φέτος, τα αεροδρόμια θα ξοδέψουν 11,8 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως σε τεχνολογικές καινοτομίες.
Δηλαδή, 68% περισσότερο από ό, τι πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις που δημοσίευσε αυτό το μήνα η SITA (Société Internationale de Telecommunications Aeronautiques).
Το Skift, ερεύνησε τις τάσεις που οδηγούν στην άνοδο των έξυπνων αεροδρομίων.

Συλλογή δεδομένων
Τα δεδομένα γίνονται όλο και πιο σημαντικά. Όλα όσα συμβαίνουν σε ένα αεροδρόμιο, παράγουν δεδομένα. Οι αερολιμένες μπορούν να αναλύσουν τα δεδομένα αυτά, για να εντοπίσουν ευκαιρίες, ώστε να αποκομίσουν μεγαλύτερα κέρδη.
Ο Πρόεδρος της Emirates Tim Clark, έχει συγκεκριμένες ιδέες για το πώς θα εξελιχθούν τα αεροδρόμια στις επόμενες δεκαετίες. Θα αλλάξουν σχεδόν όλα, λέει.
Ένα αεροδρόμιο τεχνολογίας μπορεί να ωφελήσει μια αεροπορική εταιρεία, δήλωσε. Αυτό θα συμβεί επειδή ο αερομεταφορέας θα είναι σε θέση να αναδιατάξει τους πόρους του σε άλλες υπηρεσίες υψηλότερης αξίας.
Σε ένα βέλτιστο σενάριο σε ένα καλά σχεδιασμένο νέο κόμβο, ο Tim Clark δήλωσε ότι η Emirates υπολόγισε ότι θα μπορούσε να αφαιρέσει μέχρι 2.500 υπαλλήλους ανά βάρδια, μόνο με την αφαίρεση του check-in.



Οι νέες τεχνολογίες αφορμή για μεγαλύτερες δαπάνες των επιβατών στο αεροδρόμιο
Ο ανταγωνισμός για τους ταξιδιώτες που κάνουν υψηλές δαπάνες, είναι ένας ακόμη παράγοντας που τροφοδοτεί την εξάπλωση των έξυπνων αεροδρομίων.
Σήμερα, τα περισσότερα αεροδρόμια βλέπουν τους επιβάτες ως μέσο, δήλωσε ο Sébastien Couturier, επικεφαλής καινοτομίας στο Groupe ADP, που διαχειρίζεται το Charles de Gaulle στο Παρίσι, μαζί με πολλά άλλα αεροδρόμια.
Οι αερολιμένες γνωρίζουν ότι πολλοί επιβάτες έχουν ένα εύρος επιλογών στα αεροδρόμια. Εάν ένας επιβάτης έχει κακή εμπειρία στο αεροδρόμιο που προσγειώνεται θα το θυμάται και την επόμενη φορά θα το αποφύγει, σύμφωνα με τον Sébastien Couturier.

Πιο εύκολες ρυθμίσεις ασφαλείας
Καλά νέα για όσους αγανακτούν με την διαδικασία να αφαιρέσουν τα υγρά ή τους φορητούς υπολογιστές από τις χειραποσκευές τους. Το αεροδρόμιο Heathrow στο Λονδίνο, πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει περίπου 63 εκατομμύρια δολάρια για νέο εξοπλισμό ασφαλείας σε τερματικούς σταθμούς μέχρι το 2022.
Η τεχνολογία, η οποία είναι πιο εξελιγμένη στη σάρωση αποσκευών, μπορεί να δώσει τέλος στην χρονοβόρα διαδικασία ελέγχου.
Οι υπηρεσίες ασφάλειας θα χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη και την αναγνώριση προσώπου. Όπως και τις μηχανές ανάλυσης υποατομικών σωματιδίων, για να μάθουν αν κάποιος καθιστά απειλή, χωρίς να κάνουν σωματικούς ελέγχους, ή ελέγχους αποσκευών.

Τα μικρά αεροδρόμια μπορούν να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις
Η αντίληψη είναι ότι μόνο τα μεγάλα αεροδρόμια μπορούν να υιοθετήσουν “έξυπνες” τεχνολογικές λύσεις, δήλωσε η Christelle Laverriere, ερευνητής αγοράς στο SITA.
“Αλλά βλέπουμε και μικρότερους αερολιμένες να εξομαλύνουν τις διαδικασίες τους με αυτοματοποίηση και καλύτερο λογισμικό.
Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο Carrasco στην Ουρουγουάη έχει πολλά να κερδίσει με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Κατέχει υψηλό ποσοστό διεθνών ταξιδιωτών, των οποίων η διαχείριση μπορεί να επιβραδύνει πολλές διαδικασίες. Φέτος λοιπόν, οι επιβάτες σε όλες τις διεθνείς πτήσεις άρχισαν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν βιομετρική επιβίβαση στις πύλες αναχώρησης με χρήση τεχνολογίας”.



Ανάγκη για ψηφιακό σχεδιασμό
Πολύ συχνά, οι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την κατασκευή εγκαταστάσεων στα αεροδρόμια, δεν λαμβάνουν υπόψη τους θέματα ψηφιακής φύσεως. Μερικές φορές εξοπλίζουν τα κτίρια, χωρίς να έχουν το βλέμμα τους στραμμένο προς ένα ψηφιακό μέλλον.
Για παράδειγμα, οι χώροι στάθμευσης παρουσιάσουν μερικά πιθανά προβλήματα. Εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν η νέα καθημερινότητα σε μερικά χρόνια, πολλά μέρη ίσως χρειαστούν ειδικούς σταθμούς φόρτισης. Ωστόσο, ορισμένα αεροδρόμια δεν έχουν κατασκευαστεί για αυτή την προδιαγραφή.
Μια άλλη τάση για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, είναι η θετική συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών τους. Οι αεροπορικές εταιρείες, οι αρχές που τις εποπτεύουν, οι έμποροι λιανικής πώλησης, μπορεί να έχουν διαφορετικές ανάγκες δεδομένων. Όπως και δικά τους εργαλεία συλλογής δεδομένων.
Εάν οι εταίροι δεν μοιράζονται τα δεδομένα τους με τρόπο που όλοι μπορούν να έχουν πρόσβαση και να τα ερμηνεύσουν, το πλήρες όραμα ενός έξυπνου αεροδρομίου θα παραμείνει μακριά.



Τι ακόμα να περιμένουμε από τα έξυπνα αεροδρόμια
Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση διαφόρων σημείων ταλαιπωρίας για τους επιβάτες. Σήμερα, η εταιρία Airportr στο Λονδίνο, συνεργάζεται με ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να παραλάβει τις αποσκευές από το σπίτι ενός επιβάτη και να τις μεταφέρει κατευθείαν στο αεροδρόμιο για check-in.
Στην Αυστραλία, γίνονται παρόμοιες δράσεις που περιλαμβάνουν και άλλες τοποθεσίες, όπως λιμάνια. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια πρέπει να συγχρονίζουν τα συστήματα επεξεργασίας των αποσκευών τους με τρίτους προμηθευτές.
Η διαδικασία αυτή μπορεί να πάει πολλά βήματα παραπέρα. Κάποια μέρα τα μεγάλα αεροδρόμια θα μπορούσαν να παραδίδουν τις αποσκευές των επιβατών κατευθείαν στο ξενοδοχείο ή στο σπίτι.
Η βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας είναι μια ακόμη έξυπνη λύση. Στη Νέα Ζηλανδία, το αεροδρόμιο του Όκλαντ συνεργάστηκε με αρμόδιες αρχές, προκειμένου να αποκαλύψει στο περίπου το εύρος της κυκλοφορίας μεταξύ της πόλης και του αεροδρομίου.

Βελτιώσεις στην προσβασιμότητα
Τα έξυπνα αεροδρόμια λαμβάνουν υπόψη ότι ορισμένοι επιβάτες μπορεί να έχουν κινητικά προβλήματα και χρειάζονται βοήθεια στην προσβασιμότητα. Η νέα τεχνολογία, μπορεί να δώσει μια λεπτότερη εικόνα των λειτουργιών του αεροδρομίου. Και να αφήσει τους χειριστές να συντονίσουν όλες τις υπηρεσίες, μαζί και αυτές της προσβασιμότητας.
Έτσι, μπορούν να παρέχουν πιο αξιόπιστες υπηρεσίες για τις αναπηρικές καρέκλες και τα μηχανοκίνητα καροτσάκια, για παράδειγμα.
Επίσης, πολλοί ταξιδιώτες με προβλήματα όρασης μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή για κινητά που ονομάζεται Aira. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 48 αεροδρόμια στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία. Η εφαρμογή παρέχει μια ροή βίντεο την στιγμή που περπατάτε που σας καθοδηγεί στο αεροδρόμιο με φωνητικές οδηγίες.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης