Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το μοντέλο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανακοινώνει στις 8/2 ο Μητσοτάκης

tags :
Το μοντέλο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανακοινώνει στις 8/2 ο Μητσοτάκης
Το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ
Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αναμένεται να ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Κρήτη που θα βρεθεί το Σάββατο 8/2 για την τελετή έναρξης των εργασιών του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. 
Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, η κάθοδος του Πρωθυπουργού θα σηματοδοτήσει εξελίξεις τόσο για τον ΒΟΑΚ, όσο και για όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης.
Όπως τόνισε ο κ. Αρναουτάκης «αν τρέξουν οι διαδικασίες μπορεί ο ΒΟΑΚ να ξεκινήσει εντός του 2021". Και συμπλήρωσε "Περιμένουμε τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν από το 2023, εκτός αν ολοκληρωθούν και εγκριθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες τον Ιούνιο του 2021 κάτι που θα σημαίνει πως το έργο μπορεί να ξεκινήσει το 2021".
Να σημειωθεί ότι το μόνο σίγουρο που θα πρέπει να θεωρείται είναι η τοποθέτηση διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις που έχουν σημειωθεί σε τοπικό επίπεδο.
Υπενθυμίζεται ότι για τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης: το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας.
Το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
Συνολικά με την μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες χαράξεις στα τμήματα Καλάμι-Καλύβες, Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, περιοχή Σισών, Αγία Πελαγία-Παλαιόκαστρο και Ταρμαράς-Σεληνάρι.
Σε όλο το μήκος του δρόμου θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου.
Επίσης, θα υπάρχει κεντρικό προστατευτικό στηθαίο. Με βάση τη μελέτη, θα κατασκευασθούν και 51 ανισόπεδοι κόμβοι όπου θα υπάρχει φωτισμός.
Με βάση τη μελέτη, προκύπτουν χαμηλό κόστος κατασκευής, μικρές απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από αρχαιολογικούς χώρους και δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών.
Σημειώνεται ότι οι πέντε κοινοπραξίες που ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη των δύο έργων και πληρούν τις προϋποθέσεις είναι οι εξής:

Σύμβαση παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• ΑΒΑΞ
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Vinci

Σύμβαση παραχώρησης Χερσόνησος – Νεάπολη

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• Κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Margeurite
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Shikun Binui

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης