Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ανακατατάξεις στην αγορά αναψυκτικών προκαλεί η εξαγορά της ΚΛΙΑΦΑ από την Όλυμπος

tags :
Ανακατατάξεις στην αγορά αναψυκτικών προκαλεί η εξαγορά της ΚΛΙΑΦΑ από την Όλυμπος
Τα τελευταία χρόνια οι εγχώριες επιχειρήσεις έχουν ενισχύσει τα μερίδιά τους, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές (Coca Cola και Pepsico)
Ανακατάξεις στην αγορά αναψυκτικών προκαλεί η απόφαση της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η οποία ελέγχει μεταξύ άλλων τα σήματα Όλυμπος και Ροδόπη, να εισέλθει στον τομέα των αναψυκτικών, με την εξαγορά της ΚΛΙΑΦΑ.
Ήδη οι απώλειες που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά αναψυκτικών, ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, καθώς αποδείχτηκε ότι ήταν ένα προϊόν που έκοψαν εύκολα οι Έλληνες λόγω κρίσης και μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και λόγω της υιοθέτησης πιο υγιεινών διατροφικών προτύπων.
Τα τελευταία χρόνια οι εγχώριες επιχειρήσεις έχουν ενισχύσει τα μερίδιά τους, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές (Coca Cola και Pepsico), ενώ παρατηρείται και η είσοδος παικτών από άλλους κλάδους (όπως για παράδειγμα η ΒΙΚΟΣ, η οποία μέχρι πρώτινος είχε κύρια δραστηριότητα την εμφιάλωση μεταλλικού νερού).
Αντιθέτως, παρατηρείται κάμψη των μεριδίων των δύο πολυεθνικών Coca-Cola και Pepsico, με την πρώτη να διατηρεί ακόμα με διαφορά την πρώτη θέση, έχοντας όμως υποστεί απώλειες, ενώ η δεύτερη έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση, με μονοψήφιο ποσοστό. Πλέον, οι δύο εταιρείες κατέχουν αθροιστικά περίπου το 70%-75% της αγοράς, έναντι 85% πριν την εκδήλωση της ύφεσης.
Η είσοδος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η οποία το 2018 εμφάνισε 339,4 εκατ ευρώ τζίρο και κέρδη προ φόρων 28,4 εκατ ευρώ, εκτιμάται ότι θα αλλάξει την εικόνα της αγοράς των αναψυκτικών, καθώς πλέον εισέρχεται ένας ισχυρός παίκτης.

Ποια είναι η ΚΛΙΑΦΑ

Η ΚΛΙΑΦΑ ιδρύθηκε το 1926 από τον Θεόδωρο Κλιάφα με αρχικό αντικείμενο τους ψυκτικούς θαλάμους και την παραγωγή πάγου. Ένα χρόνο αργότερα, το 1927, το μεράκι του ιδρυτή της για τα αναψυκτικά τον οδήγησαν στην εγκατάσταση μιας μικρής μονάδας εμφιάλωσης αναψυκτικών, που είχε τη δυνατότητα να παράγει 120 φιάλες την ώρα.
Η καλή ποιότητα αρχικά της γκαζόζας και στη συνέχεια της λεμονάδας και πορτοκαλάδας εκτιμήθηκε από το καταναλωτικό κοινό και πολύ γρήγορα τα αναψυκτικά ΚΛΙΑΦΑ κυριάρχησαν στην τοπική αγορά (υποσκελίζοντας πολλά τοπικά εργαστήρια παραγωγής αεριούχων ποτών).
Πρωτοπόρος ο ιδρυτής της εισάγει το 1933 στην Ελλάδα το πώμα crown (μεταλλικό πώμα) και το 1945 ανανεώνει το μηχανολογικό εξοπλισμό του εργοστασίου. Το 1961, υπό την διεύθυνση του Κώστα Κλιάφα, οι εγκαταστάσεις της εταιρίας εκσυγχρονίζονται και παράλληλα με τα ήδη δημοφιλή προϊόντα παράγονται σε μικρές γυάλινες φιάλες βυσσινάδα και σόδα.
Το 1970 το εργοστάσιο μεταφέρεται σε νέο ιδιόκτητο χώρο 35 στρεμμάτων επί της οδού Τρικάλων - Λαρίσης όπου εξοπλίζεται με μηχανήματα νέας τεχνολογίας.
Η δεκαετία του 1990 βρίσκει την εταιρεία ΚΛΙΑΦΑ ανανεωμένη. Εγκατεστημένη σε έναν άνετο χώρο 40 στρεμμάτων με νέους αποθηκευτικούς χώρους, υπό τη διεύθυνση του Θοδωρή και του Γιάννη Κλιάφα, παρακολουθεί τις νέες εξελίξεις στοχεύοντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση των αναγκών του καταναλωτή. Ανανεώνει τον μηχανολογικό της εξοπλισμό, υιοθετεί νέες συσκευασίες (330cc can, 500cc pet, 250cc & 330 cc σε φιάλη μη επιστρεφόμενη) και προσθέτει στην αλυσίδα των προϊόντων της μια σειρά από νέα προϊόντα (Smile, 100% φυσικό χυμό πορτοκάλι, νέκταρ ροδάκινο και νέκταρ πορτοκάλι-βερίκοκο-μήλο).

Oι παίκτες της αγοράς

Leader του κλάδου αναψυκτικών παραμένει η Coca Cola, με την ανάπτυξη στα ανθρακούχα αναψυκτικά να προέρχεται κυρίως από την Coca - Cola Zero.
Ισχυρό πλήγμα έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια η Pepsico, τα μερίδια αγοράς της οποίας έχουν πλέον υποχωρήσει σε μονοψήφια νούμερα, αναγκάζοντας την να κλείσει το εργοστάσιο της στα Οινόφυτα και να μεταφέρει την παραγωγή της στη Ρουμανία.
Αξιόλογη και συνεχώς ανοδική πορεία συνεχίζουν να καταγράφουν οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών όπως η Green Cola, η Λουξ, ο Βίκος αλλά και η ΕΨΑ.
Η Green Cola έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς της στην ελληνική αγορά, ενώ αξιοσημείωτη είναι η πορεία της και στο εξωτερικό.
Η εταιρεία διατηρεί σταθερά τη δεύτερη θέση στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola καταγράφοντας υψηλό μερίδιο αγοράς , ενώ είναι πρώτη σε προτιμήσεις στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια με ποσοστό που ξεπερνά το 70%.
H εταιρεία έχει σήμερα παρουσία σε 25 αγορές με εξαγωγές που πραγματοποιούνται σε αυτές καθώς και παρουσία σε 10 αγορές με τοπική παραγωγή, μέσω συνεργασίας με εμφιαλωτές.
Η Green Cola έχει καταφέρει μέσα στην τελευταία 10ετία να διπλασιάσει τον τζίρο.
Σημαντική είναι η παρουσία της πατρινής εταιρείας ΛΟΥΞ στην ελληνική αγορά καθώς την τελευταία 10ετία έχει καταφέρει όχι μόνο έχει επιτύχει να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας της, αλλά και να τις αυξήσει κατά 102.
Εκτός συνόρων, η Λουξ έχει αναπτύξει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, επιτυγχάνοντας πωλήσεις σε 25 χώρες διεθνώς, από την Αμερική έως την Αυστραλία, με τις εξαγωγές να αυξάνονται διαρκώς, ξεπερνώντας το 5% του όγκου πωλήσεων.
Αξιοσημείωτη είναι και η πορεία της Βίκος στον κλάδο των αναψυκτικών, στον οποίο εισήλθε μόλις το 2015.
Η Βίκος από το 1990 έως σήμερα έχει επενδύσει συνολικά κεφάλαια ύψους 110 εκατ. ευρώ στα εργοστάσια εμφιάλωσης νερών, αναψυκτικών και πλαστικών φιαλών και πωμάτων που διαθέτει. Μόνο την τελευταία διετία πραγματοποιεί επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ, σε νέο τεχνικό και μηχανολογικό εξοπλισμό, καθώς και σε κτιριακές εγκαταστάσεις.
Τέλος, αισθητή έχει κάνει την παρουσία της ελληνική αγορά και η ΕΨΑ, η οποία στοχεύει σε αύξηση των σημείων πώλησης λιανικής.
Όσον αφορά την εξαγωγική της δραστηριότητα, ήδη τα πρoϊόντα ΕΨΑ ταξιδεύουν σε 25 αγορές, με το 10% του τζίρου της να πραγματοποιείται εκεί.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης