Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ανδρέας Ταπραντζής (Διευθύνων Σύμβουλος AVIS): Το 2019 επενδύσαμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ

tags :
Ανδρέας Ταπραντζής (Διευθύνων Σύμβουλος AVIS): Το 2019 επενδύσαμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVIS παρέμεινε στις επάλξεις και με τη νέα μετοχική σύνθεση της εταιρείας, έχοντας ως διαβατήριο τα μεγέθη της AVIS που βαίνουν συνεχώς αυξανόμενα στην Ελλάδα
«Στην Ευρώπη 7 στους 10 μισθώνουν αυτοκίνητα, ενώ στη χώρα μας 7 στους 10 τα αγοράζουν. Η τάση αυτή αρχίζει να αλλάζει», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVIS, Δρ. Ανδρέας Ταπραντζής σε συνέντευξη του στο tourismtoday.
Προσωπικότητα που εδώ και αρκετά έτη τροχοδρομεί στις ράγες του ορθολογικού management με ιδιαίτερες επιτυχίες στο ενεργητικό του. Με παρακαταθήκη τις εξαιρετικές σπουδές του και τη θητεία του σε θέσεις αιχμής, βελτιστοποίησε τα μεγέθη όλων των εταιρειών που διατέλεσε επικεφαλής
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVIS Δρ. Ανδρέας Ταπραντζής παρέμεινε στις επάλξεις και με τη νέα μετοχική σύνθεση της εταιρείας, έχοντας ως διαβατήριο τα μεγέθη της AVIS που βαίνουν συνεχώς αυξανόμενα στην Ελλάδα.
Στην συνέντευξη του στο tourismtoday αποκαλύπτει μεταξύ άλλων τα νέα προϊόντα της AVIS επιδαψιλεύοντας τα πλεονεκτήματα του leasing αυτοκινήτων και για τον ιδιώτη.

Ποιες οι εκτιμήσεις σας για τον κλάδο τόσο για το 2019, όσο και για το 2020. Τόσο στο κομμάτι του leasing όσο και στο rent a car ;
H πορεία του κλάδου μας εξαρτάται κυρίως από την εξέλιξη δύο βασικών μακροοικονομικών μεγεθών, του ΑΕΠ και αριθμού διεθνών αφίξεων τουριστών. Και τα δύο μεγέθη κινήθηκαν ανοδικά το 2019.
Εκτιμώ ότι η ίδια τάση θα συνεχιστεί και το 2020, η οποία σε συνδυασμό με την ισχυρή άνοδο του δείκτη εμπιστοσύνης και των νέων φορολογικών μέτρων, θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για την αγορά του leasing.
Ανοδικά θα κινηθεί και ο τουρισμός, δεδομένου ότι τακτοποιούνται μια σειρά από εξελίξεις, όπως το hard Brexit και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας, που συντηρούσαν ένα υψηλό volatility στην παγκόσμια οικονομία.
Επιπλέον, παρά την ευρύτερη ανησυχία, θεωρώ ότι θα επικρατήσουν ψύχραιμες επιλογές και στα γεωπολιτικά θέματα που αφορούν στη χώρα μας. Συνεπώς, το 2020 θα κλείσει θετικά και για τον τουρισμό μας.
Στο πλαίσιο αυτό, η Avis συνεχίζει τις ιστορικά υψηλές επιδόσεις της και στους δύο τομείς δράσεις της. Πέρυσι ξεπεράσαμε τις 11.000 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Ταυτόχρονα το 2019 επενδύσαμε άνω των 200 εκατ. ευρώ και ενισχύοντας περαιτέρω την ηγετική μας θέση στην αγορά μισθώσεων αυτοκινήτων.
Το ίδιο δυναμικά θα κινηθούμε και το 2020. Επιπλέον, τη νέα χρονιά θα ενισχύσουμε περαιτέρω το άνοιγμά μας στους ιδιώτες, τους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, που αναμένεται να αυξήσουν το μερίδιο τους στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Σημειώνω, ότι τα περιθώρια ανάπτυξης του leasing στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλα, δεδομένου ότι στην Ευρώπη 7 στους 10 μισθώνουν αυτοκίνητα, ενώ στη χώρα μας 7 στους 10 τα αγοράζουν. Η τάση αυτή αρχίζει να αλλάζει.
Επίσης, η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι σχεδόν 15 χρόνια και των light επαγγελματικών οχημάτων πλησιάζει τα 19 έτη. Σε ένα κλίμα ευρύτερης αισιοδοξίας για την πορεία της οικονομίας μας, πιστεύω ότι πολλοί θα είναι αυτοί που θα προχωρήσουν σε νέες μισθώσεις την χρονιά που μας έρχεται.
Τέλος, εφόσον ξεκινήσουν άμεσα τα προγράμματα δημιουργία σταθμών φόρτισης, αναμένουμε σημαντική εισροή και στις ταξινομήσεις καθαρών αυτοκινήτων (ηλεκτρικών και plug in hybrid).

Ποια είναι τα νέα προϊόντα που ετοιμάζει ο όμιλος σας για τη νέα χρονιά ;
Η εταιρία μας έχει πάντα προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του πελάτη .Στα πλαίσια αυτής της φιλοσοφίας στο 2020 θα δημιουργήσουμε ένα νέο προϊόν που θα έχει σκοπό να μεγιστοποιήσει την εμπειρία του πελάτη στην επαφή του με την εταιρία μας μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο ανταπόκρισης και προσφέροντας του την μοναδική εμπειρία συμμετοχής του στο customer journey.
Παράλληλα στα πλαίσια της βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη δημιουργήσαμε το unique customer approach. Ο Πελάτης μας έχει την δυνατότητα να μισθώσει από 1 ημέρα έως 10 χρόνια απολαμβάνοντας τα προνόμια και όλες τις υπηρεσίες που προφέρει η AVIS.
Επιπλέον, θα ξεκινήσουμε άμεσα να προσφέρουμε τις σύγχρονες υπηρεσίες car sharing, καταρχήν στην Αθήνα και μετά στη Θεσσαλονίκη.

Κάθε πόσα έτη αλλάζει ο στόλος σας. Πόσα brands έχει ο όμιλος ;
Ο στόλος μας, που σήμερα ξεπερνά τα 36.000 αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αλλάζει στο σύνολό του περίπου κάθε 4 χρόνια. Μόνο στο leasing έχουμε περισσότερους από 10,000 πελάτες-εταιρείες, ενώ διαχειριζόμαστε 3 σημαντικά brands: Avis, Budget και Payless.

Πέρα από νομικά πρόσωπα και τα φυσικά μπορούν να προχωρήσουν σε leasing αυτοκινήτων ; Ποια είναι τα φορολογικά κίνητρα που δίνει η πολιτεία για το leasing ;
Πλην των εταιρειών (AE.Ε.Π.Ε,ΑΒΕΕ,ΟΕ,ΙΚΕ,ΕΕ,) μπορούν να προχωρήσουν σε leasing φυσικά πρόσωπα και ελεύθεροι επαγγελματίες.
Στα ΙΧ αυτοκίνητα το μηνιαίο μίσθωμα αναγνωρίζεται ως λειτουργική δαπάνη και εκπίπτει 100% από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, ενώ στα επαγγελματικά έως 3,5 τόνους συμψηφίζεται και το ΦΠΑ.
Πρόσφατα ψηφίστηκε νέο φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο βελτίωσε τον φόρο που πλήρωναν τα εταιρικά στελέχη για την χρήση των αυτοκινήτων που τους παρείχε ο εργοδότης τους.
Μάλιστα στην περίπτωση που το εταιρικό στέλεχος επιλέξει (καθαρό) αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρου κάτω των 40.000 και εκπομπή ρύπων κάτω των 50 CO2, το στέλεχος απαλλάσσεται πλήρως από τον φόρο εισοδήματος, ενώ και η Εταιρία του θα μπορεί να εκπέσει ποσοστό 30% επιπλέον από το μηνιαίο μίσθωμα.

Ποια είναι τα προβλήματα του κλάδου ; Τι γίνεται με τις παράνομες εταιρείες ;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εταιρίες leasing είναι οι κλοπές των αυτοκινήτων που τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί. Στο Rent-a-Car πρόβλημα αποτελούν οι εταιρίες που λειτουργούν πειρατικά και παράνομα, αποφεύγοντας την καταβολή ΦΠΑ και φόρων. Σήμερα υπολογίζεται ότι στον συγκεκριμένο κλάδο δραστηριοποιούνται πάνω από 2.500 εταιρίες.
Για το car sharing και την ηλεκτροκίνηση πρόβλημα αποτελούν η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο των μεγάλων πόλεων και φυσικά η απουσία υποδομών φόρτισης στα αστικά κέντρα και τις εθνικές οδούς.

Χάρης Ντιγριντάκης
Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης