Ο σημερινός κανονισμός ρυθμίζει την αποζημίωση που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να επαναπροσδιορίσει τους όρους της οδηγίας της Κομισιόν 261/2004 για την αποζημίωση που καταβάλλεται σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων.
Και οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι οι μεγάλοι νικητές σε βάρος των καταναλωτών, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν η Ομοσπονδία Γερμανών Καταναλωτικών Οργανώσεων (VZBV) και η Ένωση Δικηγόρων για τα δικαιώματα των επιβατών (APRA).
Ο σημερινός κανονισμός ρυθμίζει την αποζημίωση που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων.
Η οδηγία προβλέπει τώρα μια κατ’ αποκοπή αποζημίωση που κυμαίνεται από 250 έως 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση που διανύθηκε, σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 3 ωρών κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό.
Με πρωτοβουλία της κροατικής Προεδρίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται τώρα να χαλαρώσει αυτές τις συνθήκες, οι οποίες θα ωφελήσουν τις αεροπορικές εταιρείες.
Στις 30 Ιανουαρίου, η προεδρία της Κροατίας υιοθέτησε με διακριτικό τρόπο τις “κατευθυντήριες αρχές της για την καθοδήγηση των μελλοντικών συζητήσεων” στις εθνικές αντιπροσωπείες. Και το κείμενο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα τον Ιούνιο.
Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις μόνο πάνω από 5 ώρες
Σύμφωνα με τις ενώσεις καταναλωτών VZBV και APRA στην πράξη, οι επιβάτες δεν θα αποζημιώνονται πλέον σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 3 ωρών, αλλά μόνο εάν η καθυστέρηση αυτή υπερβαίνει τις 5 ώρες για πτήσεις άνω των 3.500 χιλιομέτρων.
Για τις πτήσεις που καλύπτουν απόσταση μέχρι 6.000 χιλιομέτρων, το δικαίωμα αποζημίωσης θα μπορούσε να ανοίξει μόνο μετά από καθυστέρηση 9 ωρών.
Πέρα από αυτό, το όριο καθυστέρησης θα αυξηθεί σε 12 ώρες. Αυτό αρκεί για να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των περιπτώσεων που πρέπει να αποζημιωθούν.
Πρόκειται για μια αλλαγή που δεν είναι ασήμαντη. Σχεδόν 16,5 εκατομμύρια επιβάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέστησαν καθυστερήσεις στις πτήσεις το 2018, σύμφωνα με μελέτη της Κομισιόν.
Οι ενώσεις καταναλωτών προσπαθούν να κινητοποιήσουν τον κόσμο. Εταιρείες που ειδικεύονται στην αποζημίωση των επιβατών όπως η AirHelp κινδυνεύουν να χάσουν το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών τους.
“Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, σχεδόν το 80% των επιβατών θα μπορούσε να χάσει τα δικαιώματά τους”, εξηγεί ο Agnès Andes, ανώτερος διευθυντής κοινωνικής διαφήμισης στην AirHelp.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Και οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι οι μεγάλοι νικητές σε βάρος των καταναλωτών, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν η Ομοσπονδία Γερμανών Καταναλωτικών Οργανώσεων (VZBV) και η Ένωση Δικηγόρων για τα δικαιώματα των επιβατών (APRA).
Ο σημερινός κανονισμός ρυθμίζει την αποζημίωση που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων.
Η οδηγία προβλέπει τώρα μια κατ’ αποκοπή αποζημίωση που κυμαίνεται από 250 έως 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση που διανύθηκε, σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 3 ωρών κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό.
Με πρωτοβουλία της κροατικής Προεδρίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται τώρα να χαλαρώσει αυτές τις συνθήκες, οι οποίες θα ωφελήσουν τις αεροπορικές εταιρείες.
Στις 30 Ιανουαρίου, η προεδρία της Κροατίας υιοθέτησε με διακριτικό τρόπο τις “κατευθυντήριες αρχές της για την καθοδήγηση των μελλοντικών συζητήσεων” στις εθνικές αντιπροσωπείες. Και το κείμενο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα τον Ιούνιο.
Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις μόνο πάνω από 5 ώρες
Σύμφωνα με τις ενώσεις καταναλωτών VZBV και APRA στην πράξη, οι επιβάτες δεν θα αποζημιώνονται πλέον σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 3 ωρών, αλλά μόνο εάν η καθυστέρηση αυτή υπερβαίνει τις 5 ώρες για πτήσεις άνω των 3.500 χιλιομέτρων.
Για τις πτήσεις που καλύπτουν απόσταση μέχρι 6.000 χιλιομέτρων, το δικαίωμα αποζημίωσης θα μπορούσε να ανοίξει μόνο μετά από καθυστέρηση 9 ωρών.
Πέρα από αυτό, το όριο καθυστέρησης θα αυξηθεί σε 12 ώρες. Αυτό αρκεί για να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των περιπτώσεων που πρέπει να αποζημιωθούν.
Πρόκειται για μια αλλαγή που δεν είναι ασήμαντη. Σχεδόν 16,5 εκατομμύρια επιβάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέστησαν καθυστερήσεις στις πτήσεις το 2018, σύμφωνα με μελέτη της Κομισιόν.
Οι ενώσεις καταναλωτών προσπαθούν να κινητοποιήσουν τον κόσμο. Εταιρείες που ειδικεύονται στην αποζημίωση των επιβατών όπως η AirHelp κινδυνεύουν να χάσουν το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών τους.
“Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, σχεδόν το 80% των επιβατών θα μπορούσε να χάσει τα δικαιώματά τους”, εξηγεί ο Agnès Andes, ανώτερος διευθυντής κοινωνικής διαφήμισης στην AirHelp.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών