Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

GD INFRASTRUTTURE: Θα προσφύγουμε στην ΕΕ για το Πάτρα - Πύργος - Μας καθυστερούν τα χρήματα

tags :
GD INFRASTRUTTURE: Θα προσφύγουμε στην ΕΕ για το Πάτρα - Πύργος - Μας καθυστερούν τα χρήματα
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το το κομμάτι Πατρών-Πύργου ήταν στην Ολυμπία Οδό, αλλά αφαιρέθηκε προ εξαετίας κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης
Tην πρόθεση του να μην εγκαταλείψει το έργο του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος σε περίπτωση που το Υπουργείο προχωρήσει στην επανένταξη του στην Ολυμπία Οδό, δηλώνει ο επικεφαλής του κατασκευαστικού Ομίλου GD INFRASTRUTTURE SRL που συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρ. Εμφιετζόγλου, στην Ελλάδα, Λευτέρης Τριβουλίδης.
Ο επικεφαλής του ιταλικού Ομίλου ο οποίος έχει αναλάβει δύο εργολαβίες στο Πάτρα - Πύργος, δήλωσε ότι στην περίπτωση που το Υπουργείο Υποδομών επιλέξει αυτή την οδό, θα προσφύγουν στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές, προκειμένου να δικαιωθούν.
Σύμφωνα με τον ίδιο η τροποποίηση της σύμβασης του οδικού άξονα (ο οποίος έχει σπάσει σε 8 εργολαβίες) θα προκαλέσει καθυστέρηση 18 επιπλέον μηνών (καθώς απαιτούνται εκ νέου μια σειρά νέων διαδικασιών και εγκρίσεων), με τις διαδικασίες έναρξης του έργου να τοποθετούνται στα μέσα στο 2021, ενώ οι αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλλει το Υπουργείο Υποδομών θα είναι υψηλές.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το το κομμάτι Πατρών-Πύργου ήταν στην Ολυμπία Οδό, αλλά αφαιρέθηκε προ εξαετίας κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Υπουργός Υποδομών Αχιλ. Καραμανλής έχει ήδη συμφωνήσει ήδη με τους μετόχους της  εταιρείας παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού για την ανάθεση του οδικού άξονα.
Μάλιστα ετοιμάζεται να καταθέσει πρόταση προς την Επ. Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για την αλλαγή του σχεδιασμού του έργου, καθώς από αμιγώς δημόσιο έργο, κόστους της τάξεως των 255 εκατ. ευρώ θα πρέπει να μετατραπεί σε συγχρηματοδοτούμενο με παραχώρηση εκμετάλλευσης.
Αναφορικά δε με το κόστος του έργου, όπως ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, γίνονται διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, ώστε το τίμημα να μην είναι πολύ πάνω από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου.

«Δεν έχουμε πάρει ακόμη τα λεφτά μας»

Οπως ανέφερε ο κ. Τριβουλίδης, «παρά το γεγονός ότι η GD INFRASTRUTTURE SRL έχει ξεκινήσει τις εργασίες στις δύο εργολαβίες του Πάτρα - Πύργος το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παντελώς παράνομα και αντισυμβατικά και χωρίς απολύτως καμία αιτιολόγηση, αρνείται μέχρι σήμερα να μας καταβάλει τη νόμιμη και συμβατική αμοιβή μας, τόσο για την προβλεπόμενη από τη σύμβαση και τον νόμο πρώτη προκαταβολή του έργου, όσο και για τις μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες και πιστοποιηθείσες εργασίες, δυσκολεύοντας με τον τρόπο αυτό την εξέλιξη του έργου αλλά και επιβαρύνοντας ταυτόχρονα το Δημόσιο ασκόπως με τόκους υπερημερίας και αποζημιώσεις».
Μάλιστα, όπως είπε η εταιρεία κατάθεσε τρεις αιτήσεις διαταγών πληρωμής ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες ζητά την καταβολή οφειλής από το Υπουργείο Υποδομών ήτοι 1,6 εκατ. ευρώ.
Αντ αυτού το Υπουργείο απάντησε με ανάκληση της πρώτης απόφασης για εντολή πληρωμής εγκεκριμένης πίστωσης.
Αναφορικά με το ποια είναι η εταιρεία ο κ.Τριβουλίδης είπε ότι η μητρική εταιρεία holding ονομάζεται GIΤO, με έδρα την Ελβετία και πρόκειται για κατασκευαστική εταιρεία. Η GD Infrastrutture δημιουργήθηκε το 2013 με απόσχιση κλάδου από ομώνυμη κατασκευαστική εταιρεία με έδρα τη Νιγηρία και προικίστηκε με 500 εκατ.ευρώ σε εκτελεσμένα έργα, ενώ απέκτησε πτυχίο 7ης τάξης από το Ιταλικό Δημόσιο.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου εξαπέλυσε σκληρή επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Η επίθεση είχε να κάνει με το Πάτρα – Πύργος και αποτελούσε απάντηση στα όσα είπε ο Υπουργός στη Βουλή, για «Καλογρίτσες της Δεξιάς».

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης