Fitch: Ο κορωνοϊός προστίθεται στα δεινά των αυτοκινητοβιομηχανιών

Fitch: Ο κορωνοϊός προστίθεται στα δεινά των αυτοκινητοβιομηχανιών
Ο αντίκτυπος μπορεί να περιοριστεί μόνο εφόσον η επιδημία του Covid-19 αποδειχθεί βραχύβια και η επιρροή της διατηρηθεί για ελάχιστους μήνες μόνο, ώστε οι πωλήσεις και τα κέρδη να επανέλθουν στα προσδοκώμενα, ή κοντά σε αυτά επίπεδα
Η επιδημία του νέου κορωνοϊού είναι πιθανό να οδηγήσει σε χαμηλότερες πωλήσεις οχημάτων εντός Κίνας και σε διακοπές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που θα προσθέσουν στις προκλήσεις που έχουν μπροστά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2020, όπως υποστηρίζει ο οίκος αξιολόγησης Fitch.
Ο αντίκτυπος μπορεί να περιοριστεί μόνο εφόσον η επιδημία του Covid-19 αποδειχθεί βραχύβια και η επιρροή της διατηρηθεί για ελάχιστους μήνες μόνο, ώστε οι πωλήσεις και τα κέρδη να επανέλθουν στα προσδοκώμενα, ή κοντά σε αυτά επίπεδα.
Η μεγαλύτερη επίπτωση στον τομέα είναι πιθανό να προέλθει από τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της επιδημίας.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για νέα οχήματα (περίπου το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων).
Οι πωλήσεις νέων οχημάτων εντός χώρας είναι πιθανό να μειωθούν έως ότου η εστία τεθεί υπό έλεγχο.
Αναμένουμε ότι οι πωλήσεις θα αρχίσουν να ανακάμπτουν από τον Απρίλιο και θα επιταχυνθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Αυτή η μείωση της ζήτησης στην Κίνα προσθέτει μία ακόμη δυσάρεστη πρόκληση σε όσες άλλες αντιμετωπίζει ήδη ο κλάδος.
Η παραγωγή αυτοκινήτων και εξαρτημάτων σταμάτησε στην Κίνα λόγω των παρατεταμένων διακοπών και των περιορισμών στην κινητικότητα από το ξέσπασμα της επιδημίας.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να επανέλθει  η παραγωγή σε λίγο καιρό (στην καλύτερη περίπτωση ημέρες ή ελάχιστες εβδομάδες), αλλά οι διαταραχές που σχετίζονται με τις αλυσίδες παραγωγής ή εφοδιασμού, θα συνεχιστούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου.
Η διακοπή της παραγωγής θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο στην σκληρά δοκιμαζόμενη Hubei όπου φιλοξενεί το 8,8% της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας το 2019.
Το ποσοστό της πτώσης στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότατα θα είναι υψηλό κατά το πρώτο εξάμηνο, υποθέτοντας ότι οι διαταραχές στην παραγωγή θα λήξουν με το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 και η παραγωγή θα αυξηθεί σταδιακά από το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο αντίκτυπος της καθαρής πτώσης πωλήσεων και κερδών για την περίοδο 2020-2021 είναι πιθανόν να είναι περιορισμένος, καθώς αναμένουμε να αυξηθεί η ζήτηση και η παραγωγή μόλις ελεγχθεί το ξέσπασμα της επιδημίας.
Πιστεύουμε ότι απώλειες στις πωλήσεις έχουν απλά αναβληθεί και ότι οι παραγγελίες θα ανακάμψουν τους προσεχείς μήνες του έτους.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους είναι οι πιο εκτεθειμένες της Ευρώπης.
Ο κίνδυνος προέρχεται κυρίως από χαμένες πωλήσεις και όχι από άμεση διακοπή της παραγωγής, δεδομένου ότι η BMW, η Daimler και η VW δεν έχουν εργοστάσια στη Hubei.
Οι πωλήσεις της Daimler και BMW στην Κίνα, αντιπροσωπεύουν το 30% των συνολικών πωλήσεων των εταιριών, ενώ για την VW η Κίνα αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεών της.
Η Κίνα αντιπροσωπεύει το 10% -15% των συνολικών πωλήσεων των μεγάλων ευρωπαίων προμηθευτών, αλλά το μερίδιό τους στα κέρδη που πραγματοποιούνται στην Κίνα είναι υψηλότερο, καθώς αυτές οι επιχειρήσεις είναι συνήθως πιο κερδοφόρες.
Image
Οι κινεζικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι κινεζικές εταιρίες παραγωγής, όπως FAW, Dongfeng και BAIC Group / Motor, κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά και είναι απίθανο να επηρεαστούν σοβαρά από την επιδημία του κορωνοϊού.
Η Honda έχει σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις στην Κίνα, οι οποίες αυξήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Η απόδοση της εταιρείας σε άλλες αγορές είναι αρκετά αδύναμη επί του παρόντος, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της γρήγορης ανάκαμψης της κινεζικής επιχείρησης.
Οι πωλήσεις της Toyota είναι μέτριες, αν και επιδίωξε πρόσφατα την επιθετική επέκταση στην Κίνα, η οποία στήριξε τις πωλήσεις της.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κορέας

Εκτός από την παύση της παραγωγής στην Κίνα, τα εργοστάσια της HMC και της Kia στην Κορέα, επηρεάστηκαν από τη διακοπή της προσφοράς ενός εξαρτήματος που προέρχεται από την Κίνα, λόγω μείωσης ή διακοπής της παραγωγής σε διάφορα στάδια αυτής.
Η κορεατική παραγωγή έχει ανακάμψει σταδιακά από τότε, αλλά δεν είναι σαφές πότε θα φτάσει μέχρι την πλήρη παραγωγική της ικανότητα.

Οι αμερικανικές GM και Ford

Τόσο η Ford όσο και η General Motors (GM) θα επηρεαστούν κατά το πρώτο μισό του έτους μέσω των κοινών επιχειρήσεων πωλήσεων και παραγωγής στη χώρα.
Η GM είναι πιο εκτεθειμένη από τη Ford, καθώς η Κίνα αντιπροσώπευε περίπου το 40% των πωλήσεων οχημάτων το 2019.
Η GM κατασκευάζει διάφορα μοντέλα στη Hubei μέσω της κοινοπραξίας SAIC-GM, αν και τα περισσότερα από τα οχήματά της που πωλούνται στην Κίνα παράγονται σε άλλες επαρχίες.
Η Κίνα δημιούργησε περίπου το 10% των παγκόσμιων όγκων χονδρικής πώλησης της Ford και κατά τα φαινόμενα ξεκίνησε περιορισμένη παραγωγή στα εργοστάσια κοινής επιχείρησης στο Chongqing και στο Hangzhou στις 10 Φεβρουαρίου (δεν έχει συναρμολόγηση στη Hubei).

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS