ΟΛΠ: Εν μέσω αντιδράσεων τα εγκαίνια της επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας - Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον Προβλήτα 1

ΟΛΠ: Εν μέσω αντιδράσεων τα εγκαίνια της επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας - Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον Προβλήτα 1
Εν μέσω αντιδράσεων πραγματοποιείται εκδήλωση για την έναρξη εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας
Εν μέσω αντιδράσεων για το αν έχει κατατεθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, πραγματοποιείται σήμερα (25/2) παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, εκδήλωση για την έναρξη εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας, που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO SHIPPING για τον ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι ανάδοχος του έργου έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ.
Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510,00 μ. και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως 29,50 μ. Προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων απολύτως ασφαλούς ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων, με μήκος 390,00 μ. και 350,00 μέτρων.
Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 32 μήνες ενώ στο έργο θα απασχοληθούν περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι.
Την ίδια στιγμή κορυφώνονται οι αντιδράσεις για το έργο, ενώ σήμερα έχουν προγραμματιστεί στο λιμάνι του Πειραιά συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από πολίτες και οργανώσεις.
Χτες ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο του ΟΛΠ YU Zenggang και στα μέλη του ΔΣ του Οργανισμού, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους δεν θα παραστεί στη τελετή έναρξης εργασιών για την επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα η Σύμβαση Παραχώρησης την οποία υπέγραψε αρμοδίως ως υπουργός και επικυρώθηκε νομοθετικά το 2016, ρητά προβλέπει ότι κανένα έργο στο πλαίσιο της παραχώρησης δεν εκτελείται, εάν προηγουμένως δεν έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες άδειες, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία, με σκοπό την εξασφάλιση κανόνων δημοσίου συμφέροντος.
Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, η ΟΛΠ Α.Ε προχωρά στην εκτέλεση του έργου χωρίς να έχει εξασφαλίσει νομίμως το σύνολο των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, παραβιάζοντας έτσι τις υποχρεώσεις της, που απορρέουν από τη Σύμβαση παραχώρησης που έχει συνυπογράψει.
«Η αυριανή "τελετή έναρξης εργασιών» δεν είναι νόμιμη, αναφέρει χαρακτηριστικά.
 
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του έργου στον προβλήτα Ι

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκεται η δημοπράτηση του έργου για την επισκευή και αναβάθμιση του εξοπλισμού στον προβλήτα Ι, προϋπολογισμού 8 εκατ ευρώ.
Ο προβλήτας είχε παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου έως το 2016, όταν ολοκληρώθηκε η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ στην Cosco.
Το έργο εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει ο ΟΛΠ στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την επισκευή των γερανογεφυρών που είναι εγκαταστημένες στον προβλήτα με τις οποίες γίνεται η φόρτωση και εκφόρτωση των containers.
Η διοίκηση του ΟΛΠ προγραμματίζει και την αντικατάσταση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται στον προβλήτα Ι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS