Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Τα πέντε εμπόδια για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ – Ανησυχία στην κυβέρνηση

Τα πέντε εμπόδια για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ – Ανησυχία στην κυβέρνηση
Οι εκκρεμότητες ανακόπτουν τη δυναμική της εμβληματικότερης ιδιωτικοποίησης εντός του 2020
Αντιμέτωπη με πέντε «αγκάθια» βρίσκεται η κυβέρνηση σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, την ώρα μάλιστα που προσελκύσει διεθνείς παίκτες για την πώληση ενεργειακών assets.
Οι εκκρεμότητες, που παραμένουν ακόμη ανοιχτές στο δρόμο για την αποκρατικοποίηση του ομίλου ανακόπτουν τη δυναμική της εμβληματικότερης ιδιωτικοποίησης εντός του 2020, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του η εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ».
 
Δικαστική διαμάχη

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το σοβαρότερο πρόβλημα ενδέχεται να προκληθεί από τη δικαστική διαμάχη με τη λιπασματοβιομηχανία ELFE.
Η ΔΕΠΑ άσκησε έφεση σε πρωτόδικη απόφαση η οποία είχε περιορίσει κατά 63 εκατ. ευρώ τις δυσθεώρητες οφειλές της ELFE θεωρώντας ότι, ο τρόπος τιμολόγησης του φυσικού αερίου γίνεται με καταχρηστικό τρόπο.
Η απόφαση,  εάν δεν ανατραπεί στο Εφετείο, ενδέχεται να οδηγήσει και άλλους πελάτες της ΔΕΠΑ να εγείρουν ανάλογες απαιτήσεις, κάτι που καλλιεργεί κλίμα αβεβαιότητας στους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
 
Νομικές εμπλοκές

Φόβους για νομικές εμπλοκές εγείρουν παράγοντες της αγοράς και για την απόφαση της κυβέρνησης να στηρίξει τη συμμετοχή με 20% της ΔΕΠΑ στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade (που συστάθηκε από τον όμιλο Κοπελούζου), εταιρεία που προωθεί την κατασκευή υπεράκτιας πλωτής μονάδας παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού στην Αλεξανδρούπολη. Η εν λόγω  επιλογή έγινε μάλιστα στο παρά πέντε της έναρξης των διαγωνιστικών διαδικασιών, όπως καταγγέλλουν παράγοντες της αγοράς δεσμεύοντας έτσι και τον επενδυτή για την επόμενη μέρα με δεδομένο ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο market test βάσει του οποίου θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το έργο.
 
Τριχοτόμηση

Σύμφωνα με το «ΒΗΜΑ», ερωτηματικά προκαλεί η επιλογή της κυβέρνησης στο σχέδιο τριχοτόμησης της ΔΕΠΑ (σε Εμπορία, Υποδομές και Διεθνή Έργα) να εντάξει τη διαχείριση μίας υποδομής, όπως είναι το FSRU Αλεξανδρούπολης στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και όχι στη ΔΕΠΑ Υποδομών, που ενδέχεται να προκαλέσει εμπλοκές λόγω του ευρωπαϊκού ρυθμιστικού πλαισίου σε σχέση με τον διαχωρισμό των υποδομών φυσικού αερίου και της προμήθειας  - εμπορίας.
 
Το δικαίωμα προαίρεσης

Το τέταρτο εμπόδιο αφορά στο δικαίωμα προαίρεσης που έχει η ΔΕΗ από τα ο 2002 για το 30% της ΔΕΠΑ στην περίπτωση που η εταιρεία πουληθεί.
Στην προηγούμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του ομίλου υπήρξε συμφωνία με ισχύ έως το 2014 αποζημίωσης της ΔΕΗ για την option με περίπου 33 εκατ. ευρώ.
 
Οι ρήτρες με Gazprom και Botas

Σε «βαρίδι» κινδυνεύουν να αναδειχθούν και οι περίφημες ρήτρες «take or pay»  (υποχρεωτικής αγοράς ανεξαρτήτως παραλαβής) στα συμβόλαια της χονδρεμπορικής.
Για αυτό η Διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για τη δραστική μείωση των «πέναλτι» που απορρέουν από την ενεργοποίησή τους στις συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου κυρίως με τη Gazprom και την τουρκική BOTAS.
 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης