Μύθος ο ερχομός κινεζικών εταιρειών για την εκτέλεση των έργων στον ΟΛΠ

Μύθος ο ερχομός κινεζικών εταιρειών για την εκτέλεση των έργων στον ΟΛΠ
Σύμφωνα με πληροφορίες η προοπτική να έρθουν κινέζικες εταιρείες του κατασκευαστικού τομέα, έρχεται σε αντίθεση με βάση τη συμφωνία παραχώρησης
Τέλος στις φημολογίες  που κυκλοφορούσαν  τις τελευταίες  ημέρες και ήθελαν  το νέο   «αφεντικό» του ΟΛΠ Γιου Ζενγκ Γκανγκ να επιδιώκει  να φέρει εταιρείες από την Κίνα για την εκτέλεση των έργων  συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ την επόμενη  τριετία.
Αξιόπιστη πηγή λέει στο bankingnews ότι τα σενάρια  που είδαν το φως της  δημοσιότητας  δεν έχουν  καμία σχέση με την πραγματικότητα και τα χαρακτήρισε ως  σενάρια  επιστημονικής φαντασίας.
Σύμφωνα  με πληροφορίες  η προοπτική να έρθουν  κινέζικες εταιρείες  του κατασκευαστικού τομέα,  έρχεται σε αντίθεση με βάση τη συμφωνία παραχώρησης ενώ  να σημειωθεί πρέπει να πληρούν τις εταιρικές  προϋποθέσεις  της  Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ίδια  πηγή  καθησυχάζει τους  εγχώριους  κατασκευαστικούς ομίλους  που αναζητούν να αναλάβουν  τα έργα στο λιμάνι  του Πειραιά.
Μετά  την έγκριση του «κουτσουρεμένου» master plan από την ΕΣΑΛ , η διοίκηση αναμένει τις αδειοδοτήσεις των  έργων από το υπουργείο  Περιβάλλοντος  το οποίο πρέπει να  εκδώσει τις  άδειες ανά  έργο για να γίνει  η προκήρυξή τους.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει σε εκκρεμότητα   την  σύναψη σύμβασης  με την εταιρεία  ΤΕΚΑΛ ΑΕ που έχει αναδειχθεί  μειοδότης  για την εκτέλεση έργων της κρουαζιέρας,  από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η κατοχύρωση του έργου έγινε με βάση το καλύτερο   προσφερόμενο  τίμημα που  προσέφερε η εταιρεία.
Η εκκίνηση του έργου απαιτεί  την υπογραφή σύμβασης  μεταξύ  των δύο πλευρών,  η οποία  όμως μέχρι σήμερα  δεν  έχει  γίνει.
Στέλεχος  της εταιρείας «ΤΕΚΑΛ Α.Ε»  θεωρεί ότι η  καθυστέρηση  υπογραφής  της σύμβασης  μπορεί  να θέσει  σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση του έργου από  ευρωπαϊκά  κονδύλια που στη συγκεκριμένη  περίπτωση  ανέρχεται στο 90% και  αποτιμάται στα 95 εκατ.  ευρώ όταν  η συνολική αξία του έργου διαμορφώνεται σε 103  εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εκσκαφή και διαμόρφωση  της βάσης έδρασης των κρηπιδότοιχων, έργα  υφάλων και εξάλων επιχώσεων  για τη  διαμόρφωση  της χερσαίας ζώνης  και την κατασκευή ανωδομών ινοπλισμένα  δάπεδα βαρέως τύπου  από σκυρόδεμα. 
Στο ενδεχόμενο  η διοίκηση  του ΟΛΠ  να  επαναπροκυρήξει το έργο  της κρουαζιέρας  δεν αποκλείεται  να χαθούν  τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ  και  να χρηματοδοτηθεί  από τα  ταμεία  του ΟΛΠ.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS