Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τη μεγαλύτερη πτώση της δεκαετίας σημείωσε η γερμανική βιομηχανία - Σύννεφα πάνω στο Βερολίνο

tags :
Τη μεγαλύτερη πτώση της δεκαετίας σημείωσε η γερμανική βιομηχανία - Σύννεφα πάνω στο Βερολίνο
Τα τελευταία στοιχεία υποστηρίζουν την άποψή μας ότι η ύφεση είναι ακόμα πιο πιθανή τα επόμενα τρίμηνα, αναφέρει η Capital Economics
Ο ισχυρός, κατά τα άλλα, βιομηχανικός τομέας της Γερμανίας βίωσε τη μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας δεκαετίας, προκαλώντας σοβαρές ανησυχίες στο Βερολίνο.
Η βιομηχανική παραγωγή υποχώρησε κατά 5,3% τον Οκτώβριο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2018, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η επιβράδυνση της γερμανικής βιομηχανίας ενδέχεται να επηρεάσει τη συνολική ανάπτυξη της ευρωζώνης το τέταρτο τρίμηνο.
Σε συνδυασμό με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα που δείχνουν ότι οι βιομηχανικές παραγγελίες μειώθηκαν αισθητά τον Οκτώβριο και οι περισσότεροι κατασκευαστές αναμένουν περαιτέρω συρρίκνωση το Νοέμβριο, τα στοιχεία δείχνουν ότι η διετή κάμψη της γερμανικής μεταποιητικής βιομηχανίας δεν είναι κοντά στο τέλος.
"Μακριά από τον πυθμένα, η βιομηχανική ύφεση της Γερμανίας μπορεί να χειροτερεύει", δήλωσε ο Andrew Kenningham της Capital Economics.
"Τα τελευταία στοιχεία υποστηρίζουν την άποψή μας ότι η ύφεση είναι ακόμα πιο πιθανή τα επόμενα τρίμηνα."
Η οικονομία που επικεντρώνεται στις εξαγωγές της Γερμανίας έχει πληγεί από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, την αβεβαιότητα σχετικά με το Brexit και την απότομη μείωση της παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία διαταράχθηκε από νέους κανόνες εκπομπών και τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
Η μηνιαία πτώση του γερμανικού κύκλου εργασιών κατά 1,7% τον Οκτώβριο ήταν συγκεντρωμένη στην παραγωγή κεφαλαιουχικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων, κτιρίων, οχημάτων, μηχανημάτων και εξοπλισμού, τα οποία υποχώρησαν κατά 4,4%.
Η παραγωγή ενδιάμεσων αγαθών και καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απασχολεί άμεσα 830.000 άτομα και υποστηρίζει άλλα 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, βρίσκεται προ των πυλών μιας καταιγίδας.
Η παραγωγή οχημάτων στη χώρα υποχώρησε 5,6% από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση στο 14,4% σε ετήσια βάση.
Τις τελευταίες εβδομάδες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την Daimler και την Audi έως τους προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Continental και της Bosch, ανακοίνωσαν ότι περίπου 50.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν ή κινδυνεύουν να χαθούν, καθώς οι παραδοσιακές επιχειρήσεις τους γίνονται λιγότερο κερδοφόρες.
Σύμφωνα με τον Carsten Brzeski, οικονομολόγο της ING, "οι προσδοκίες παραγωγής δείχνουν πολύ προσωρινά σημάδια σταθεροποίησης σε χαμηλά επίπεδα, αλλά τα βιβλία παραγγελιών εξακολουθούν να συρρικνώνονται και τα αποθέματα παραμένουν υψηλά".
Η γερμανική οικονομία αυξήθηκε κατά 0,1% κατά τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο, αποφεύγοντας την ύφεση καθώς οι υψηλότερες δαπάνες νοικοκυριών και η ανάκαμψη των εξαγωγών συνέβαλαν στην αντιστάθμιση της μείωσης της βιομηχανικής παραγωγής.
Υπάρχουν όμως φόβοι ότι η κρίση στον μεταποιητικό τομέα θα μεταφερθεί στη βιομηχανία υπηρεσιών και θα πλήξει τόσο την αγορά εργασίας όσο και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Και η κυβέρνηση του Βερολίνου δέχεται ισχυρές πιέσεις για να παρεκκλίνει της δέσμευσής της για έναν ισορροπημένο προϋπολογισμό και να δαπανήσει περισσότερα χρήματα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης