Τελευταία Νέα
Οικονομία

Στο 0,2% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο του 2020

tags :
Στο 0,2% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο του 2020
Στο 0,2% διαμορφώθηκε η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο του 2020,
Στο 0,2% διαμορφώθηκε η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο του 2020, από 0,9% τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Αναλυτικά, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2020 (έτος αναφοράς 2009=100,0) έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2019 προέκυψε αύξηση 0,2% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,5% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2017 - Φεβρουαρίου 2018.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2020 με Ιανουάριο 2020
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 6,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
• 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 0,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.
• 0,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 0,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές.
• 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ πανδοχεία.
• 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, ελαιόλαδο.
• 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.
Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
Στο 0,4% η αύξηση του εναρμονισμένου δείκτη
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2020 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:
Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου του 2019, παρουσίασε αύξηση 0,4% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης